گل زدن بدون گلزن / اولویت استراماچونی در حمله استقلال چیست؟


سایت بدون- استقلال در گل زدن تیم دست و پا بسته‌ای نیست. پای استقلال به گلزنی باز است اگرچه مهاجمان استقلال تا امروز نتوانسته‌اند نمایشی جذاب ارائه کنند.
تبریزی که هرگز نتوانسته اعتماد استراماچونی را برای بازی‌های پی در پی جلب کند، دیاباته که نمایش در خور توجهی ارائه نکرده بود چند هفته‌ای به دلیل مصدومیت از ترکیب دور شد و مقابل سایپا دوباره بازی کردن را آزمایش کرد.
قائدی هم هنوز نتوانسته خود را به عنوان یک مهاجم همیشگی به استراماچونی تحمیل کند و سرمربی استقلال همچنان دنبال پیدا کردن یک مهاجم تازه برای قرار دادن کنار دیاباته است.
تمام این نکات یعنی استقلال در گل زدن به مهاجمانش وابسته نیست اما این وابسته نبودن اتفاق خوبی است یا یک ماجرای نگران‌کننده؟
 استراماچونی با اصرارش به خرید مهاجم جدید نشان می‌دهد که نگران وضعیت خط حمله است، اگرچه دیگران دچار این برداشت شوند که سرمربی استقلال نوعی از بازی را اجرا می‌کند که گل زدن وظیفه همیشگی مهاجمان نیست.
استراماچونی دنبال یک زوج سریع و صاحب تکنیک در کنار دیاباته است. دیاباته بازیکنی نیست که بدون زوج اثری بگذارد و با او باید نوعی از بازی را که دیگران سرعت و تکنیک را به آن اضافه می‌کنند، اجرا کرد. استراماچونی برای اینکه خرید دیاباته بی‌حاصل نباشد، به زوج ساختن هنوز باور دارد اما معلوم نیست خرید بعدی یک دیاباته دیگر یا یک میلیچ دیگر باشد یا نه. میلیچ که در همین بازی آخر رقابت را حتی به زکی‌پور باخت و دیاباته هم هنوز بازی چشمگیری ارائه نکرده که بتوانیم او را امید اول حمله در استقلال بدانیم.
استقلال آمار گلزنی قابل قبولی دارد و حتی در روزهای بد تیم، تعداد گل‌های زده به اندازه صدرنشین لیگ است اما همیشه نمی‌توان بدون یک گلزن قهار پیش رفت و گل زد.
 استقلال اگر خیال قهرمانی دارد باید گلزنی در اندازه آقای گل شدن در لیگ برتر را در اختیار داشته باشد. به یاد نداریم که یک تیم بدون گلزن بزرگ در لیگ برتر جام را برده باشد.
  استقلال در میان مهاجمان خود هیچ چهره‌ای ندارد که در قواره یک آقای گل ظاهر شود و این می‌تواند برای آبی‌ها نگران کننده باشد.
از دست دادن داریوش شجاعیان به دلیل مصدومیت می‌تواند در حملات استقلال اختلال ایجاد کند. رفع این اختلال با توجه به نیروی انسانی استقلال کار آسانی نیست.  مهاجمان استقلال – هر کدام‌شان- بدون داریوش شجاعیان کار سخت‌تری برای گل زدن دارند. اگرچه شجاعیان پلی‌میکر خلاق و صاحب ایده‌ای برای استقلال نبود اما بدون او استقلال همان خلاقیت خود برای موقعیت‌سازی را نیز از دست می‌دهد.
 از دست دادن شجاعیان بزرگ‌ترین بدشانسی استراماچونی بود و حالا باید دید که استراماچونی برای ساختن تیم هجومی خود همچنان خرید یک مهاجم را اولویت می‌داند یا استخدام یک هافبک بازیساز؟

فرشاد کاس نژاد/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *