ژاوی در بازار نقل و انتقالات چه خواهد کرد/زمستان بارسا را گرم می‌کند؟

سایت بدون – مشکلات مالی مانع آن شد که بارسلونا در تابستان گذشته دست به مخارج سنگین بزند اما این باشگاه در اندیشه آن است که در ژانویه و در تابستان، بازیکنان جدیدی خریداری کند.
بارسلونا با حضور ژاوی روی نیمکت، عملکرد بهتری پیدا کرده است. او جانشین رونالد کومان شده است اما مصدومیت بازیکنان اصلی بارسلونا، ضربه سختی به این تیم زده و آنها به دلیل اینکه بازیکن به اندازه کافی نداشته‌اند، مجبور شده‌اند از چندین بازیکن آکادمی خود در ترکیب ثابت بهره بگیرند و برخی از آنها توانسته‌اند جایگاه خود را در این تیم تثبیت کنند.

در جست و جوی مهاجم
پس از آنکه سرخیو آگوئرو به دلیل مشکلات قلبی تصمیم گرفت کفش‌ها را بیاویزد، بارسلونا سخت به دنبال جذب یک مهاجم بوده است. لوک دی‌یونگ در حال حاضر تنها مهاجم شماره ۹ آماده این تیم است و مارتین برایت‌ویت هم مصدوم است.
طبق گزارش‌ها، بارسلونا فران تورس را در ژانویه از منچستر سیتی خریداری می‌کند. این نشان می‌دهد که خوان لاپورتا، به صورت جدی در اندیشه تقویت بارسلونا است.
این بازیکن ۲۱ساله از زمان دیدارهای ملی در اکتبر مصدوم بوده است. او در آن هنگام در اردوی تیم ملی اسپانیا حضور داشت. به این ترتیب فران در طول فصل ۲۲-۲۰۲۱، تنها هفت بازی در تمامی رقابت‌ها داشته است.
بازیکن دیگری که زیر نظر بارسا قرار دارد، ادینسون کاوانی از منچستر یونایتد است که در اولد ترافورد زیاد به او بازی نمی‌رسد. این ملی‌پوش اروگوئه‌ای در این فصل تنها هشت بازی انجام داده و البته سه گل زده و یک پاس گل هم داده است.
بارسلونا همچنین از باشگاه‌هایی است که ارلینگ هالند را زیر نظر دارند اما این مهاجم بوروسیا دورتموند تا بهار درباره تیم آینده‌اش تصمیم نخواهد گرفت و مشخص نیست که بارسلونا بتواند دستمزد درخواستی او را بپردازد.

تقویت خط دفاعی
بارسلونا توجه خود را معطوف سزار آسپیلیکوئتا و آندریاس کریستنسن، مدافعان چلسی ساخته است. قرارداد هر دو بازیکن رو به اتمام است و آنها می‌توانند از اول ژانویه، پیش‌قرارداد با باشگاه جدید خود را امضا کنند.
این دو بازیکن را نمی‌توان بازیکنان بزرگ چلسی دانست و آنها بر سر تمدید قراردادشان با چلسی هم به توافق نرسیده‌اند. قرارداد آنتونیو رودیگر هم در تابستان آینده منقضی می‌شود اما اوضاع مالی بارسلونا به ترتیبی است که اجازه نمی‌دهد دستمزد بالای این بازیکن را بپردازند.

هفت بازیکن در لیست خروجی
اما این خریدها بدون رفتن بازیکنان امکان‌پذیر نخواهد بود. هفت بازیکن هستند که احتمال جدایی‌شان وجود دارد.
ساموئل اومتیتی، فیلیپه کوتینیو، یوسف دمیر، سرجینیو دست و لوک دی‌یونگ جایی در برنامه‌های ژاوی ندارند و باشگاه به دنبال آن است که این بازیکنان را بفروشد اما این کار دشواری است، به‌ویژه که دو بازیکن اول دستمزد بسیار بالایی می‌گیرند. در این بین، دست مشتریان زیادی از جمله چلسی و بایرن دارد و احتمال فروختن او از بقیه ساده‌تر خواهد بود.
کلمان لنگله هم احتمالاً در راه خروج از باشگاه است، هرچند که ژاوی به او بازی می‌دهد. بارسلونا همچنین آماده شنیدن هر پیشنهادی برای عثمان دمبله است. قرارداد این بازیکن در پایان فصل تمام می‌شود و منطقی است که بارسا بخواهد او را در همین ژانویه بفروشد.
بارسلونا در صورت موفقیت در فروش بازیکنانش به سراغ کاوانی خواهد رفت و در غیر این صورت تنها به خرید تورس بسنده خواهد کرد، ضمن آنکه دنی آلوز هم از ژانویه به تیم اضافه می‌شود.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *