کره‌شمالی پومپئو را از مذاکرات حذف می‌کند /اوبی ربط حرف می زند

سایت بدون -کره شمالی خواستار برکناری مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکرات هسته‌ای بین دو کشور شده است.
این کشور پومپئو را متهم کرده که «بی‌ربط حرف می‌زند و بی‌ملاحظه است». یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به این‌که مذاکرات بیشتر با حضور مایک پومپئو بی‌ربط خواهد بود، خواستار جایگزین‌شدن فردی «دقیق‌تر» در مذاکرات به جای او شد.
این اظهارات پس از آن مطرح شده که کره شمالی از آزمایش یک «سلاح هدایت‌شونده تاکتیکی» خبر داد. پومپئو سال گذشته میلادی چهار بار به کره شمالی سفر کرد و در یکی از این سفرها با کیم جونگ‌اون، رهبر این کشور دیدار کرد.
هفته گذشته در جریان نشست کمیته‌ فرعی سنای آمریکا، از پومپئو سوال شد که آیا او با توصیف «مستبد» برای رهبر کره شمالی موافق است؟ و او در پاسخ گفت: «مطمئنا، من مطمئن هستم که این را گفتم.»
این اظهارات پومپئو با واکنش شدید کووان جونگ‌اون، مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی روبه‌رو شد. او گفت که «صحبت‌های بی‌ملاحظه پومپئو به شأن و مرتبه رهبریت عالی کشور صدمه زده و… و شخصیت ناخوشایند او (مایک پومپئو) را نشان می‌دهد.»
کووان همچنین پومپئو را مسئول پایان یافتن غیرمنتظره نشست سران دو کشور در هانوی دانست. در جریان مذاکرات دو کشور در ژوئیه گذشته در پیونگ یانگ، عملکرد گانگسترمآبانه پومپئو در تحت فشار قراردادن کره شمالی برای خلع سلاح اتمی محکوم شد.
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که آمار نشان می‌دهد که ذخایر ارزی، نفتی و غذایی کره‌شمالی تنها برای کمتر از یک سال کافی خواهد بود، از این رو دولت این کشور خواهان واردات فوری مواد غذایی برای مقابله با بحران احتمالی غذا در این کشور شد. «کیم سانگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ماه گذشته با ارسال نامه‌ای خواستار ارسال کمک‌های غذایی به این کشور توسط سازمان‌های بین‌المللی شد.
از این جهت بسیاری از ناظران بین‌المللی عقیده دارند که کره شمالی به مذاکره با آمریکا برای رفع تحریم‌ها نیاز دارد و سعی دارد این مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *