وقتی امید ابراهیمی با الشمال تمدید کرد/ استقلال نا امید


سایت بدون -شاید اگر امید ابراهیمی کمی خوش‌شانس بود و دچار مصدومیت نمی‌شد، می‌توانست حضور در دومین جام جهانی متوالی را تجربه کند. هافبک با سابقه فوتبال ایران در آخرین بازی تیم ملی قبل از سفر به جام جهانی و مقابل نیکاراگوئه آسیب دید و به همین دلیل نتوانست همراه سایر بازیکنان راهی قطر شود. با این حال او یکی دو ماه پس از پایان این تورنمنت مهم به شرایط بازی برگشت و در ترکیب الوکره قرار گرفت.
ابراهیمی فصل قبل ۱۳ بار در ترکیب الوکره قرار گرفت، ۱۰۹۸ دقیقه در زمین حضور داشت که حاصل آن ۲ گل زده و ارسال یک پاس گل بود. امید طی دو فصل روی هم ۴۴ بار در تورنمنت‌های مختلف برای الوکره بازی کرد، ۷ گل زد و ۴ پاس گل داد که آماری مناسب برای یک هافبک دفاعی محسوب می‌شود.
قبل از الوکره، ابراهیمی در ترکیب الاهلی حضور داشت و ۴۹ بازی برای این تیم انجام داد که ۶ گل زد و ۲ پاس گل داد. در لیگ ستارگان قطر هم ابراهیمی آمار جالبی از خود به جا گذاشته. او ۷۳ بازی انجام داده، ۹ گل به ثمر رسانده و ۵ بار هم پاس گل داده. امید چهارمین فصل بازی در لیگ ستارگان قطر را پشت سر گذاشت و البته در آستانه ۳۶ سالگی احتمالاً همچنان به فوتبال خود در لیگ ستارگان ادامه خواهد داد.
ابراهیمی که از سال ۲۰۱۳ به عضویت تیم ملی در آمده، روی هم ۵۳ بار هم در ترکیب ایران قرار گرفته اما موفق نشده دروازه رقبا را باز کند. با این آمار امید همچنان در لیگ ستارگان مشتری دارد و یک باشگاه با او به توافق نهایی هم رسیده است. باشگاه الشمال که چند روز قبل پویا اسبقی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، با ابراهیمی وارد مذاکره شد و طرفین برای امضای قراردادی دوساله به توافق هم رسیدند.
گفته می‌شود رقم این قرارداد ۸۵۰ هزار یورو برای دو فصل است. امید به دلیل سال‌ها تجربه بازی در لیگ ستارگان قطر و همچنین تجربه بالا برای فرماندهی در میانه زمین مورد توجه اسبقی و الشمال قرار گرفته و احتمالاً در فصل پیش رو یکی از بازیکنان مهم این تیم خواهد بود. نکته جالب اینکه او تنها یک سال از پویا اسبقی، سرمربی ایرانی الشمال کوچکتر است.
قرارداد ابراهیمی با الوکره ۳۰ ژوئن (حدود ۱۲ روز دیگر) به پایان می‌رسد و او به عنوان بازیکن آزاد راهی الشمال خواهد شد. استقلال در لیگ ایران علاقه‌مند بود تا ابراهیمی را مجاب به بازگشت کند اما امید ترجیح داد فعلاً در قطر بماند و همچنان در لیگ ستارگان بازی کند. با این انتخاب، استقلال هم باید امید ابراهیمی را فراموش کند و به دنبال بازیکن جدیدی برای بازی در مرکز خط میانی باشد.
امید یکی از بازیکنان کم‌حاشیه فوتبال ایران است که بی سر و صدا و بدون مشکل فوتبال خود را دنبال می‌کند. او در زمین می‌جنگد و سنگ تمام می‌گذارد اما خارج از آن یک انسان معمولی است که حاشیه را از زندگی‌اش دور کرده. شاید به همین دلیل هم هست که در آستانه ۳۶ سالگی همچنان در قطر مشتری دارد. آن هم در شرایطی که قانون الزام جذب یک بازیکن آسیایی در قطر تغییر کرده و دیگر باشگاه‌ها مجاب نیستند بازیکنی از این قاره را به ترکیب خود اضافه
کنند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *