هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپ/شب سخت پوچتینو در لندن


سایت بدون – هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تاتنهام در لندن پذیرای بایرن مونیخ خواهد بود. در سایر دیدارها نیز تیم‌های رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی به مصاف رقبای خود می‌روند.

روزهای بد فینالیست سال قبل

تاتنهام و بایرن آخرین بار در سال ۱۹۸۳ و در دور سوم جام یوفا در دیداری رسمی به مصاف هم رفتند. دو تیم در بازی‌های نخست خود نتایج متفاوتی گرفته‌اند و تیم آلمانی فعلا در صدر جدول گروه B قرار دارد. تاتنهام در ابتدای هفته دیدار سختی را برابر ساوتهمپتون پشت سر گذاشت و موفق شد سه امتیاز مهم را از این دیدار کسب کند. برد دو بر یک شاگردان پوچتینو در حالی حاصل شد که سرژ آئوریه در دقیقه ۳۱ اخراج شد و چند دقیقه بعد نیز با اشتباه عجیب هوگو لوریس، تاتنهام گل تساوی را دریافت کرد اما درنهایت به لطف گلزنی هری‌کین به برتری رسیدند. این برد روحیه‌بخش پس از سه نمایش ناامید‌کننده و در آستانه مصاف حساس با بایرن بسیار ارزشمند بود.

اسپرز در هفته نخست لیگ قهرمانان و در یونان برتری ۲ بر صفر را درنهایت با تساوی ۲ – ۲ عوض کرد و ۲ امتیاز مهم را از دست دادند. آنها سپس در لیگ به مصاف لسترسیتی رفتند و در این دیدار ۲ بر یک شکست خوردند. شگفتی بزرگ برای فینالیست فصل پیش لیگ قهرمانان در جام اتحادیه رقم خورد. جایی که آنها در مصاف با کولچستر دسته سومی به تساوی بدون گل رسیدند و در ضربات پنالتی از دور مسابقات حذف شدند. این نتایج فشارها روی پوچتینو را بیش از پیش افزایش داده و حتی صحبت‌هایی مبنی‌بر برکناری او هم شنیده می‌شود.

بایرن اما شرایط بسیار بهتری نسبت به حریف انگلیسی دارد. آنها در دیدار نخست خود در لیگ قهرمانان به راحتی و با سه گل ستاره سرخ بلگراد را شکست دادند. شاگردان کوواچ پس از شکست برابر دورتموند در سوپرجام آلمان، دیگر هیچ باختی را تجربه نکردند و فصل را به خوبی آغاز کرده‌اند. اگر چه بایرن در هفت سال گذشته فاتح بلامنازع بوندس‌لیگا بوده است اما از سال ۲۰۱۳ تاکنون نتوانسته در لیگ قهرمانان به جام برسد. در ترکیب این تیم تنها کورتزکا به دلیل مصدومیت غایب است.

 رئال به دنبال جبران شکست

رئال مادرید در دیگر دیدار امشب میزبان کلوب بروخه بلژیک است و به نظر نمی‌رسد کار سختی برای کسب ۳ امتیاز این دیدار داشته باشد. شاگردان زیدان پس از نمایش ضعیفی که در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل داشتند، لیگ را خوب شروع کردند و با وجود تساوی شنبه شب برابر اتلتیکو در دربی مادرید، همچنان صدر جدول را در اختیار دارند.

آنها نخستین دیدار خود در اروپا را با شکست ناباورانه ۳ بر صفر برابر پاری‌سن‌ژرمن پشت سر گذاشتند که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت اما در سه بازی بعدی‌شان در لیگ ۷ امتیاز گرفتند تا این ناکامی به فراموشی سپرده شود. باتوجه به حضور دو تیم بروخه و گالاتاسرای در این گروه، رئالی‌ها تا حد زیادی از بابت صعود اطمینان دارند و تنها برای صدرنشینی با حریف فرانسوی رقابت دارند. پرافتخارترین تیم اروپا آخرین بار در فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۶ به مصاف این حریف بلژیکی رفته که در مجموع دو دیدار، بروخه به برتری ۲برصفر رسید و راهی دور بعد جام باشگاه‌های اروپا شد. این بازی می‌تواند رکورد آنها در دیدارهای اخیرشان در لیگ قهرمانان را بهتر کند. شاگردان زیدان سه بازی از چهار دیدار آخرشان در این رقابت‌ها را باخته‌اند و این برای تیمی پرستاره همچون رئال اصلا قابل قبول نیست.

در دیگر دیدار این گروه و در استانبول، پاری‌سن‌ژرمن میهمان گالاتاسرای است. توماس توخل در این دیدار هم نیمار را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما او نشان داده که بدون ستاره‌هایی چون نیمار، کاوانی و امباپه هم می‌تـواند رقبایی چون رئال را شکست دهد. امباپه جوان پس از حدود یک ماه دوری از میادین در دیدار شنبه شب تیمش مقابل بوردو در لیگ ۳۰ دقیقه بازی کرد و برای دیدار امشب مشکلی برای حضور در میدان ندارد.

پاریسی‌ها دو دیدار گذشته برابر حریف ترک خود در زمین حریف را با شکست پشت سر گذاشتند؛ باخت یک بر صفر در مرحله گروهی فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ و همچنین شکست ۴ بر ۲ در جام برندگان جام فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶٫ هدف اول مالکان قطری تیم فرانسوی موفقیت در لیگ قهرمانان بوده اما آنها در هر سه فصل گذشته در مرحله یک‌شانزدهم نهایی حذف شده‌اند.

در دیگر دیدارهای امشب، یوونتوس میزبان بایرلورکوزن است، اتلتیکو مادرید در مسکو با لوکوموتیو دیدار می‌کند. منچسترسیتی با دیناموزاگرب مسابقه می‌دهد، آتالانتا به شاختار دونتسک روبه‌رو می‌شود و ستاره سرخ بلگراد و المپیاکوس رودرروی هم قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی

۱۰ خطای شناختی مسبب روحیات منفی می شود/چاله زیر پای حال خوب

سایت بدون – اغلب کسانی که این خطاهای شناختی را مطالعه نموده اند معتقدند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *