چه بلایی سر منچستریونایتد آمده است؟/شما آشغـــال‌های لعنتـــی!


سایت بدون – در هفته‌های اخیر هر بار از رالف رانگنیک درباره دفاع منچستریونایتد سؤال می‌شد، می‌توانست آماری ارائه کند که بر اساس آن تیم در زمان مربیگری او پیشرفت داشته است اما هیچ آماری نمی‌تواند اتفاقات یکشنبه شب در دربی منچستر را پنهان کند. یونایتد بارها و بارها توسط سیتی تحقیر شد و در نهایت به باخت ۴ بر یک رضایت داد که باعث شد از جمع چهار تیم اول لیگ برتر بیرون شود و یک امتیاز کمتر از آرسنال داشته باشد با آنکه سه بازی بیشتر انجام داده ‌است. نمایش دفاعی منچستریونایتد آنقدر بد بود که دوباره این سؤال مطرح می‌شود: آیا باید اولویت‌های خود را در فصل نقل و انتقالات بازبینی کنند و به فکر تقویت دفاع باشند. این یک روال طبیعی شده که تیم پپ گواردیولا در دربی‌ها تیم برتر میدان است حتی اگر یونایتد چند بار با تمام امتیازات از ورزشگاه اتحاد خارج شده باشد اما این بازی پایان شرم‌آوری داشت.
وقتی ریاض محرز با یک والی از لبه محوطه جریمه دروازه میهمان را باز کرد و بازی ۳ بر یک شد، بخشی از هواداران میزبان فریاد می‌زدند: «شما آشغال‌های لعنتی» و خیلی هم بیراه نمی‌گفتند.
یونایتد بازی را امیدوارانه آغاز کرد. بدون کریستیانو رونالدو که آسیب‌دیدگی جزیی داشت، رانگنیک از سیستم بدون مهاجم استفاده کرد و پل پوگبا و برونو فرناندز که کاذب بازی می‌کردند اما به جای اینکه فرصت سوزی مهاجمان در غیاب رونالدو مربی آلمانی را به فکر وادار کند، دفاع افتضاح تیم مایه نگرانی‌اش شده بود.

تمام مشکل خط دفاعی
قبل از بازی گزارش‌هایی منتشر شد درباره اینکه برخی از بازیکنان یونایتد گفته‌اند هری مگوایر نباید در ترکیب اصلی باشد و در بازی ثابت شد. حق با آنها بوده چون یکی از بدترین بازی‌هایش با پیراهن شیاطین سرخ را انجام داد. برای این بازی رافائل واران در دسترس نبود چون تست کرونایش مثبت شد و این یعنی رانگنیک چاره‌ای جز انتخاب کاپیتان تیمش نداشت هرچند مگوایر در اتحاد ثابت کرد تمام مشکل دفاعی منچستریونایتد خودش است. وقتی کوین دبروینه گل دوم سیتی و خودش را به ثمر رساند، مدافعان منچستریونایتد از جمله مگوایر بهت زده تماشا می‌کردند و این تصویر ماندگار در دوربین‌ها ثبت شده است. این بازیکن تیم ملی انگلیس که همین چند ماه قبل یکی از ستاره‌های یورو ۲۰۲۰ بود، در این گل نقش مؤثری داشت، او بعد از دفع شوت فیل فودن توسط داوید دخئا به جای دورکردن آن با پاسی اشتباه توپ را در یک‌سوم دفاعی یونایتد نگه داشت و بعد اجازه داد توپ از میان پاهایش رد شود تا در نهایت بازیکن فرصت‌طلب بلژیکی برتری را به سیتی برگرداند. مگوایر تمرکز نداشت، در دفاع ایستا و کم تحرک بود، کند واکنش نشان می‌داد و گاهی اوقات عجول و بی‌پروا بود. وقتی به خاطر خطای بی‌مورد روی دبروینه کارت زرد گرفت، خیلی از هواداران یونایتد امیدوار بودند با یک اشتباه دیگر کارت قرمز بگیرد و اخراج شود.

کمک به حریف
سیتی خیلی خوب است و به نظر می‌رسد برای پیروزی نیازی به کمک ندارد اما بقیه خط دفاع یونایتد هم مصمم بودند کمک کنند. ویکتور لیندلوف با جادوی فودن در مسیر گل دوم سیتی محو شد و این بازیکن تیم ملی سوئد کنار دست مگوایر عصبانی و کند بود. این زوج که روی هم ۱۱۰ میلیون پوند برای یونایتد تمام شده‌اند، با این شرایط به این زودی‌ها نمی‌توانند شیاطین سرخ را به جمع بزرگان لیگ برتر نزدیک کنند. همین را می‌توان درباره آرون وان بیساکا گفت. فرد از عملکرد این دفاع راست آنقدر ناامید شده بود که بارها در نیمه دوم برای هم تیمی خود دست می‌زد برای اینکه هم تشویقش کند و هم از بازیکن سابق کریستال پالاس بازی بهتری بگیرد. هیچ کدام فایده نداشت. گواردیولا از اول می‌دانست یونایتد از راست ضعیف است و دقیقاً سیتی از همین جا به همه چیز رسید. گل اول از اینجا زده شد و در نیمه دوم سمت راست یونایتد محل یکه‌تازی میزبان شد. جک گریلیش در طول بازی از مدافع کناری یونایتد بهتر بود و دیوگو دالوت نمی‌داند باید چه کند تا یک فرصت دیگر برای بازی به دست آورد. اما بعید است اینها مشکل یونایتد را حل کند. آنها تا اینجای فصل ۳۸ گل خورده‌اند و در میان ۱۳ تیم بالای جدول تنها ساوتهمپتون و لسترسیتی گل‌های بیشتری دریافت کرده‌اند در حالی که برنلی – تیم در منطقه سقوط- ۳۶ گل بیشتر نخورده. اگرچه در خط حمله و میانی مسائلی هست که باید رفع شود اما بازی به بازی بیشتر مشخص می‌شود که تقویت دفاعی در تابستان پیش رو یک الزام است. رانگنیک در کنفرانس خبری پیش از مسابقه گفت یونایتد باید از لیورپول و منچسترسیتی در داشتن استراتژی روشن نقل و انتقالات یاد بگیرد. او در دربی منچستر چهار گل خورده با خط دفاعی چهار نفره‌ای که ۱۸۰ میلیون پوند برای یونایتد خرج داشته؛ کاملاً حق با او است.

رونالدو ۱۰۰ درصد آماده بود!
کریستیانو رونالدو در دربی شهر منچستر برابر سیتی حضور نداشت و این موضوع سؤالات بسیاری را برانگیخت. رالف رانگینک پس از بازی اعلام کرد که به تصمیم کادر پزشکی تیمش اعتماد کرده و از رونالدو به‌دلیل مصدومیت در این بازی استفاده نکرده است.
با این حال روزنامه سان در گزارشی نوشت رونالدو به دلایل فنی از فهرست یونایتد خط خورده و عدم حضور او در هتل و سفرش به پرتغال نیز به این دلیل بوده که متوجه شده که اسمش در فهرست نیست و از این موضوع بسیار خشمگین شده است. تصمیم رانگنیک به طور گسترده مورد سؤال قرار گرفت، بویژه توسط خواهر رونالدو، کتیا آویرو، که پست اینستاگرامی را لایک کرد که این تصمیم را به چالش کشید و در آن نوشته شده بود که رونالدو کاملاً آماده بازی بوده است. در توضیح این پست اینستاگرامی آمده است: «رونالدو ۱۰۰ درصد بود، او فقط به دلایل فنی و تاکتیکی بازی نکرد.»

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *