نسخه جدید فدراسیون برای تیم ملی/ هاشمیان سرمربی؛ مهاجرانی مدیر فنی


سایت بدون – مطرح کردن نام برانکو ایوانکوویچ برای جانشینی ویلموتس، اولین تصمیم فدراسیون فوتبال در راستای انتخاب سرمربی تیم ملی بود. شاید بهترین نسخه‌ای که فدراسیون می‌توانست در آن بازه زمانی بپیچد، آوردن برانکو بود که مذاکرات آغاز شد و حتی این مسأله مطرح شد که حضور او در تیم ملی قطعی شده. با این حال حضور برانکو در تیم ملی منتفی شد تا نام علی دایی مطرح شود. در فدراسیون فوتبال هم انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی بود اما به یکباره منتفی شدن این انتخاب هم به گوش رسید. این بار فدراسیون در تصمیمی عجیب به سمت امیر قلعه‌نویی رفت که در حال حاضر هدایت سپاهان را به عهده دارد. دومین گزینه امتحان پس داده در تیم ملی که تیمش در لیگ برتر جزو مدعیان است و هفته آینده باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. این مسأله شاید برای فدراسیون فوتبال اهمیت زیادی نداشت اما چالشی بزرگ برای باشگاه سپاهان بود که در این مقطع سرمربی خود را از دست بدهد. از باشگاه سپاهان مخالفت و از فدراسیون فوتبال اصرار اما در نهایت شرکت فولاد مبارکه مخالفت رسمی‌اش را با جدایی قلعه‌نویی اعلام کرد.
از آنجایی که تجربه نشان می‌دهد هیچ مسأله‌ای قطعی نیست، همانطور که حضور برانکو در تیم ملی قطعی بود و او در نهایت راهی عمان شد، هم اکنون هم نمی‌توان گفت پرونده حضور قلعه‌نویی در تیم ملی به طور کامل بسته شده. با این حال بعید به نظر می‌رسد شرکت فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان پس از این قاطعیت رأی به جدایی سرمربی‌شان بدهند.
حالا فدراسیون شرایط جدیدی را پیش‌رو دارد و این بار نام وحید هاشمیان برای سرمربیگری تیم ملی به میان آمده. بازیکن پیشین تیم ملی با ۵۰ بازی ملی، ۱۱ سال تجربه حضور در بوندس‌لیگا و تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶٫ هاشمیان که در زمان حضور در پرسپولیس دوره‌های مربیگری را آغاز کرده بود، پس از پایان دوران فوتبال خود مدرک پرولایسنس اروپا را از فدراسیون فوتبال آلمان دریافت کرد و دوره‌های مختلف مربیگری را پشت سر گذاشت. با این حال هاشمیان تجربه سرمربیگری در تیم‌های هالستنبک، نیندورفر و تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ را پشت سر گذاشت تا پس از حضور ویلموتس به عنوان دستیار او در تیم ملی انتخاب شود.
نام وحید هاشمیان در حالی به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی مطرح شده که هنوز هیچ چیز رسمی نیست. فدراسیون فوتبال در حال رایزنی‌هایی است تا به این سمت حرکت کند که مذاکراتی انجام دهد و در صورت توافق شرایط حضور هاشمیان در تیم ملی فراهم شود. حتی صحبت‌هایی در فدراسیون مطرح شده و پیشنهاد حضور حشمت مهاجرانی به عنوان مدیرفنی در تیم ملی به میان آمده است. با این حال تا زمانی که هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان به گمانه‌زنی‌ها توجهی داشت و باید امیدوار بود که فدراسیون بتواند به زودی تصمیمی قطعی برای نیمکت تیم ملی بگیرد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *