همه چیزهایی که برای هدیه دادن دسته گل باید بدانید؟/یک دسته گل

سایت بدون – گل را می‌شود در مراسم مختلف از تولد تا ختم هدیه داد. فرقی نمی‌کند دسته‌گل بزرگ باشد یا کوچک، مهم این است شما به یاد فرد گیرنده بوده‌اید چه برای تبریک و محبت و چه همدلی و همدردی. نمی‌توان گفت بهترین گل برای هدیه‌دادن کدام است؛ چون هم سلیقه افراد با هم تفاوت دارد و هم با توجه به مناسبت، نوع گل تغییر می‌کند. البته به طور قراردادی در تمام جهان یا در هر کشوری به طور خاص هر گل تبدیل به یک نماد شده و حتی رنگ گل‌ها هم به طور مجزا دارای پیام هستند. دانستن چنین نکاتی شاید بتواند به شما کمک کند راحت‌تر برای کسانی که دوست‌شان دارید، یک دسته‌گل یا جعبه‌گل انتخاب و هدیه خود را ویژه‌تر کنید. گرچه باز هم تأکید می‌کنیم اگر سلیقه فرد مقابلتان را می‌دانید، علاقه او مهم‌تر از هر قرارداد دیگری است. در ادامه بررسی کرده‌ایم چه گلی برای چه مناسبتی مناسب است.گل زمستانی
یکی از بهترین گل‌های شاخه‌بریده در فصل زمستان گل نرگس است. البته گل گلدانی بنت‌القنسول را هم با آن برگه‌های قرمز فریبایش، دست کم نگیرید. از دیگر گل‌های محبوب زمستانی می‌توان آماریلیس یا نسرین و زنبق را نام برد.
گل روز مادر
بهترین انتخاب، انتخاب گل مورد علاقه مادر عزیزتان است که البته باتوجه به این‌که روز مادر در چه ماه و فصلی باشد انتخاب متفاوت می‌شود اما به طورکلی میخک مورد پسند همگان بوده و نشان دهنده عشق و تحسین است. این گل رنگ‌های متنوعی دارد که همه سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد.
گل تولد
هر گلی می‌تواند برای هدیه دادن روز تولد مناسب باشد؛ چون آن قدر گل وجود دارد که همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. البته به طور کلی گل مینا برای تولد مناسب است چون نماد بی‌گناهی و فروتنی است. این گل به صورت گلدانی و در انواع پاکوتاه و پابلند و رنگ‌های مختلف وجود دارد. برای هدیه‌دادن گل در روز تولد به دو نکته دقت کنید: اول سلیقه فرد هدیه گیرنده و دوم معنایی که هر گل می‌دهد که اولی همیشه در اولویت است.
گل عروسی
به طور رسمی انتخاب گل برای مراسم عروسی هر سال تغییر می‌کند چون رنگ‌ها و سبک گل‌آرایی طبق مد و دکوراسیون تغییر می‌کنند اما رنگ‌های قرمز و صورتی در گل رز و گل مروارید همیشه پرطرفدارند. رنگ‌های بنفش و آبی و طلایی و نقره‌ای هم از خاص‌ترین‌ها هستند. با تمام اینها باز هم سلیقه شما حرف اول را می‌زند.
دیگر مناسبت‌ها
در چنین مناسبت‌هایی معمولا از گل رز سرخ یا گل‌داوودی که نماد عشق هستند،گل میخک سفید که نماد عشق خالص و پاک است و پامچال برای عشقی نو استفاده می‌کنند. ولی رایج‌ترین رنگ گل رنگ قرمز و محبوب‌ترین گل گل رز است اما اینها دلیل نمی‌شود اگر طرف مقابلتان به رنگ سفید یا زرد علاقه‌مند بود او را محروم کنید.
گل‌های رمانتیک
 همه گل‌ها قشنگ هستند اما بعضی گل‌ها بیشتر مفهوم رمانتیک و عاشقانه دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 گل رز: زیبایی و جذابیت رز قرمز آن قدر بدیهی است که نیاز به توضیح و تأکید ندارد. در بسیاری از فرهنگ‌ها این گل به نماد عشق تبدیل شده‌است و در چنین مناسبت‌هایی هدیه‌دادن آن ضروری است. البته در دسترس بودن هم آن را به گزینه اول تبدیل کرده‌است.
 گل صدتومانی یا پائونیا: به آن ملکه گل‌ها هم می‌گویند. فرم خاص گلبرگ‌ها و شکل توپی گل آن را منحصر به فرد کرده و در دسته‌گل‌های عروسی زیاد به کار برده می‌شود. چینش آن در یک جعبه‌گل هم احساس عشق و اشتیاق را به طرف مقابل شما منتقل می‌کند.
  گل میخک: این گل ماندگار و زیبا نماد عشق و تحسین است و ترکیب آن با گل رز بسیار جذاب خواهد بود. میخک به خاطر ظاهر لطیفش معمولا برای هدیه به خانم‌ها مناسب‌تر است. قیمت مناسب و ماندگاری بالا دو گزینه مهم در انتخاب آن هستند.
 گل داوودی: داوودی به نام گل دوستی هم شناخته می‌شود. رنگ‌های متنوعی دارد اما رنگ قرمز آن می‌تواند بیانگر عشق باشد.
 گل لیلیوم: این گل اهل مراکش و یکی از گران‌ترین گل‌هاست. اگر به دنبال دسته‌گل یا سبدگل لاکچری هستید حضور این گل گزینه خوبی است.
 گل ارکیده: گل ارکیده هم علاوه‌بر این‌که به خاطر شیک و ملیح بودن پرطرفدار است، نماد عشق و مقاومت است. تنها مشکلش گران بودن آن است.
 ژربرا: معنی ژربرا بی‌گناهی است و دور از ذهن نیست اگر به عنوان نماد معصومیت و پاکی هم شناخته شود. تنوع رنگ زیادی دارد اما قرمزآن فوق‌العاده جذاب است.
 لاله: این گل شیک و گران قیمت هم برای ابراز عاطفه و محبت گزینه خوبی است به شرطی که اوضاع مالی اجازه خرید آن را بدهد. 
البته گل‌های دیگری مثل آلسترومریا و زنبق هم برای مناسبت‌ها استفاده می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل«بی صاحب مانده»

سایت بدون – این اصطلاح نوعی نفرین است که به معنی آرزوی مرگ برای صاحب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *