گرفتگی صدا را جدی بگیرید

https://cdn.ninitime.com/media/2017/12/OHANCAW2014.jpg

سایت بدون -در گذشته‌های نه چندان دور، متخصصان برای درمان و پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان حنجره مجبور بودند حنجره بیمار را به طور کامل بردارند به گونه‌ای که بیمار صدای خود را از دست می‌داد. اما امروزه به مدد پیشرفت علم و دانش بشری از روش‌های محافظه‌کارانه استفاده می‌شود.
رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران می‌گوید: امروزه با استفاده از روش‌های محافظه‌کارانه سعی می‌شود حنجره به طور کامل برداشته نشود، البته حتی اگر شدت بیماری به حدی بود که مجبور شویم به طور کامل حنجره را برداریم می‌توانیم صدای فرد را از طریق کاشت پروتز برگردانیم.
دکتر مهدی خواجوی با اشاره به راه‌های درمان این بیماری می‌افزاید: در صورتی که سرطان در مراحل اولیه باشد می‌توان با کمک لیزر، قسمت سرطانی را به خوبی از حنجره برداریم بدون اینکه ساختمان حنجره باز شود. ولی باید توجه داشت که تشخیص این بیماری هر چه سریع‌تر باشد درمان با موفقیت بهتری همراه خواهد بود و نیازی به برداشت حنجره نداریم.
این جراح سر و گردن در ادامه، مهم‌ترین نشانه سرطان حنجره را معرفی می‌کند؛ گرفتگی صدا یکی از شایع‌ترین نشانه‌های سرطان حنجره محسوب می‌شود بخصوص اگر توده سرطانی روی طناب‌های صوتی قرار گرفته باشد. از این‌رو همه افراد بویژه کسانی که سن بالا دارند و سیگار استعمال می‌کنند باید گرفتگی صدا را جدی بگیرند.

مطلب پیشنهادی

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *