کتابی درباره ناصر حجازی نوشته مهدی یزدانی خرم منتشر شد

سایت بدون – ناصر حجازی یکی از شخصیت های منحصر به فرد تاریخ ورزش ایران است

جوانی تحصیل کرده که کاپیتان تیم ملی ایران و تیم استقلال شد

و کلی افتخار کسب کرده است

اخیرا کتابی به نام ناصر حجازی نوشته مهدی یزدانی خرم به بازار آمده است

این کتاب که برای رده‌ سنی نوجوان نوشته شده تازه‌ترین جلد از مجموعه‌ «انسان‌های کوچک، آرزوهای بزرگ» است. پیش‌تر کتاب‌هایی درباره‌ «محمدرضا شجریان»، «توران میرهادی»، «مریم میرزاخانی»، «فروغ فرخزاد» و… در این مجموعه منتشر شده‌است.

در نوشته پشت جلد کتاب «ناصر حجازی» که با تصویرگری اسماعیل چشرخ به تازگی در نشر فیل منتشر شده، آمده است: ناصر حجازی از همان کودکی از دروغ گفتن و پذیرفتن حرف زور بیزار بود. شجاعت برایش اهمیت زیادی داشت. برای همین مقابل آدم‌هایی که می‌خواستند حق او و دیگران را پایمال کنند می‌ایستاد. او در شانزده‌سالگی در تیم دسته دومی «نادر» بازی‌های درخشانی انجام داد و از مربیان تیم درخواست کرد به او دستمزد بدهند. درخواستی که تا آن را انجام ندادند زیر بار بازی مجانی برای این تیم نرفت.

مهدی یزدانی خرم از دوران نوجوانی به دو چیز علاقه‌مند بود: فوتبال و نوشتن. اما در نهایت نوشتن را به عنوان حرفه‌ی اصلی‌اش در زندگی انتخاب کرد. از دوران دبیرستان، مشغول نوشتن برای نشریه‌ی مدرسه شد و در کلاس‌های نویسندگی احمد غلامی شرکت کرد. برای نشریات مختلف نوشت و آ‌ن‌قدر پیگیر بود که بالاخره موفق شد با روزنامه‌های مختلفی مانند فتح، همشهری، اعتماد و شرق همکاری کند. مهدی یزدانی خرم در دانشگاه تهران در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد

از مجموعه آثار او می توان به «به گزارش اداره‌ هواشناسی: این خورشید لعنتی»، «من منچستریونایتد را دوست دارم»، «سرخ ‌سفید»، رمان‌ «خون ‌خورده» (یا «سرخِ سیاه») اشاره کرد. او همچنین مجموعه داستان «زبان عاشقی» را هم گردآوری کرده است.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *