نخستین بازی علیرضا و شاید پایان گمانه‌زنی‌ها /پایان تبعید جهانبخش



سایت بدون -بعد از کسب عنوان آقای گلی در اردی‌ویژه، جیب جهانبخش پر بود از پیشنهادهای نجومی و بزرگ. تیم‌هایی از بوندس‌لیگا، لالیگا، لیگ برتر و البته سه قدرت برتر هلند در پی شکار او بودند، اما جهانبخش ترجیح داد به انگلیس برود و در لیگ برتر پیراهن برایتون را بپوشد. هرچند لسترسیتی مبلغ بیشتری برای رضایتنامه علیرضا می‌پرداخت اما او به‌دنبال انتخابی بود که بیشتر در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در برایتون ۱۹ بازی به جهانبخش رسید و او هم به‌عنوان یک تازه‌وارد تلاش کرد با شرایط فوتبال در لیگ برتر وفق پیدا کند.
وقتی انتهای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر کریس هیوتن جای خود را به گراهام پاتر داد، بر این تصور بودیم که زمینه برای درخشش جهانبخش فراهم شده است. هیوتن مردی بود با تفکرات دفاعی که به جهانبخش می‌گفت تمرکز خود را روی دفاع بگذارد و نه حمله به‌سوی دروازه حریف. همین یکی از دلایلی بود که علیرضا نتوانست درخشش با پیراهن آلکمار را در برایتون هم تکرار کند. تیم‌های پاتر میل بسیاری به حمله داشتند و این را در اوسترسوند هم دیدیم؛ همان باشگاهی که سامان قدوس را به یک ستاره بین‌المللی تبدیل کرد.
جذب چند بازیکن برای بازی در خط حمله و همچنین کناره‌ها و البته استفاده از علیرضا در پست پیستون راست نشان می‌داد پاتر قصد ندارد از ستاره ایرانی و گرانقیمت خود در ترکیب اصلی سود ببرد. مائوپای فرانسوی از برنتفورد و تروسارد بلژیکی از گنک، هر دو با مبلغی بالغ بر ۲۰میلیون یورو به خط حمله برایتون آمدند تا عرصه بر علیرضا تنگ شود و عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ برایتون نیز از کف برود. جهانبخش جنگید و جنگید و در ترکیب تیم زیر ۲۳ساله‌های برایتون هم درخشید و پاس گل داد. او امیدوار بود به‌جز جام اتحادیه که در ترکیب برایتون قرار گرفت، در لیگ برتر هم برای این تیم بازی کند. این اتفاق البته تا پایان هفته پانزدهم رخ نداد تا دوباره شایعه جدایی علیرضا به راه بیفتد.
تبعید، تبعید و بالاخره بازگشت به ترکیب برایتون در روزی که این تیم میزبان ولورهمپتون بود. این اتفاق مثبت در هفته شانزدهم لیگ برتر برای علیرضا جهانبخش رخ داد تا او طعم بازی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر را برای نخستین‌بار بچشد. برایتون یکشنبه‌شب در ورزشگاه فالمر مقابل ولورهمپتون رده هفتمی قرار گرفت. علیرضا جهانبخش که این فصل در چهار بازی مقابل منچسترسیتی، چلسی، تاتنهام و لسترسیتی روی نیمکت نشسته و فرصت عرض‌اندام پیدا نکرده بود، در دقیقه ۶۸ به‌عنوان اولین تعویضی بازی جانشین گروس شد تا طلسم او پس از ۱۶ هفته بشکند. تلاش برایتون برای تکرار پیروزی هفته قبل بی‌نتیجه ماند و در نهایت یاران جهانبخش به تساوی ۲ بر ۲ خانگی رضایت دادند تا ۱۹ امتیازی شوند و بدون تغییر جایگاه در رده دوازدهم جدول لیگ برتر انگلیس بایستند.
جهانبخش در این بازی ۱۴ لمس توپ داشت، یک دریبل زد، ۶ پاس صحیح داد، یک‌بار در دوئل با بازیکنان حریف برنده شد، یک‌بار هم تکل زد و همچنین یک مرتبه سانتر کرد. حالا تمام گمانه‌زنی‌ها به سمت و سویی دیگر رفته و جهانبخش هم امیدوار به ادامه حضور در ترکیب برایتون شده؛ اتفاقی که اگر ادامه پیدا کند دیگر اخباری در زمینه جدایی ستاره ایرانی نمی‌شنویم.

مطلب پیشنهادی

پیتزای آمریکایی بهتر است یا ایتالیایی؟/سلیقه کش دار

در این مطلب سراغ مقایسه پیتزای ایتالیایی و آمریکایی در نوع خمیر، ترکیبات، روش طعم‌دار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *