باخت‌های خجالت‌آور رئال مادرید/زیزو، چوب جادویت کجاست؟

سایت بدون – نخستین تَرَک‌ها در آرامش همیشگی زین‌الدین زیدان در نشست خبری شنبه هفته قبل شکل گرفت. او بعد از تساوی ناامیدکننده یک بر یک مقابل ویارئال به خبرنگارها گفت: «بچه‌ها شما نگران نباشید. به همین کاری که می‌کنید ادامه دهید و من هم کارم را می‌کنم.» ناراحتی‌ها قابل درک بود. زیدان کسی است که رئال مادرید را به سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرده. او شایسته زمان و البته احترام است. در عین حال، رسانه‌های مادریدی همیشه نگران هستند، هواداران باشگاه بیشتر.

بعد از آن برخورد با روزنامه‌نگاران نگران در اول آذر، اوضاع تیم بدتر شده. رئال مادرید شاید در زمین اینتر به پیروزی باارزشی رسید اما این بیشتر به خاطر حماقت آرتورو ویدال بود که در نیمه اول به خاطر اعتراض کارت قرمز بی‌معنایی گرفت و برد را به میهمان هدیه کرد. شنبه این هفته در خانه به تیم میانه جدولی آلاوس باختند تا مدافع عنوان قهرمانی لالیگا سه بازی بدون برد در لیگ را پشت سر بگذارد.

حالا حتی یک باخت ویران‌کننده‌تر را متحمل شده‌اند و با ۲ گل به شاختار دونتسک باخته‌اند تا در گروه B لیگ قهرمانان در رده سوم قرار بگیرند و با این خطر مواجه شوند که برای نخستین بار در تاریخ از صعود به مرحله حذفی باز بمانند. مادرید مالکیت توپ بیشتری داشت و ضربات بیشتری به سمت دروازه حریف روانه کرد تا زیدان بعد از بازی مدعی شود تیمش سزاوار باخت نبوده اما این بهانه‌ها چیزی را درست نمی‌کند. جای خالی ادن آزار و سرخیو راموس به شدت احساس شد اما باشگاهی با منابع رئال نباید برای باخت به این تیم شاختار به دو بازیکن متکی باشد. یادتان نرود تیم اوکراینی بعد از پیروزی در زمین رئال مادرید در نخستین بازی مرحله گروهی در لیگ قهرمانان گل نزده و چند بازیکن را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار ندارد.

آنها در دو بازی قبلی‌شان در اروپا برابر بوروسیامونشن گلادباخ له شدند، در خانه ۶ بر صفر و در آلمان ۴ بر صفر شکست خوردند. با این وجود رئال که بار دیگر کریم بنزما را در ترکیب اصلی داشت، در ورزشگاه المپیک کیف چندان دروازه میزبانش را تهدید نکرد. همانطور که تونی کروس بعد از بازی گفت رئال در این فصل برای گلزنی مشکل دارد و واقعیتش اینکه وقتی گل می‌خورد شبیه تیمی که توانایی جبران دارد، نیست. در حقیقت، مشخص بود شاختار می‌تواند دوباره روی ضدحمله این تیم را مجازات کند. اساس قهرمانی شگفت‌انگیز رئال مادرید در فصل قبل لالیگا بر دفاع عالی این تیم بود اما رئال ۹ گل در پنج بازی لیگ قهرمانان دریافت کرده که در تاریخش بی‌سابقه است. همانطور که نتایج اخیر ثابت می‌کند، اگر راموس را از دفاع رئال بیرون بکشید، قهرمان اسپانیا همواره مستعد گل خوردن است.

رافائل واران که سابقه قهرمانی جهان را دارد، در غیاب زوج دفاعی خود پاس گل اول را در دقیقه ۵۷ به دنتینیو هدیه کرد. استفاده از لوکاس واسکس در دفاع راست هم فرصت خوبی در اختیار دیگر بازیکن تعویضی شاختار، مانور سولومون، قرار داد تا هشت دقیقه مانده به پایان، گل دوم را وارد دروازه تیبو کورتوآ کند. آسیب‌پذیری واسکس جای تعجب نداشت، او به درد این پست نمی‌خورد و پردراگ میاتوویچ، زننده گل قهرمانی رئال در سال ۱۹۹۸ لیگ قهرمانان بعد از باخت به آلاوس آشکارا به انتقاد از تاکتیک‌های زیدان در این زمینه پرداخت: «واسکس مقابل اینتر جلوتر بازی کرد و خیلی هم خوب بود، نباید او را به عقب برگرداند چون شما ادر میلیتائو را دارید که در دفاع جلوزن بازی کند.» زیدان چه دوست داشته باشد چه نه، بعد از این باخت خجالت‌آور به شاختاردونتسک دوباره موج انتقادات روانه تیم می‌شود بخصوص با وضعیتی که الان پیش آمده و رئال در بازی آخر نیاز دارد نتیجه‌ای بهتر از شاختار بگیرد. در این گروه مونشن‌گلادباخ با هشت امتیاز صدرنشین است و تیم‌های شاختار و رئال با هفت امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

اینتر هم ۵ امتیاز دارد. در بازی آخر رئال میزبان گلادباخ است و شاختار در سن‌سیرو با اینتر روبه‌رو می‌شود. زیدان بعد از باخت به آلاوس گفت توضیحی ندارد اما باید هر چه زودتر برای سؤال‌های سختی که دائماً زیاد می‌شوند، جواب پیدا کند. او بعد از باخت کیف گفت، استعفا نمی‌کند که تصمیم درستی است اما روزنامه‌نگارها کار خودشان را می‌کنند و وقتش رسیده زیدان هم همینطور باشد.

مارک دویل

منبع: گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *