ژاوی هرناندز به کرونا مبتلا شد/ شوک اسپانیایی

سایت بدون – ژاوی هرناندز، اسطوره بارسلونا و سرمربی کنونی تیم السد قطر دیروز از طریق صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که تست کرونایش مثبت اعلام شده است و به‌همین‌دلیل نمی‌تواند در دیدار تیمش برابر الخور -که روز شنبه برگزار شد- روی نیمکت بنشیند. البته او در شرایط خوبی قرار دارد و بیماری‌اش چندان شدید نیست، اما براساس پروتکل‌های لیگ قطر فعلا اجازه همراهی السد را در مسابقات لیگ ستارگان قطر ندارد. شاگردان او که فعلا در رده سوم جدول قرار دارند تا پیش از دیدار دیروز ۱۰ امتیاز با الدوحیل صدرنشین فاصله داشتند و با توجه به اینکه تنها پنج هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده است، کار سختی برای جبران فاصله و تکرار قهرمانی خود دارند.

 قرنطینه در هتل

ژاوی که ظاهرا چند روزی است از ابتلایش به این بیماری آگاه‌شده در اینستاگرامش نوشت: «در دیدار امروز که تیم قرار است پس از مدت‌ها وقفه در ادامه مسابقات لیگ حاضر شود، نمی‌توانم روی نیمکت بنشینم. دیوید پرات (مربی تیم ذخیره‌ها) قرار است هدایت تیم را برعهده داشته باشد و مسئولیت فنی تیم در این بازی برعهده او خواهد بود. چند روز قبل و براساس پروتکل بهداشتی لیگ تست کووید-۱۹ دادیم و جواب آزمایش من مثبت اعلام شد.»
کاپیتان سابق بارسلونا همچنین وضعیت جسمانی‌اش را مساعد می‌داند و می‌نویسد: «خوشبختانه در وضعیت کاملا خوبی قرار دارم، اما براساس پروتکل‌ها باید در قرنطینه بمانم تا بر این بیماری غلبه کنم. هرزمان وضعیت سلامتی‌ام اجازه دهد دوباره فعالیت‌های روزمره و کارم در باشگاه را با‌انگیزه و تلاش بیشتری آغاز می‌کنم. از همه به‌خصوص مسئولان برگزاری مسابقات و باشگاه السد تشکر می‌کنم.»
ژاوی قرار است ۱۴ روز در یک هتل دوران قرنطینه را سپری کند و پس از آن اگر تست کرونایش منفی بود می‌تواند دوباره به تمرینات السد برگردد. همچنین اعلام شده که تست کرونای همسر و دو فرزندش منفی بوده است.
او تا سال آینده با السد قرارداد دارد و در نخستین فصل حضورش در این باشگاه قطری نتوانسته موفقیت‌های سال‌گذشته مانوئل فریرا پرتغالی را تکرار کند. آنها سال قبل فاتح لیگ قطر شدند و در لیگ قهرمانان نیز تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند که برابر الهلال عربستان حذف شدند. البته در مراحل حذفی این رقابت‌ها هدایت تیم برعهده ستاره سابق بارسا بود و از ابتدای فصل جدید نیز تیم را در لیگ داخلی هدایت کرد. چند نتیجه ضعیف در لیگ باعث شد شاگردان او خیلی زود از الدوحیل و الریان عقب افتاده و کورس رقابت برای قهرمانی را به این دو حریف واگذار کنند. با توجه به اینکه فاصله زیادی تا پایان مسابقات لیگ باقی نمانده است، به‌نظر نمی‌رسد ژاوی و تیمش شانس زیادی برای کسب پانزدهمین قهرمانی خود در لیگ داشته باشند. پرافتخارترین تیم قطر در این چند دیدار باقی‌مانده از لیگ بیشتر به‌دنبال حفظ رتبه سومی و قطعی کردن سهمیه خود در فصل بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
السد با ژاوی در لیگ قهرمانان امسال نیز تا پیش از تعطیلی مسابقات به‌دلیل کرونا دودیدار برگزار کرده بود که یک برد برابر سپاهان ایران و تساوی مقابل النصر عربستان حاصل آن بوده است و فعلا صدرنشین گروه خود هستند. با توجه به اینکه به‌دلیل شیوع کرونا احتمالا ادامه مسابقات به‌صورت متمرکز و به‌گفته برخی منابع نزدیک به AFC در قطر برگزار خواهد شد، تیم‌های این کشور شانس خوبی برای صعود به مراحل بعدی خواهند داشت.
در مسابقات لیگ نیز السد که در آخرین بازی خود پیش از وقفه بیش از چهارماهه مسابقات با یک گل مغلوب الریان، رقیب سنتی و دیرینه خود شده بود، به‌جز دیدار روزگذشته برابر الخور، چهار بازی دیگر با تیم‌های الاهلی، الدوحیل، قطر SC و الغرافه پیش‌رو دارد که دیدارهای نسبتا دشواری برای این تیم خواهد بود. به‌خصوص بازی هفته پایان برابر الغرافه، رقیب آنها برای قرار گرفتن در رتبه سوم جدول که می‌تواند در سرنوشت شاگردان ژاوی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تاثیرگذار باشد.

 بازگشت به بارسا

ژاوی در ماه‌های اخیر چندین‌بار به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حضور روی نیمکت بارسلونا مطرح شده، اما هربار به‌دلایلی این انتقال صورت نگرفته است. او که حالا در قرنطینه به‌سر می‌برد، ابتدا در میانه‌های فصل و زمانی که آبی‌و‌اناری‌ها عذر ارنستو والورده را خواستند به‌عنوان گزینه‌ای جدی برای جانشینی او مطرح شد، اما درنهایت تصمیم گرفت در خاورمیانه بماند و تنها پس از چندماه حضور روی نیمکت السد، این باشگاه را ترک نکند. در آن زمان کیکه ستین هدایت بارسا را برعهده گرفت، اما او در این مدت نتوانسته عملکرد چندان خوبی در این باشگاه پرطرفدار داشته باشد و به‌همین‌دلیل دوباره در هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی‌بر برکناری ستین و حضور ژاوی در نوکمپ مطرح شد. مربی اسپانیایی السد اگرچه تا سال ۲۰۲۱ با تیمش قرارداد دارد، اما گفته می‌شود در قراردادش بندی وجود دارد که درصورت داشتن پیشنهاد از بارسلونا بدون هیچ‌مشکلی می‌تواند این تیم قطری را ترک کند و به کشورش برگردد.
حتی رسانه‌های اسپانیایی از تمایل شدید لیونل مسی برای سپردن سکان هدایت تیم به همبازی سابقش خبر می‌دهند و گفته می‌شود این ستاره آرژانتینی اعلام کرده درصورتی‌که ژاوی به‌زودی به‌عنوان سرمربی تیم منصوب نشود، این باشگاه را ترک خواهد کرد. بااین‌حال ژاوی چندان رابطه خوبی با جوزپ بارتومئو رئیس کنونی باشگاه و تیم او ندارد و منتظر است پس از انتخابات ریاست باشگاه که قرار است به‌زودی برگزار شود، مذاکراتش را با رئیس جدید آغاز کند. از ویکتورفونت، تاجر اسپانیایی به‌عنوان رقیب اصلی بارتومئو در این انتخابات نام‌برده می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی فونت پس از رسیدن به این مقام بازگرداندن اسطوره این تیم به باشگاه است.
ژاوی که سابقه فتح یک جام‌جهانی و دو تورنمنت یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را به‌همراه تیم ملی اسپانیا در کارنامه دارد، به‌عنوان بخشی از پروژه جاه‌طلبانه قطری‌ها برای موفقیت در فوتبال در سال ۲۰۱۵ راهی این کشور شد و یکی از گزینه‌های جدی این کشور برای هدایت تیم ملی قطر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود که قرار است در این کشور حاشیه خلیج فارس برگزار شود.
بااین‌حال ژاوی مسلما بازگشت به بارسلونا را به این سمت ترجیح می‌دهد. او که از ۱۱سالگی در آکادمی این باشگاه رشد کرده و خاطرات بسیار خوبی در این تیم دارد دیر یا زود به جمع آبی‌واناری‌ها و البته این‌بار در قامت سرمربی باز خواهد گشت. البته درصورتی‌که ویروس کرونا برایش دردسرساز نشود و بتواند دوباره حضور در فوتبال را تجربه کند.

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *