هجوم ستاره‌ها به استقلال/حالا نوبت ساپینتو است

سایت بدون – مدیران باشگاه استقلال نمایش حیرت انگیزی در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و دوم داشتند و با جذب ستاره‌های فوتبال ایران موفق شدند تیمی در خور نام این باشگاه را پدید آورند. مهم‌ترین اقدامات مدیران باشگاه استقلال در روزهای اخیر انجام شد و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال موفق شدند قرارداد با محمد محبی و مهدی قایدی را نهایی کنند. محمدحسین مرادمند نیز با عقد قرارداد به استقلال پیوست تا مشکلی برای بازی مقابل ملوان نداشته باشد اما از همه مهم‌تر بازگشت سیاوش یزدانی است که حالا خیال سرمربی استقلال را بابت داشتن بازیکنانی با عیار قابل توجه در خط دفاعی آسوده می‌کند. در بازی با سپاهان حقیقتاً عملکرد مطلوبی از خط دفاع استقلال شاهد نبودیم و آبی‌ها نتوانستند واکنش‌های مناسبی در مقابل حملات حریف به جا بگذارند و با اشتباهات مکرر خود دست مهاجمان سپاهان را برای فرو ریختن دروازه استقلال باز گذاشتند.
با بازگشت یزدانی و عقد قرارداد رسمی با مرادمند و حل مشکل این بازیکن با باشگاه ملوان حالا بعید است که استقلال دغدغه‌ای در خط دفاع خود احساس کند و به طور قطع با بودن داسیلوا در خط دفاع، ساپینتو می‌تواند یک دفاع سه نفره بسیار ایده‌آل با این بازیکن و مرادمند و یزدانی پدید آورد و روزبه چشمی را یک خط جلوتر و در پست آرمانی‌اش هافبک دفاعی بازی دهد.
ساپینتو علاوه بر اینکه حالا از جانب خط دفاع آسودگی خاطر احساس می‌کند و می‌تواند از این بازیکنان به عالی‌ترین شکل ممکن بهره بگیرد، در خط حمله نیز با حضور محبی و قایدی مشکلی احساس نخواهد کرد و متنوع‌ترین بازیکنان را در اختیار خواهد داشت تا هر نوع تاکتیک و روشی را که مد نظر دارد مقابل رقبا به کار بگیرد.
در واقع دست ساپینتو در خط حمله استقلال با حضور این دو بازیکن بسیار باز‌تر خواهد بود و علاوه بر اینکه بازیکنانی همچون شهباززاده، رضایی، مطهری، رمضانی، میرزایی و حتی امیرعلی صادقی در خط حمله حضور دارند و می‌توانند سه بازیکن هجومی را تشکیل دهند، حضور قایدی و محبی این ترکیب را کامل‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. این بازیکنان بخوبی می‌توانند در روش ۳-۴-۳ و ۳-۳-۴ برای استقلال ایفای نقش کنند و هیچ کم و کاستی به لحاظ برخورداری استقلال از داشتن بازیکنان تکنیکی، سرعتی و حتی قدرتی در خط حمله وجود ندارد. اگر نگاهی به اسامی مهاجمان، وینگر‌ها و به طور کلی بازیکنان هجومی استقلال شود به این نتیجه می‌رسیم که همه نوع بازیکن در اختیار سرمربی استقلال وجود دارد تا در ترکیب‌های متفاوت به کار بگیرد و آن نگرانی که در هفته‌های گذشته بابت فقدان وینگر در استقلال وجود داشت، حالا دیگر وجود ندارد و هیچ بهانه‌ای را بابت کاستی‌های این چنینی از سرمربی استقلال نمی‌توان پذیرفت.

دیگر گله‌ای نیست

بعد از باخت مقابل سپاهان خبرهایی درباره طرح گلایه‌های ساپینتو به مدیران استقلال بابت روشن نبودن وضعیت برخی بازیکنان منتشر شد. ظاهراً ساپینتو در صحبتی که با مدیرعامل باشگاه استقلال داشته به وی گفته نامشخص بودن وضعیت تعدادی از بازیکنان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای او شده است. حتی ساپینتو به آجورلو گفته بود اگر محبی یا مرادمند در این بازی حضور داشتند هرگز باخت به سپاهان رقم نمی‌خورد اما حالا مدیران باشگاه استقلال اقداماتی فراتر از خواسته‌های سرمربی استقلال انجام داده‌‌ و نه تنها قرارداد این بازیکنان قطعی شده بلکه قایدی و یزدانی نیز به استقلال ملحق شده‌اند تا آرمانی‌ترین ترکیب ممکن برای استقلال شکل بگیرد و یک استقلال رؤیایی پدید آید…آری رویایی! این استقلال بی‌شباهت به استقلال لیگ دوازدهم نیست. تیمی که با انبوهی از ستاره‌های زمان خود در اختیار امیر قلعه‌نویی بود و سرانجام جام قهرمانی را نیز صاحب شد و از ساپینتو نیز دست‌کم همین انتظار وجود دارد که با این مجموعه جام را به چنگ آورد و از اعتبار یک تیم مدافع قهرمان کاملاً دفاع کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *