وقتی منچستر یونایتد به همه می بازد/میشه هر هفته با شما بازی کنیم؟

سایت بدون – «میشه هر هفته با شما بازی کنیم» این سرود هواداران برایتون بود که تیمشان با پیروزی در اولدترافورد، منچستریونایتد را به سوی بحران سوق داد. روبرتو دی زربی نسبت به برد ۳ بر یک مقابل نیوکاسل شش تغییر در تیمش ایجاد کرد که تفاوت قیمت‌شان تنها ۱۷ میلیون پوند بود و توانست برابر تغییرات ۳۴۷ میلیون پوندی اریک تن هاخ شاهکار کند. سومین باخت در پنج بازی و دومین شکست پیاپی با سوت و هوی هواداران یونایتد همراه شد و حالا اگر هفته آینده در زمین برنلی ببازند، در ورطه‌ای می‌افتند که قبل از شروع فصل تصورش نمی‌شد. برایتون حالا چهار بازی پشت سر هم در لیگ برتر منچستریونایتد را شکست داده و می‌توان گفت تیمی که روزگاری با الکس فرگوسن مشت آهنین شده بود، حریف مورد علاقه برایتون شده است که با بازی‌های عالی در خانه و خارج از خانه راه پیروزی بر این تیم را آموخته است. تن هاخ هنوز حریف تاکتیکی دی زربی نشده است و در بازی جام حذفی فصل قبل خوش شانس بود که در ۱۲۰ دقیقه شکست نخورد و در ضربات پنالتی به فینال رسید. بازی بعدی یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ خواهد بود و برایتون در لیگ اروپا با آاک آتن روبه‌رو می‌شود.
 
تغییر تن هاخ
 در ۶۶ بازی قبلی منچستریونایتد با مربیگری تاکتیسین هلندی، شیاطین سرخ با ترکیب ۱-۳-۲-۴ به میدان رفت یعنی چیزی که او ترجیح می‌داد. اما وقتی برایتون به منچستر آمد تن هاخ دست به تغییر زد چون تیمش هر دو بازی فصل قبل را به این رقیب باخت و در نیمه نهایی جام حذفی هم در ضربات پنالتی به دادشان رسید. تن هاخ از خط میانی لوزی استفاده کرد که دو هفته قبل قصد استفاده از آن را در بازی با آرسنال داشت قبل از اینکه اسکات مک تأمینای به دلیل مصدومیت بازی را از دست دهد. بازیکن تیم ملی اسکاتلند برای این بازی آماده شد و برای همین کاسمیرو به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته شد؛ کریستین اریکسن و برونو فرناندز هم جلوتر بازی کردند. تغییر تن هاخ خیلی زود اثر کرد و مدافعان کناری یونایتد، دیوگو دالو و سرخیو رگیلون فضای بیشتری برای بازی در کناره‌ها پیدا کردند. مارکوس رشفورد هم دردسرهای زیادی در کنار راسموس هویلان در محوطه جریمه میهمان ایجاد کرد. دومی می‌توانست بعد از تنها ۹ دقیقه قفل دروازه برایتون را بشکند و کمی دیر روی سانتر کوتاه رشفورد اقدام کرد.
 
دوباره ولبک
تعداد بازیکنانی که از منچستریونایتد رفته‌اند و بعد در بازی با تیم سابق خود موفق به زدن پنج گل شده‌اند، زیاد نیست اما دنی ولبک این کار را کرده است. او که در سال ۲۰۱۴ توسط لویی فان خال فروخته شد، در نخستین بازگشت به اولدترافورد برای آرسنال گل زد و سه بار هم برای برایتون به منچستریونایتد گل زده است. ضربه آخر مهاجم ۳۲ ساله به یونایتد آسان بود. او حرکت را از خط میانی شروع کرد و سیمون آدینگرا را راه انداخت. هافبک سابق لیورپول، آدام لالانا با هوشیاری به ولبک اجازه داد گل بزند. محصول آکادمی یونایتد مقابل هواداران این تیم جشن شادی گل گرفت و داغ هواداران تازه شد. در آخرین بازی خانگی، یونایتد دو گل زودهنگام از ناتینگهام فارست خورد اما به بازی برگشت و برنده شد. این بار هم ۲ بر صفر عقب افتادند اما هنوز تمام نشده بود.
 
بدترین شروع
در اولین فصل تن هاخ، یونایتد برای اولین بار در طول ۳۰ سال دو بازی ابتدایی خود را باخت. در فصل دوم مربی هلندی، یک کار بی‌سابقه دیگر در لیگ برتر کردند و سه بازی از پنج مسابقه اول خود را باخته‌اند. ادعای مربی بعد از مسابقه که یونایتد بدشانس بود خیلی با واقعیت مطابقت ندارد. درست است که یونایتد یک گل مردود زد اما برایتون اواخر بازی کنترل مسابقه را به دست گرفت و آندره اونانا در ۱۰ دقیقه چهار سیو داشت، دو بار برابر آنسو فاتی و یک بار برابر اوان فرگوسن و کارو میتوما. تن هاخ به باخت‌های نزدیک و گل خوردن دیرهنگام از آرسنال هم اشاره کرد اما آنها در بردهایشان هم سوار بر شانس بودند. مقابل ولورهمپتون یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد و در دیدار با فارست از اخراج کاپیتان حریف و یک تصمیم سختگیرانه برای دادن پنالتی به شیاطین سرخ بهره بردند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *