کوچ‌اجباری‌بازیگران کمدی تلویزیون به نمایش خانگی

مجموعه «موچین» ساخته حسین تبریزی، از جدیدترین سریال‌های نمایش خانگی است که به زودی تصویربرداری‌اش آغاز خواهد شد. در این سریال بازیگرانی مانند حمید لولایی، مرجانه گلچین و علی صادقی بازی می‌کنند که حضورشان در کنار یکدیگر، مخاطب را به یاد سریال‌هایی مانند «خوش‌نشین‌ها» و «نقطه سر خط» می‌اندازد. حسین تبریزی در «موچین»، سراغ این گروه قدیمی آثار کمدی رفته است.
تجربه موفق «خوش‌نشین»و «نقطه سر خط»
مرجانه گلچین، حمید لولایی و علی صادقی، سال ۸۹ در سریال کمدی «خوش‌نشین‌ها» اثر سعید آقاخانی دیده شدند. پس از این که «خوش‌نشین‌ها» مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت، سعید آقاخانی در سریال بعدی خود یعنی «نقطه سر خط»، دوباره سراغ همین بازیگران رفت. این مجموعه سال ۹۰ از شبکه سه پخش شد و نسبتا موفق هم بود. پس از آن، هریک از این بازیگران به طور جداگانه سریال‌های کمدی دیگری بازی کردند اما این گروه تا به امروز و سریال «موچین»، مدت‌هاست که دیگر در آثار کمدی دیده نمی‌شوند و ترکیب تازه‌ای از بازیگران و چهره‌های جدیدتر، جای آنان را گرفته‌اند.
حضور چهره‌های جدید
در یکی، دو سال‌های اخیر سریال‌های کمدی مانند «دنگ و فنگ روزگار»، «شرایط خاص» و «زیر همکف»، سراغ چهره‌های تازه‌تری مانند محمد نادری، بهرام افشاری و هومن شاهی رفتند که کمتر در سریال‌های کمدی دیده شده بودند یا حتی مانند هومن شاهی، چهره کاملا تازه‌ای به حساب می‌آیند. اگرچه استفاده از بازیگران جدیدتر و ترکیب‌‌های تازه، اتفاق خوبی است که تلویزیون حتما به آن نیاز دارد اما این تغییر و تحولات از طرفی هم باعث شده، بازیگرانی مانند حمید لولایی، مرجانه گلچین و علی صادقی، کم‌کار شوند و در این حالت، کوچ اجباری به شبکه نمایش خانگی داشته باشند. چهره‌های دیگری مانند سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، محمد کاسبی، مهران غفوریان، جواد رضویان و… نیز هستند که در سال‌های اخیر کمتر در سریال‌های کمدی تلویزیون دیده شده‌اند.
ریسک بزرگ در «موچین»
حسین تبریزی در اولین ساخته خود در شبکه نمایش خانگی، از این ترکیب قدیمی استفاده کرده است. استفاده از این ترکیب، از سویی ممکن است به نفع سریال باشد، چون قبلا امتحانش را پس داده و مورد استقبال مخاطبان بوده، از طرفی هم حضور بازیگران تلویزیونی در نمایش خانگی که مخاطب برای تماشای هر قسمت از سریال پول می‌پردازد، برای او جذاب نیست و می‌تواند به ضرر سریال تمام شود، به همین دلیل ساخت «موچین» در نمایش خانگی، با وجود رقبای قدر، ریسک بزرگی است. دیگر بازیگران این مجموعه مانند شهره لرستانی، آشا محرابی و امیر نوری هم جزو بازیگران آثار تلویزیونی هستند و سخت بتوان باور کرد مخاطبان زیادی برای تماشای بازی آن‌ها، حاضر باشند هفته‌ای هشت یا ۱۰ هزار تومان پول بدهند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *