آیا مصدومیت شیخ دیاباته جنگ روانی استقلال علیه پرسپولیس در دربی است؟امید یک نیمه ای


شجاع خلیل‌زاده با کارت زردی که مقابل صنعت‌نفت آبادان گرفت از دربی محروم شد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذارد و اولین تغییر که شاید به سود آبی‌ها رقم بخورد را پدید آورد.
ماجرای شیخ دیاباته اما در تضاد با مدافع سرخ‌ها است و هیچ‌کس با قطعیت نمی‌تواند بگوید او به بازی نخواهد رسید. آخرین بررسی‌های دکتر ستوده از کشاله پای مهاجم دو متری استقلال نشان می‌دهد که او به‌جهت حفظ سلامتی و بازیابی عضلات باید به استراحت بپردازد.
دکتر ستوده درباره شیخ این جملات را به زبان آورده است: «بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی دیاباته در مقابل نفت مسجدسلیمان، اقدامات تشخیصی و درمانی درخصوص او در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد دیاباته از ناحیه عضله چهارسر ران دچار آسیب‌دیدگی شده است. متأسفانه جواب MRI دیاباته امیدوارکننده نبوده و بعید است این بازیکن بتواند در دربی به میدان برود.»
مسبوق به سابقه است که شیخ دیاباته در شرایطی به‌مراتب بدتر از آنچه برایش رخ داده نیز در ترکیب استقلال به میدان رفته است، به همین دلیل هرگز نمی‌توان درباره غیبت قطعی این بازیکن در بازی بزرگ پنجشنبه حرفی به میان آورد.
دیروز برخی سایت‌ها خبر دادند که شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی دربی را از دست داده‌اند اما رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال از احتمال غیبت این مهاجم پرده برداشته‌اند و مشخص نیست که چرا برخی رسانه‌ها از قطعیت غیبت این بازیکن پرده‌برداری کرده‌اند.
وقتی کانال رسمی باشگاه استقلال خود از واژه احتمال غیبت مهاجم آبی‌ها استفاده می‌کند، این حرف بدان معناست که ولو در حد بسیار اندک احتمال حضور این بازیکن در ترکیب استقلال وجود دارد. ستوده نیز پیرامون مصدومیت مهاجم استقلال هرگز با قطعیت خبر از غیبت در بازی پنجشنبه نداده و گفته بهتر است این بازیکن به ترمیم نقطه آسیب‌دیده بپردازد. او گفته بعید است دیاباته برسد اما هرگز از این واژه که غیبت شیخ قطعی است، استفاده نکرده است.
ماجرای شیخ دیاباته می‌تواند در روزهای آتی به یک معمای پیچیده و سؤالی لاینحل و پیچیده برای باشگاه پرسپولیس بدل شود و فضای این تیم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. حتی اگر روز بازی روشن شود که شیخ به این بازی نخواهد رسید، نتایج حاصل از جنگ روانی ایجادشده با مصدومیت این بازیکن که از جبهه آبی به سمت جبهه قرمز گسیل شده، می‌تواند از نظر روانی به سود استقلال تمام شود و رقیب را با مشکلاتی مواجه کند.
فرهاد مجیدی نیز بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان به‌نوعی این جنگ روانی را علیه باشگاه پرسپولیس کلید زد. وقتی او از پرسیدند شیخ می‌رسد یا نمی‌رسد او پاسخی داد که با آزمایش‌های پزشکی در منافات بود. او گفت: «شیخ می‌رسد.» مجیدی هم نیک می‌داند که حتی اگر بازیکنش این بازی را از دست بدهد باز گشودن پرونده او تا ظهر پنجشنبه افکار یحیی و بازیکنان پرسپولیس را به‌هم خواهد ریخت و آنها را دچار مشکلاتی از نظر انتخاب استراتژی خواهد کرد.
شاید استقلال این روزها با ارسلان مطهری و در غیاب دیاباته هم تیم ترسناکی باشد، کما اینکه دیدیم در بازی با نفت مسجدسلیمان اینگونه بود و آبی‌ها به‌رغم از دست دادن یکی از بهترین‌های خود توانستند با گلزنی همین بازیکن زمینه پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان را فراهم کنند اما بازی با احتمال رسیدن یا نرسیدن دیاباته می‌تواند استقلال را به پیروز جنگ‌های روانی پیش از بازی
بدل سازد.
به هر حال این ماجرا تا ظهر پنجشنبه همه را مشغول خود خواهد کرد و هیچ بعید نیست که این بازیکن ناگهان سر از لیست استقلال درآورد. اکنون در استقلال بحث بر سر این است که دیاباته را برای یک نیمه هم که شده آماده و مهیای این بازی کنند تا دست فرهاد مجیدی برای این بازی پر باشد و بتواند یک تعویض انتقامی و شاید رویایی را انجام دهد.

 

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *