چرا پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ در ایتالیا ممنوع شد؟

سایت بدون – در ایتالیا قانون جدیدی وضع شده و حالا فوتبالیست‌ها حق ندارند یک شماره خاص را انتخاب کنند. متئو پیانتدوزی، وزیر کشور ایتالیا، دیروز برنامه خود مبنی بر اقدامات ضد یهودی‌ستیزی در ورزشگاه‌های فوتبال را اعلام کرد و بر این اساس بازیکنان شاغل در فوتبال ایتالیا از پوشیدن شماره ۸۸ منع خواهند شد.
۸۸ عددی است که نئونازی‌ها از آن به‌عنوان شعار و نماد خود استفاده می‌کنند، زیرا معادل فریاد «هایل، هیتلر» است (H هشتمین حرف الفبای انگلیسی محسوب می‌شود).
این سند توسط پیانتدوزی و آندره آبودی، وزیر ورزش و جوانان، در حضور رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، گابریله گراوینا، امضا شد.
پیانتدوزی در این مورد گفت: «کارهای زیادی برای انجام دادن در دنیای ورزش وجود دارد. این اقدام قصد ما را نه تنها از نظر اخلاقی، بلکه به منظور جهش کیفیت فرهنگی در ورزش متعهد می‌سازد.»
در این بیانیه از تیم‌ها خواسته شده پیراهن ۸۸ را به بازیکنان واگذار نکنند. همچنین هواداران نیز از استفاده از هر نمادی که می‌تواند نازیسم و ​​یهودستیزی را تداعی کند، ممنوع شده‌اند.
هدف این است که جلوی شعارهای نژادپرستانه و ضد یهودی که اغلب در برخی مسابقات شنیده می‌شود، مانند آنهایی که در مارس گذشته توسط اولتراهای لاتزیو در المپیک رم سر داده شد، گرفته شود.
بد نیست بدانید که جان لوئیجی بوفون در ابتدای فوتبالش در پارما ۸۸ پوشیده بود و این مسأله در آن زمان بسیار جنجال‌ساز شد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *