چرا استفاده از گوش پاک کن درست نیست؟

سایت بدون –  گوش‌پاک‌کن وسیله بی‌آزاری به نظر می‌رسد، اما اگر داخل گوشتان فرو کنید، می‌تواند به ضررتان تمام شود. کارشناسان معتقدند استفاده از گوش‌پاک‌کن برای تمیز کردن جرم گوش کار درستی نیست، چرا که ممکن است به عواقب ناگواری همچون سوراخ‌ شدن پرده گوش بینجامد. نه فقط گوش‌پاک‌کن، بلکه هیچ جسم خارجی‌ای نباید داخل گوش فرو شود.
کانال گوش دارای سلول‌هایی تخصصی است که سِرومِن یا همان جرم گوش تولید می‌کنند. در برخی افراد گوش سریع‌تر پر و جرم‌دار
می‌شود.
انباشته‌ شدن جرم در گوش می‌تواند موجب ایجاد درد و ناراحتی یا حتی در مواردی سبب کاهش شنوایی شود. در این حالت مطمئن‌ترین راه مراجعه به پزشک است، اما متأسفانه عده زیادی از افراد با گوش‌پاک‌کن وارد عمل می‌شوند و به خودشان آسیب می‌زنند.
گوش‌پاک‌کن به‌راحتی می‌تواند به پرده گوش برسد. پرده گوش فوق‌العاده ظریف است و وقتی از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید، ممکن است حتی با کوچک‌ترین فشاری آسیب ببیند. قطعا که دلتان نمی‌خواهد چنین پیامد ناگواری را
تجربه کنید.
درد ناشی از سوراخ ‌شدن پرده گوش می‌تواند خیلی شدید و همراه با ترشح باشد؛ ضمن این‌که التیام چنین وضعیتی فرآیندی زمانبر است.
اما شاید بپرسید که آیا اصلا نیازی به تمیز کردن گوش هست یا نه؟ در حالت عادی کانال گوش نیازی به تمیز کردن، آن هم با گوش‌پاک‌کن و امثال آن ندارد. وقتی حمام می‌کنیم، آب آن‌قدر
وارد کانال گوش‌مان می‌شود که مقداری از جرم انباشته‌ شده در گوش شل و خارج شود. تازه خیلی اوقات وقتی خواب هستیم مقداری از جرم گوش خودش بیرون می‌ریزد؛ بنابراین استفاده از گوش‌پاک‌کن لزومی ندارد.
منبع:

مطلب پیشنهادی

زنی که با قاتل همسرش همکاری کرد

سایت بدون -اواسط بهمن سال گذشته زنی با اورژانس تهران تماس گرفت و اطلاع داد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *