بازیگرانی که در سال ۲۰۱۸ کارگردان شده اند/ستاره ای متولد می شود

سایت بدون -شش بازیگر سینما امسال حرفه کارگردانی را تجربه کرده اند. آن ها برای اولین اثر خود در مقام یک فیلم ساز، موضوعی شخصی و مستقل و پُر شور را برگزیده اند.

 

بردلی کوپر با «ستاره ای متولد می شود»
(A Star is Born)

Image result for Bradley Cooper
قصه تراژیک رمانتیکی که این بازیگر محبوب به مثابه نخستین کار خویش- از جلوی دوربین به پشت آن انتخاب کرده، برای چهارمین بار در سینما بازگو می شود اما این بار آن «ستاره ای متولد می شود» همیشگی نیست. کوپر داستان را به گونه ای مدرن با موسیقی غرب راک در قالب ستاره ای به اسم «جکسن مین» پیاده کرده است [اگر نسخه جرج کیوکو به سال ۱۹۵۴ را به عنوان بهترین حساب نیاوریم] تا قطعاً بهترین «ستاره» است. ستاره راک (کوپر) که دارد غروب می کند در حالی که در همان زمان خواننده نوآفرینی (لیدی گاگا) به ظهور می رسد.

***

بردلی کوربت با «وکس لوکس»
(Vox Lux)

Image result for Brady Corbet
بازیگر مستند فیلم «سیزده» دست روی داستانی حاد گذاشته به عنوان کارگردان، داستان دختر ۱۳ ساله ای به نام «سلست» که از یک تیراندازی هولناک در مدرسه ای واقع در نیویورک به سال ۱۹۹۹، جان سالم بدر برده است. او در مراسم سوگواری قربانیان، آهنگی می خواند که قلب همه را تسخیر می سازد. پس از آن ستاره ای با آینده ای امیدبخش بدل می گردد. هجده سال بعد، «سلست» به هنگام بازگشت به حرفه خوانندگی دچار بحران عجیبی می شود… نقش «سلست» را ناتالی پورتمن به عهده دارد و جودلا و ویلم دافو شخصیت های دیگر داستان را بازی کرده اند.

***

پل دانو با «حریق بزرگ»
(Wildlife)

https://d1nslcd7m2225b.cloudfront.net/Pictures/2000x2000fit/2/1/8/1282218_Paul-Dano_Credit-Taylor-Jewell-Invision-AP-REXShutterstock.jpg
پل فرانکلین دانو با بازی در فیلم هایی چون «۱۲ سال بردگی» و «زندانیان» (۲۰۱۳) به شهرت رسید و با نقشی در «عشق و رحمت» (۲۰۱۴) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل شد. او با «حریق بزرگ» به سلک کارگردانان گردید. فضای عمیق از نگاه پسربچه ای چهارده ساله (اد آکنبورد) که با پیوستن پدرش (جیک جلینهال) به گروه آتش نشان ها برای خاموشی آتش سوزی در مرز کانادا، در می یابد زندگی مادرش (کری مالیگان) با حضور مرد دیگری درهم می ریزد… فیلم در جشنواره ساندنس امسال توفیق یافت و از سوی منتقدان هم تحسین شد.
کارن گیلیان با «پارتی هم اکنون شروع شده» (به گروه آتش نشان ها برای خاموشی آتش سوزی در مرز کانادا، در می یابد زندگی مادرش (کری مالیگان) با حضور مرد دیگری درهم می ریزد… فیلم در جشنواره ساندنس امسال توفیق یافت و از سوی منتقدان هم تحسین شد.

***

کارن گیلیان با «پارتی هم اکنون شروع شده»
(The Porty,s Just Beginning)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Karen_Gillan_%2834609339830%29_%28cropped%29_retouched.jpg
این کمدی درام انگلیسی/ آمریکایی اولین اثر بازیگر سریال «دکتر هو» و آخرین فیلم پرفروش «انتقامجویان»، در کارگردانی و نگارش سناریوست. ماجرای یک دختر جوان اسکاتلندی (با بازی گیلیان) که با فاجعه خودکشی دوست نزدیک خودش مواجه می گردد. الی پیس و متیو برد دیگر بازیگران این فیلم هستند که در جشنواره گلاسکو به نمایش درآمد اما موفقیت چندانی کسب نکرد.

***

جونا هیل با «در میانه دهه ۹۰»
(Mid 90s)

Image result for Jonah Hill
کمدین و بازیگر محبوب فیلم «گرگ وال استریت» برای اولین فیلم اش در مقام کارگردانی به دوره ریاست جمهوری بیل کلینتن و زندگی نوجوانان و بیهودگی و هدر رفتن آن ها در شهر لس آنجلس پرداخته است، هر چند فیلم او تا حدودی احساس برانگیزست لیکن کم تر به نهیلیسم نزدیک می شود. بازیگران جدیدی هم چون سانی لیجاک و کاترین واترسن نقش های اصلی را برعهده گرفته اند.

***

لی تامسون با «سال مردان بی باک»
(The year of spectacular Men)

http://celebritybiographywiki.com/wp-content/uploads/2017/09/Lea20Thompson-328x260.jpg
ستاره فیلم «بازگشت به آینده» برای این درام کمدی در مقام کارگردان، از وجود دو دخترش به عنوان شخصیت های عمده داستان بهره گرفته است. مادلین و زویی دویچ در قالب دو خواهر می کوشند تا جایی در این دنیا برای خودشان پیدا کنند. فیلم در جشنواره لس آنجلس نشان داده شد. منتقدان را خوش آمد و آن را شیرین و جذاب و احساسی به شمار آورده اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *