وقتی ایرج ملکی زامبی شد

  سایت بدون – ایرج ملکی، کارمند وزارت نیرو در بیستون کرمانشاه که با کارگردانی فیلم‌های کوتاه به شهرت رسیده، به‌واسطه حضور غافلگیرکننده‌اش در «جوکر» که این روزها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود؛ چهره این هفته است. جوکر شروع قابل‌توجهی داشت و با اجرای قابل قبول از یک ایده جهانی، توانسته بود مخاطبانی برای خود دست و پا کند، اما در قسمت سوم چیزی نمانده بود، در خلأ ایده خوب برای ایجاد موقعیت‌ خنده، به زمین بخورد که ناگهان در گشوده شد و ایرج ملکی به عنوان زامبی وارد شد.
ملکی که مردم ایران او را با عنوان «استاد» می‌شناسند، از علاقه‌مندان به دنیای فیلم و سینماست و در نتیجه متون کوتاهی می‌نویسد و خودش آنها را کارگردانی می‌کند و در فضای مجازی به تماشا می‌گذارد. سطح کیفی این آثار، پرداخت ساده و ابتدایی به موضوعات معمول جامعه و به‌خصوص دیالوگ‌های شعاری و نحوه ادا شدن این دیالوگ‌ها و نوع بازی بازیگران آثار او، بهانه‌ای شده برای این‌که ایرج ملکی، در برخوردی طنزآمیز، لقب استاد بگیرد و کارهایش اسباب شوخی و خنده شود؛ به‌خصوص دیالوگ معروف «چطو به تو گیر ندادن» از شخصیت میترا در فیلم «مزاحمت» استاد ملکی.
ایرج ملکی وارد استودیوی جوکر شد، برای هنرمندان شرکت‌کننده در این برنامه شامل امین حیایی، سام درخشانی، هومن حاجی‌عبدالهی، امیرمهدی ژوله، غلامرضا نیکخواه و سهیل مستجابیان که بعد از باخت بیژن بنفشه‌خواه و رضا نیکخواه همچنان در حال رقابت بودند، برنامه اجرا کرد. استاد، اول برای شرکت‌کنندگان لطیفه گفت، بعد برای آنها صحنه‌هایی از یک فیلم را بازی کرد، یکی از قطعه‌های مهران مدیری را دابسمش کرد و هرچه شرکت‌کنندگان مقاومت کردند، او با جدیت بیشتر به کارش ادامه داد و حتی درگیر بازی شرکت‌کنندگان شد و در جواب سام درخشانی که درباره لقب استاد سؤال کرد، توضیح داد که همیشه خودش را شاگرد می‌داند و به قدری لجوجانه اعتماد به نفسش را حفظ و سماجت کرد تا بالاخره خنده را از امیرمهدی ژوله گرفت و چاره‌ای برای این نویسنده طنز باقی نگذاشت که از جایش برخیزد و از او تقدیر کند تا بتواند به این حضور خاتمه دهد.
شخصیتی مناسب برای شگفتانه
استاد ملکی در حالی استودیوی جوکر را با بدرقه‌های گرم شرکت‌کنندگان ترک کرد که امیرمهدی ژوله را به دام کارت زرد انداخته بود و بقیه شرکت‌کنندگان به اعتراف خودشان تا مرز انفجار رفته بودند. حضور استاد ملکی در برنامه جوکر همان‌طور که سهیل مستجابیان هم گفت برای شرکت‌کنندگان جوکر یک شگفتانه بود و نیز البته برای خود او هم. به وقت خداحافظی، وقتی هنرمندان شرکت‌کننده در رقابت جوکر داشتند با سلام و صلوات او را به سمت در خروجی مشایعت می‌کردند، ملکی از دیدار این هنرمندان ابراز خوشحالی و شگفتی می‌کرد و به‌سختی از آنها دل‌کند و رفت. این اولین بار نبود که استاد ملکی مهمان یک برنامه می‌شد، او یک بار دیگر هم در سال ۱۳۹۶ اسباب شگفتی را فراهم کرد، چراکه در روز ملی سینما مهمان علی ضیا در برنامه فرمول یک شده بود! براساس این موارد، خیلی اسباب شگفتی نخواهد بود که اگر باز هم جایی به مناسبتی، شاهد حضور استاد ملکی باشیم، چه به عنوان زامبی، چه به عنوان استاد. 

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *