آخرین خبرها

سپر گیاهی علیه کلسترول

https://d2ebzu6go672f3.cloudfront.net/media/content/images/CholesterolFoods.jpg

سایت بدون -برخی مواد خوراكی می‌توانند سطح كلسترول را پایین نگه دارند، از این رو افزودن آنها به رژیم غذایی می‌تواند در كاهش كلسترول موثر باشد.
گردو: حاوی چربی اشباع نشده سالم است كه به كاهش كلسترول بد LDL كمك می‌كند. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند. آجیل‌ مقدار زیادی پروتئین و آمینو اسید‌هایی دارد كه به تنظیم فشار خون كمك می‌كند.
لوبیا و جو: این دو ماده غذایی از دسته غلات و حبوبات نیز نه تنها فیبر محلول دارند كه به كاهش كلسترول كمك می‌كنند. مصرف جو باعث كاهش 5 درصدی كلسترول كل و كاهش 7 درصدی كلسترول LDL می‌شود. كارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می‌كنند.
آووكادو: سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است و می‌تواند به كاهش LDL كمك كند.
بسیاری از مواد خوراكی گیاهی به طورطبیعی حاوی استرول‌ها و استانول‌ها هستند، موادی كه با كلسترول مقابله می‌كنند. مصرف ۲ تا ۳ گرم استرول و استانول در روز می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد به كاهش LDL كمك كرده و ریسك بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد كاهش دهد.
برعكس، مواد خوراكی سرشار از چربی‌های اشباع، نظیر گوشت قرمز و كره هم بسیار موجب افزایش كلسترول می‌شود.
 اگر می‌خواهید از كاهش كلسترول خون‌تان مطمئن باشید، بهتر است مقدار كل چربی مصرفی روزانه‌تان به‌خصوص چربی‌های اشباع و ترانس را كه در گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، كیك، شیرینی و بیسكویت‌های بسته‌بندی شده موجود  است به حداقل برسانید.‌

برچسب‌ها:

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }