پولسازی شگرف «جوکر» ؛ ۵۵ میلیون هزینه، ۹۰۰ میلیون فروش جهانی

شنبه گذشته گیشه «جوکر» با عبور از ۹۰۰ میلیون دلار فروش جهانی ، نقطه عطف دیگری را رقم زد.
سایت بدون -فیلم تاد فیلیپس با بازی یواکین فینیکس شنبه گذشته مجموع فروش جهانی خود را از ۹۰۰ میلیون دلار گذراند تا موفقیت تجاری خیره کننده ای برای این فیلم و کمپانی برادران وارنر رقم بزند. بخصوص که این فیلم از نوع سنتی ابرقهرمانی نیست، با درجه مخاطبR اکران شده و تنها حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار هزینه تولیدش شده است.این فیلم تاکنون در گیشه آمریکا حدود ۳۰۰ میلیون دلار فروخته است تا در کنار مجموع فروش جهانی اش به رقمی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون دلار دست یابد.
گفته می شود اکران این فیلم تا اینجا سودی ۵۰۰ میلیون دلاری نصیب برادران وارنر و شرکت های همکارشVillage Roadshow و Bron Studios کرده است.
«جوکر» از ابتدای ماه اکتبر هم رکورد های زیادی را از بین برد ، از جمله عبور از فروش ۷۸۳ میلیون دلاری «ددپول» Deadpool. بویژه آنکه شنیده می شود فیلم در مراسم اسکار ۲۰۲۰ هم شانس بالایی برای دریافت جایزه دارد.
یواکین فینیکس در «جوکر» نقش آرتور فلک، استندآپ کمدینی شکست خورده در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ در شهر خیالی گاتهام را دارد که به خشونت شدیدی روی می آورد.
این فیلم ادای احترامی به فیلمهای مارتین اسکورسیزی همچون «راننده تاکسی» و «پادشاه کمدی» نیز کرده و از دیگر بازیگران آن باید به رابرت دنیرو ، مارک مارون ، زازی بیتز ، فرانسیس کنرووی ، برت کالن ، شی وایگام و بیل کامپ اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *