چند ترفند و ویژگی در گوگل‌مپس که در بزنگاه‌ها به دردتان می‌خورد/نقشه‌ای برای روزهای شلوغ

سایت بدون – در این گزارش، ما به شما نشان می‌دهیم چگونه نقشه‌های گوگل‌ به شما کمک می‌کند در بزنگاه‌هایی مانند یلدا، شب‌عید یا روزهایی که ترافیک خیابان‌ها بیش از زمان‌های دیگر شده، مسیریابی کنید. تعطیلات ممکن است برای بسیاری از افراد استرس‌زا باشد؛ زیرا مرسوله‌های خریداری‌شده از اینترنت، ممکن است با تاخیر به دست شما برسد و مجبور ‌شوید خودتان شخصا به فروشگاه بروید. زمانی که انبوهی از مردم قصد انجام کاری یکسان با شما را دارند، گوگل‌مپس شما را راهنمایی می‌کند به کجا بروید تا با مشکلاتی مانند ترافیک روبه‌رو نشوید. شما می‌توانید با استفاده از گوگل‌مپس، مکان خود را در زمان‌هایی که ممکن است دیر برسید با خانواده خود به اشتراک بگذارید. علاوه‌بر این مورد، گوگل‌مپس به شما اجازه می‌دهد بدون زنگ زدن به رستوران، یک میز در آن رزرو کنید. اگر می‌خواهید زمستان بدون دردسری داشته باشید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های جدید گوگل‌مپس آشنا شوید و پنج ترفند دیگر یاد بگیرید.
 مسیریابی در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی
اگر می‌خواهید به‌سرعت مغازه موردنظر خود را در مرکز خریدی بسیار بزرگ پیدا کنید، بهتر است بدانید گوگل‌مپس در نوامبر اعلام کرده در حال توسعه یک بخش فهرست برای همه فرودگاه‌ها، مراکز خرید و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی است. با این ویژگی جدید، دیگر لازم نیست برای پیدا کردن جایی برای خوردن یا خرید یک سوغاتی قبل از پرواز، ساعت‌ها دور خود در فرودگاه‌ها بگردید. همچنین این بخش به شما می‌گوید مکان موردنظر شما چه ساعاتی باز است و در چه طبقه‌ای واقع شده است. همچنین شما می‌توانید در رستوران‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و سالن‌های استراحت در هتل‌ها و تئاترها مکان موردنظر خود را پیدا کنید.
 می‌توانید بفهمید مکان موردنظر شما
در چه حدی شلوغ است

این ویژگی جدید به ابزار شلوغی گوگل‌مپس اضافه شده است. پیشتر باید یک مکان را جست‌وجو می‌کردید تا نمودار میزان شلوغی یک مکان تجاری را به‌صورت زنده مشاهده کنید. ولی اکنون، یک ویژگی جدید به نام شلوغی مکان، به شما اجازه می‌دهد شلوغی تمام مکان‌ها را مشاهده کنید.
برای استفاده از این ویژگی جدید، اپلیکیشن گوگل‌مپس یا سایت آن را باز کنید. سپس کمی در نقشه گشت‌وگذار کنید تا یک مکان عمومی مانند مرکز شهر، پیاده‌روی کنار رودخانه و مکان باستانی نزدیک شهر پیدا کنید.
اکنون اطلاعات شلوغی به‌صورت خودکار روی نقشه ظاهر می‌شود. اگر برای جزئیات بیشتر کلیک کنید، گوگل شاید عباراتی مانند مکان شلوغ یا مکانی بیش از اندازه شلوغ را به شما نشان دهد.
 شما می‌توانید برنامه سفر خود را مشاهده کنید
گوگل‌مپس می‌تواند پرواز، هتل، اجاره ماشین و رزروهای رستوران را به شما نشان دهد. با این ویژگی دیگر نیازی نیست که مدام در ایمیل‌های خود دنبال زمان ورود به هتل و شماره‌های تایید بگردید. برای دیدن رزروهای پیش‌رو، در سطر پایین روی Saved کلیک کنید.
سپس روی Reservation ضربه بزنید.  اکنون می‌توانید لیست رزروهای پیش‌رو را که توسط گوگل‌مپس از ایمیل‌های شما در جی‌میل استخراج شده است، مشاهده کنید.
برای دیدن جزئیات بیشتر مانند تاریخ و مکان، روی هر مورد کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید عبارت «my reservations» را در جعبه جست‌وجوی گوگل‌مپس جست‌وجو کنید تا لیست رزروهای خود را مشاهده کنید.
 یک میز در رستوران رزرو کنید.
برنامه‌ریزی برای یک شام در تعطیلات ممکن است به چند روز زمان نیاز داشته باشد. اگر می‌خواهید به جای کار با چاقوها و اجاق گاز داغ، زمان خود را کنار خانواده و دوستان بگذارید، گوگل‌مپس به شما کمک می‌کند در رستوران موردنظر خود یک ناهار یا شام رزرو کنید.  
در گوگل‌مپس، روی رستوران‌ها در بالای نقشه ضربه بزنید تا لیست رستوران‌ها را مشاهده کنید. پس از انتخاب یک رستوران، ممکن است صفحه‌ای باز شود و از شما بخواهد یک میز رزرو کنید یا به لیست انتظار ملحق شوید. البته چنین صفحه‌ای در صفحه همه رستوران‌ها باز نخواهد شد.
از ویژگی شلوغی ذکرشده استفاده کنید تا بتوانید مکانی با حداقل شلوغی انتخاب کنید. امکان خوردن غذا درون برخی از رستوران‌ها وجود ندارد، اما اغلب می‌توانند غذای موردنظر شما در درب منزل تحویل دهند.
 از گوگل‌مپس به‌صورت آفلاین استفاده کنید
اگر قصد دارید به مکانی بروید که امکان دسترسی به شبکه موبایل وجود ندارد، گوگل‌مپس می‌تواند به‌صورت آفلاین شما را در مسیریابی راهنمایی کند. پیش از قطع شدن دسترسی به اینترنت، روی آیکون پروفایل سمت راست بالا کلیک کنید. ابتدا روی Offline maps و سپس روی Select Your Own Map ضربه کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در آخر روی Downlod ضربه بزنید تا نقشه ناحیه انتخاب‌شده دانلود شود. اگر بخواهید در ناحیه دانلودشده بدون دسترسی به اینترنت مسیریابی کنید، گوگل‌مپس شما را راهنمایی خواهد کرد.
 هر جایی که هستید، ایستگاه شارژ خودرو برقی و پمپ بنزین پیدا کنید
اگر می‌خواهید با خودرو برقی خود به خرید یا صرف شام در تعطیلات بروید، گوگل‌مپس به شما کمک خواهد کرد یک ایستگاه شارژ خودرو برقی در مسیر خود همراه با زمانی که باید در صف منتظر بمانید، پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده فیلترها، ایستگاهی سازگار با خودرو برقی خود پیدا کنید. در گوگل‌مپس، گزینه‌های بالای صفحه را اسکرول کرده و روی More ضربه بزنید. سپس از بخش Services، گزینه شارژ خودرو برقی را انتخاب کنید. اکنون نقشه، ایستگاه‌های شارژ نزدیک شما را نشان خواهد داد. با استفاده از این ترفند می‌توانید مکان‌های دیگری مانند کافی‌شاپ را در مسیر خود پیدا کنید.
 محل خود را به اشتراک بگذارید
زمانی که در حال فعالیت گروهی هستید و از اعضای گروه جدا می‌شوید، ممکن است دیگر نتوانید آنها را پیدا کنید. گوگل‌مپس می‌تواند همه افراد را بار دیگر کنار هم جمع کند.
در گوگل‌مپس، روی آیکون پروفایل خود در گوشه راست بالا کلیک کنید و روی Location Sharing
ضربه بزنید. سپس روی Share Location ضربه بزنید و فرد یا افراد موردنظر خود را برای اشتراک‌گذاری مکان خود انتخاب کنید. امکان انتخاب مدت اشتراک‌گذاری نیز وجود دارد. سپس روی Share ضربه بزنید تا گوگل‌مپس، مکان شما را به همه افراد انتخاب‌شده ارسال کند. اگر می‌خواهید مکان فرد دیگری را مشاهده کنید، روی آیکون آن فرد در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس روی Request کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *