«هنرمندی از جهان شناور» به چاپ ششم رسید

رمان «هنرمندی از جهان شناور» نوشته کازوئو ایشیگورو با ترجمه یاسین محمدی توسط نشر افراز به چاپ ششم رسید.

سایت بدون – رمان «هنرمندی از جهان شناور» نوشته کازوئو ایشیگورو با ترجمه یاسین محمدی به‌تازگی توسط نشر افراز به چاپ ششم رسیده است. چاپ اول این کتاب در سال ۹۱ به بازار آمد و حالا نسخه‌های چاپ ششمش منتشر شده‌اند.

این رمان که در سال ۱۹۸۶ جایزه ویتبرد را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، درباره ژاپنِ پس از جنگ جهانی دوم و حال و هوایی است که پس از شکست بر این کشور مستولی شده است. همه‌چیز از دست رفته است. جاه‌طلبی‌های ژاپنی‌ها به بهای فاجعه‌ای تمام‌عیار برایشان تمام شده است. غرور ملی لکه‌دار شده و جنگ قربانیان زیادی به جا گذاشته است. داستان درباره مردی نقاش به‌نام ماسوجی اونو است. ماسوجی شخصیت اصلی و راوی داستان است که همسر و فرزندش را در جنگ از دست داده و حالا با نوه‌اش زندگی می‌کند.

اصطلاح جهان شناور در عنوان کتاب معادل لغت «اوکی‌یو» در زبان ژاپنی است که علاوه بر این معنی تحت‌اللفظی، اشاره به دنیا، سپنج سرای فانی و جهان گذرا دارد. همچنین در ژاپن سبکی از نقاشی به همین نام وجود دارد که در آن از باسمه‌چوبی برای چاپ استفاده می‌شود و به نقاشان این سبک «اوکی‌یوئه» گفته می‌شود. از همین رو می‌توان ترجمه عنوان این کتاب را برمبنای اصطلاح ژاپنی‌اش «باسمه‌کار» نیز دانست.

چاپ ششم این کتاب، با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شده است.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/قطب شمال؛قصه آشنای عشق و خیانت

سریال جدید نمایش خانگی با بازی فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی چگونه آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *