محرومیت خلیل‌زاده و مصدومیت احتمالی دیاباته /جاهای خالی خطرناک دربی

سایت بدون – پرسپولیس و استقلال، هر دو در بازی‌های حساس پیش از دربی خود، شوک‌های بزرگی به هواداران خود وارد کردند. شجاع خلیل‌زاده با دریافت کارت زرد سوم در بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، دربی پنجشنبه را از دست داد. از سوی دیگر شیخ دیاباته هم در بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان، دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی درون زمین ادامه دهد که نوع مصدومیت او این احتمال را قوت بخشید که شاید مثل نیم فصل اول، این بازیکن هم دربی را از دست بدهد.
هم خلیل‌زاده و هم دیاباته از بازیکنان تأثیرگذار دو تیم پرسپولیس و استقلال به حساب می‌آیند که غیبت آنها در دربی هم به ضرر دو تیم است و هم از جذابیت‌های بازی حساس پنجشنبه کم خواهد کرد.
البته که ماجرای شجاع خلیل‌زاده و دیاباته با هم متفاوت است اما با خبرهایی که از آخرین شرایط دیاباته تا ساعتی بعد از بازی به گوش می‌رسید، پرسپولیس و استقلال تا کنون در آمار تلفات پیش از دربی با هم برابرند.
شجاع خلیل‌زاده که در بازی‌های اخیر بارها به خاطر عصبانیت‌هایش در طول بازی مورد انتقاد جدی قرار گرفته بود، پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان دو کارت زرد داشت و احتمال دریافت کارت زرد سوم و محرومیت او در دربی وجود داشت. با این حال اما این بازیکن باز هم در بازی مقابل صنعت نفت آبادان مرتکب خطا شد تا کارت زرد سوم را دریافت کند. خلیل‌زاده در دقیقه ۳۷ دیدار مقابل صنعت نفت با انجام خطا روی عیسی آل‌کثیر از وحید کاظمی، داور مسابقه کارت زرد گرفت و سه کارته شد.
اتفاقی که برای شیخ دیاباته افتاد اما کاملاً غافلگیرکننده بود. او نه برخوردی با بازیکن دیگری داشت و نه خطایی روی او انجام شد. دیاباته در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، بعد از پریدن به هوا روی پایش فرود آمد و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد. نوع مصدومیت این احتمال را شدت بخشیده بود که مصدومیت او از ناحیه همسترینگ باشد و به نظر می‌رسید جدی‌تر از آن است که با تعویض در این بازی و استراحت تا بازی بعدی حل شود.
آنچه نگرانی استقلالی‌ها را بیشتر می‌کند، یادآوری اتفاق مشابهی است که برای دیاباته در دور رفت رقابت‌ها رخ داده بود. در بازی رفت، دیاباته در محوطه جریمه سرنگون شد. در حالی که استقلالی‌ها به خطای پنالتی اعتقاد داشتند و تارتار اعتراض می‌کرد که دیاباته تمارض کرده است این مهاجم اهل مالی زمین را ترک کرد و دربی را از دست داد. حالا هم او بار دیگر دچار مصدومیت مشابهی شده و از آنجا که برخوردی هم با این بازیکن رخ نداده است، این احتمال وجود دارد که همان درد کهنه بار دیگر گریبان دیاباته را گرفته باشد.
نتیجه قطعی درباره محرومیت او در دربی پنجشنبه را نتیجه ام‌آر‌آی و بررسی‌های نهایی پزشک معالج تعیین خواهد کرد اما با توجه به سابقه‌ این بازیکن و شواهدی که از مصدومیتش به نظر می‌رسد، خیال استقلالی ها نمی‌تواند تا پیش از سوت شروع بازی راحت باشد.
هرچند باشگاه استقلال هنوز غیبت قطعی دیاباته را اعلام نکرده اما اگر هم این اتفاق بیفتد، استقلالی‌ها با عملکرد خوب ارسلان مطهری و مهدی قائدی، می‌توانند امیدوار باشند که نبودن دیاباته آنقدرها هم برای‌شان گران تمام نشود.
از طرف دیگر یحیی گل‌محمدی هم اعلام کرده که بابت غیبت شجاع نگران نیست. او در همین پست کنعانی‌زادگان را دارد که در دربی رفت برای پرسپولیس بازی کرده است. با این تفاوت که او در بازی رفت با شجاع زوج دفاع را تشکیل می‌دادند و حالا با سید جلال. تنها خطری که ممکن است پرسپولیس را در غیاب شجاع تهدید کند، این است که دیاباته به دربی برسد که در این صورت بدون شک شجاع خلیل‌زاده در پرش‌ و کارهای سرعتی، مهره کارآمدتری برای پرسپولیس به حساب می‌آمد.  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *