اعتراض یک‌میلیون مادر آمریکایی به محتوای فیلم پرفروش/ این اسباب‌بازی‌ها ذهن کودکان را فاسد می‌کند

سایت بدون -یک‌میلیون مادر مسیحی آمریکایی مخالف با همجنسگرایی با امضا کردن طوماری از دیگر مادران آمریکایی خواسته‌اند تماشای فیلم انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۴ را تحریم کنند. آنها معتقدند در این فیلم صحنه‌های همجنسگرایی تبلیغ شده است. این مادران در طومار خود نوشته‌اند که تماشای این فیلم ذهن کودکان را فاسد می‌کند.  آنها اعلام کرده‌اند فیلم‌های انیمیشن کودکان جای مناسبی برای تبلیغ همجنسگرایی نیست. داستان اسباب‌بازی از زمانی که در سراسر جهان اکران شده به فروشی بالغ بر ۶۵۶‌میلیون دلار دست یافته و به نظر می‌رسد در ژانر انیمیشن بتواند به رکورد فروشی جدید دست یابد. هر چند اعتراض این مادران مسیحی از سوی گروه‌های مخالف با همجنسگرایی در آمریکا حمایت شده اما بعید به نظر می‌رسد بتواند تاثیری منفی بر فروش این فیلم بگذارد.
مخالفان این طومار اعلام کرده‌اند صحنه‌ای که این مادران به آن اشاره می‌کنند بسیار کوتاه است و اساسا در نگاه نخست نمی‌توان از آن تبلیغ همجنسگرایی را استخراج کرد، اما مادران مسیحی معتقدند همین صحنه هم به اندازه کافی بر ذهن و روح کودکان اثرگذار است. جالب اینجاست که مدافعان حقوق همجنسگرایی با وجود این‌که صحنه مورد نظر را کوتاه توصیف کرده‌اند، اما به خاطر همان صحنه نیز از سازندگان این فیلم تشکر و اعلام کرده‌اند که سازندگان با گنجاندن این صحنه در فیلم از حقوق آنها دفاع کرده‌اند؛ اقدامی که مادران مسیحی معتقدند غلط بوده، چرا که فیلم اساسا برای کودکان ساخته شده نه برای بزرگسالان و کودکان در این سن نباید در معرض چنین دیدگاه‌هایی قرار بگیرند.
از سوی دیگر، برخی از کاربران توییتر نیز در پست‌هایشان نسبت به جنسیت شخصیت وودی در این فیلم ابراز شک و تردید کرده و گفته‌اند ممکن است او یک بایوسکشوال باشد. برخی نیز گفته‌اند این نخستین‌بار نیست که کمپانی دیزنی شخصیت‌هایی این‌چنینی را در فیلم‌هایش می‌گنجاند. فیلم‌هایی نظیر پری دریایی کوچک، دیو و دلبر، فلامینگوی صورتی و اسپری مو نیز شخصیت‌هایی مشابه داشته‌اند. حتی برخی نیز گفته‌اند شخصیت السا در فیلم فروزن نیز ممکن است همجنسگرا بوده باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *