امیر علی‌اکبری به دنبال جایزه ۳۹۰ هزار دلاری/رینگ میلیاردی




سایت بدون – مدت زیادی بود که از امیر علی‌اکبری خبری نبود. بعد از نشست خبری که او چند ماه پیش برگزار کرد و از ورودش به سازمان مهم و معتبر UFC خبر داد، دیگر از امیر علی‌اکبری خبری نبود. همه منتظر بودند که او زمان رسمی اولین مسابقه‌اش در سازمان UFC را اعلام کند اما این اتفاق رخ نداد تا انتشار یک خبر جدید باز هم امیر علی‌اکبری را به تیتر رسانه‌ها تبدیل کرد. این خبر حکایت از این داشت که امیر علی‌اکبری مبارز نامی ایرانی فعلاً به جای حضور در سازمان UFC باید در تورنمنت جایزه بزرگ بحرین برای کسب قهرمانی و به دست آوردن جایزه مالی آن به رقابت بپردازد. چندی پیش صحبت از حضور امیر علی‌اکبری مبارز نامی ایران در UFC بود و حتی شنیده شد که قرارداد رسمی را هم در این باره امضا کرده اما حالا خبر رسیده که او قبل از این مسابقات در بحرین به میدان می‌رود. ظاهراً فدراسیون رزمی BRAVE که اولین دوره رقابت‌های آزاد خود را در بحرین با حضور ۱۵ مبارز برگزار می‌کند از مبارزان نامی دنیا دعوت کرده است که در یک رقابت داخل قفس به میدان بروند که در این بین نام امیر علی‌اکبری هم از ایران دیده می‌شود. این رقابت‌ها ماه آینده در منامه بحرین برگزار می‌شود که مسئولان برگزاری مسابقات برای جلب فایترهای نامی و مطرح دنیا پاداش فوق‌العاده‌ای را برای این مسابقات در نظر گرفته‌اند. با تصمیم مسئولان برگزاری این مبارزه ها، برای نفر قهرمان ۱۰۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است که علاوه بر این جایزه نقدی مبارزی که به عنوان قهرمانی برسد، کمربند طلای ۶ کیلوگرمی را هم به دست می‌آورد. این کمربند که ۶ کیلوگرم طلای خالص دارد، در بازار ۲۹۰ هزار دلار ارزش دارد که با توجه به جایزه نقدی این مسابقات در واقع قهرمان مسابقات نزدیک به ۳۹۰ هزار دلار پاداش به دست می‌آورد که اگر با نرخ روز دلار حساب شود، باید گفت که امیر علی‌اکبری در صورت قهرمانی در این مسابقات بیش از ۴ میلیارد تومان پاداش دریافت می‌کند که رقم بسیار بالایی است.
این پاداش وسوسه‌کننده باعث شده تا برخی از فایترهای نامی دنیا هم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کنند. حتی اوله لارسن رزمی‌کار باسابقه دانمارکی هم با این پاداش وسوسه شده و بعد از مدت‌ها به قفس باز می‌گردد. آلکس املیانکو جنجالی نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.
فایترهای این دوره از مسابقات از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا هستند که البته امیر علی‌اکبری تنها فایتر آسیایی نیست که به این مسابقات دعوت شده است. در کنار او محمد فخرالدین از لبنان هم حضور دارد که او هم برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کند. گاتو اینوسنته و متئو شفل از برزیل، جرمی کندی از کانادا، گیلبرت یول از هلند، اوله لارسن از دانمارک، آزامت مورازاکانف از روسیه، کریستوف واندیک از بلژیک، یاشوا کاپلند، کول میلر و راشاد کولتر هر سه از آمریکا و آلکس گارسیا از دومنیکن سایر فایترهای حاضر در این مسابقات هستند.
هنوز رقیب امیر علی‌اکبری معرفی نشده و به طور دقیق هم مشخص نیست که فایتر قهرمان باید چند مسابقه را برگزار کند تا به عنوان قهرمانی برسد اما هر چه هست حالا یک ایران منتظر است تا این مسابقات شروع شود و باز هم امیر علی‌اکبری برای رسیدن به عنوان قهرمانی خوش بدرخشد

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *