واقعیت‎هایی درباره هری‎پاتر که نشنیده‎اید

حتما شنیده‎اید که «جی.کی. رولینگ»، خالق مجموعه هری‎پاتر، یک اثر تازه نوشته‎ است؛«ایکاباگ». ایده این داستان اما تازه نیست، هنگام نوشتن هری‎پاتر در ذهن رولینگ وجود داشته‎ و او شب‎ها قبل از خواب آن را برای فرزندانش تعریف می‎کرده ‎است. حالا بعد از سال‎ها طرفداران خانم رولینگ هم فرصت پیدا کرده‎اند ایکاباگ را بخوانند؛ آن هم رایگان چون نویسنده با توجه به شرایط بچه‎ها در دوران قرنطینه تصمیم گرفته ‎است داستانش را به‎ صورت آنلاین و رایگان منتشر کند. ترجمه فارسی ایکاباگ هم در اینترنت، دردسترس است. حالا به این بهانه می‎خواهیم با مرور چند نکته جالب درباره هری‎پاتر، از این مجموعه خاطره‎انگیز یادی بکنیم.

  اسم‎های خیالی که واقعی بودند

در مجموعه هری‎پاتر، اسم‎های عجیب‎وغریب زیادی می‎خوانیم و می‏شنویم. به‎ همین دلیل اسم‎هایی را که ممکن است در دنیای واقعی معنی‎دار باشند هم به تخیل نویسنده ربط می‎دهیم. مثل چی؟ گیا‎هان جادویی ازجمله «ماگوورت» و «کتان وحشی». جالب است بدانید که این گیا‎هان  واقعا وجود دارند. رولینگ بعدها توضیح داد که یک کتاب گیاه‎شناسی خوانده و اسم گیاهان جادویی‎اش را براساس اطلاعات آن انتخاب کرده‎ است.‎

لباس‎های گران‎قیمت هنرپیشه‎ها

یونیفورم‎های پشمی و ابریشمی بروبچه‎های هاگوارتز از گران‎قیمت‎ترین لباس‎ها در مجموعه‎های تلویزیونی و سینمایی به‎ شمار می‎روند. رولینگ در مصاحبه‎ای گفته ترجیح می‎داده در کارش، بهترینِ هرچیزی استفاده شود اما توضیح عوامل فیلم در این ‎باره متفاوت است. می‎گویند استفاده از پارچه‎های گران‎قیمت درواقع به‎ صرفه‎تر بوده چون فیلم‎برداری کار، زمان زیادی طول می‎کشیده‎است و از آن‎جایی‎ که لباس‎های معمولی ارزان خیلی‎زود ظاهرِ کهنه‎ای پیدا می‎کردند، ترجیح داده‎اند  دوباره‎ کاری نشود.  

 وقتی ماشین پرنده فیلم ناپدید می‎شود

در مجموعه هری‎پاتر، اتفاقات و وسایل هیجان‎انگیزی که در دنیای واقعی آرزوی خیلی‎های‎مان است، کم وجود ندارد. یکی از باحال‎ترین‎ها‎ی‎شان ماشین‌های پرنده بودند که احتمالا با دیدن آن‎ها آرزو می‌کردیم روزی سوار یک ماشین پرنده بشویم البته که حالا احتمال تحقق این رویا اصلا کم نیست. آن‎وقت‎ها اما یک نفر خیلی تحت تأثیر پرواز ماشین‎های هری‎پاتر قرار می‎گیرد؛ آن‎قدر که درطول فیلم‌برداری یکی از این ماشین‌های پرنده دزدیده می‎شود! البته هفت ماه بعد با یک تماس ناشناس، ماشین پیدا می‎شود. یعنی سارقِ ماشین، هفت ماه زمان لازم داشته تا با واقعیت پروازنکردنِ ماشین کنار بیاید.  

خلق هری‎پاتر در قطار

شاید یادتان باشد که یک‎بار در همین ستون درباره ظهور ایده‎های خلاقانه در موقعیت‎های غیرقابل انتظار با هم حرف زدیم. گفتیم مغز، وقتی مشغولیتی ندارد، می‎رود روی حالت اتوپایلوت و این بیکاری، فرصت خوبی‎ است برای فکر کردن به چیزهایی که درحالت عادی امکان بروز پیدا نمی‎کنند. ایده مجموعه هری‎پاتر هم به‎ همین ‎ترتیب به ذهن رولینگ رسیده‎ و در انتظارِ چهارساعته او برای قطار، شکل گرفته ‎است. رولینگ معتقد است به همین‎ دلیل باید از تمام لحظات زندگی‌اش، حتی لحظاتی که مجبور به صبر کردن بوده ‎است، سپاس‌گزار باشد. شما چه اطلاعات جالبی درباره هری‎پاتر دارید؟    

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *