واکنش کریم باقری به حضور در کادر فنی تیم ملی

 کریم باقری بعد از تمرین دیروز دقایقی با ما همکلام شد. مربی که به اتفاق وحید هاشمیان دو گزینه‌ای هستند که بحث حضورشان در تیم ملی در کادر فنی تیم ملی بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد. به بهانه تعطیلی یک هفته‌ای لیگ و حاشیه‌هایی که اخیراً دور و بر پرسپولیس وجود دارد با کریم باقری گفت و گویی کامل داشتیم.

آقا کریم با مشکل بزرگ فعلی یعنی ویروس کرونا چطور مقابله می‌کنید؟
 بالاخره همانطور که پزشکان می‌گویند بهترین راه مقابله با این بیماری رعایت مسائل بهداشتی و شستن دست‌هاست و من هم سعی می‌کنم این نکته را در کنار بقیه مسائل بهداشتی به شکل کامل رعایت کنم.
اما در تمرین به شکل گروهی در کنار همدیگر هستید و این مشکل خطر ابتلا به بیماری را زیاد می‌سازد!
 بله این مشکل که هست اما بالاخره همه بازیکنان سعی می‌کنند که بیشتر رعایت کنند. ما هم سعی می‌کنیم بیشتر در خانه باشیم و کار دیگری از دست ما بر نمی‌آید.
تعطیلی مسابقات برای مقابله با ویروس کرونا را تصمیمی مناسب می‌دانید؟
 تعطیلی مسابقات آن هم برای مدت یک هفته هیچ فایده‌ای ندارد و من نمی‌دانم کسانی که اینطور تصمیم گرفتند چگونه و بر چه اساسی تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای گرفته‌اند. ما یک هفته تعطیل هستیم اما تکلیف هفته بعدمان را نمی‌دانیم. از سوی دیگر ما با چنین شرایطی باید تمرین کنیم به همین دلیل هم گفتم تعطیلی یک هفته‌ای اصلاً تصمیم درستی نبوده است.
اما تقریباً خیلی از اهالی فوتبال معتقد بودند که باید مسابقات تعطیل شود؟
سوءتفاهم نشود اما برای کنسل کردن مسابقات باید خیلی از مسائل رعایت و جمع‌بندی شود و در نظر گرفته شود نه اینکه ما بیاییم یک هفته تعطیل و فکر کنیم که همه چیز تمام می‌شود. وقتی یک هفته تعطیل می‌شود ما باید در تمرین حاضر شویم و این اصلاً معنی پیدا نمی‌کند که یک هفته بازی نداشته باشیم اما برنامه هفته بعدمان را ندانیم و بعد هم تمرین کنیم. مسابقات اگر تعطیل می‌شود باید طولانی مدت باشد که تیم‌ها و بازیکنان تکلیف خودشان را بدانند.
صرفنظر از این مسائل به جهت آمادگی و شرایط خوب تان در صدر گویا تمایلی به تعطیلی نداشتید؟
بله ما موافق نبودیم چون در شرایط بازی بودیم و شرایط‌مان هم خیلی خوب بود و همانطور که گفتم تعطیلی کلی باشد نه اینکه یک هفته تعطیل کنیم و بعد به دلیل همین برنامه مجبور باشیم تمرین کنیم اما بازی نداشته باشیم. من فکر می‌کنم با یک هفته تعطیلی سلامتی همه تضمین نمی‌شود و برنامه‌ریزی باید دقیق،کامل و جامع باشد.
از روز بازی‌تان با شهرخودرو بگویید که در یک روز ۶ امتیاز گرفتید!
 من کاری به این مسأله ندارم و در مورد بازی با شهرخودرو باید بگویم دیدارمان مقابل شهرخودرو بازی سختی بود اما بازیکنان ما با نمایشی فوق‌العاده موفق شدند که پیروز شوند. تیم شهرخودرو تیم خوبی بود اما شناخت آقا یحیی از تیم سابقش و ارائه نمایش خیلی خوب از بازیکنانمان موجب شد تا ما سه امتیاز بسیار حساس را کسب کنیم.
اما در دقایقی از بازی که کارتان داشت گره می‌خورد ستاره‌ای به نام ترابی با گرفتن پنالتی کار را برای تیم‌تان درآورد!
 همیشه اینطور بوده که نقش بازیکنان و تأثیرگذاری‌شان بسیار مهم و با ارزش است. شما اسم مهدی ترابی را آوردید اما در تیم ما همه خوب هستند و مهدی هم جزو بازیکنان بسیار تأثیرگذار ماست.
در خط حمله کمبود دارید و استوکس هم گفته می‌شود که دستگیر شده، فکر نمی‌کنید جذب استوکس اشتباه بود؟
با وجود اینکه ما استوکس را در اختیار گرفتیم اما عملاً او را نداشتیم به همین دلیل باشگاه می‌توانست در مورد استوکس که سابقه خوبی نداشته تصمیم بهتری بگیرد. ما در خط حمله هم کمبودی نداریم. بازیکنان خوبی داریم و چند بازیکن جوان هم داریم که در کنار چند مهاجم‌مان می‌توانند بهترین شرایط را در تیم ایفا کنند.
آقا کریم شما طرفدار سرسخت رئال مادرید هستید این مسابقه را در کنار پسرانتان که بارسایی هستند با چه شرایطی تماشا کردید. بازار کری داغ بود؟
 پسر کوچکم که بیشتر طرفدار لیورپول است. امیر پسر بزرگم هم شدیداً طرفدار بارساست. در نیمه اول که بارسا شرایط خوبی داشت برایم کری می‌خواند اما در نیمه دوم دیگر خبری از کری نبود و پسرم ساکت شده بود. البته در نیمه اول رئال هم چند فرصت داشت و تسلیم بارسا نبود.
شما با آقا یحیی هم ظاهراً خیلی کری داشتید؟!
بله یحیی شب مسابقه برایم در واتساپ پیغام فرستاد که نیمه اول بارسا باید چهار گل می‌زد. بنده خدا دیروز هم کمی سرما خورده بود و حال نداشت من هم دیگر برایش کری نخواندم چون همه چیز تمام شده بود و رئال هم به صدر رفته بود.
حرف حضور شما و وحید هاشمیان در تیم ملی خیلی جدی مطرح شده. شما واقعاً به تیم ملی می‌روید؟
 با من برای حضور در تیم ملی صحبت شده اما من برای رفتن به تیم ملی همه چیز را به باشگاه پرسپولیس موکول کردم چون با پرسپولیس قرارداد دارم و باشگاه می‌تواند در مورد من تصمیم بگیرد و تکلیفم را مشخص کند.
باشگاه پرسپولیس طبق پرونده‌های فیفا و احکامی که صادر شده جمعاً باید ۳۵ میلیارد بپردازد؟
بالاخره آنهایی که قرارداد بستند حالا باید بیایند و پاسخگو باشند. اصلاً از قول من بنویس که عیب نداره به قول آن تبلیغ معروف ما همشو می‌دیم!
 در خصوص پرسپولیس هم بعضی از مربیان و بازیکنان تیم‌های مدعی حرف‌هایی می‌زنند و ادعاهایی را مطرح می‌سازند، این مسائل اذیت‌تان نمی‌کند؟
به هیچ وجه این مسائل ما را اذیت نمی‌کند چون اینها فقط حرف است. منتقدی هم اگر راست می‌گوید و حرف و صحبتش موثق است بیاید و حرفش را ثابت کند. ما به این حرف‌ها اهمیتی نمی‌دهیم و کار خودمان را با قدرت دنبال می‌کنیم اما اگر در فوتبال ما قوانینی هست باید با این حرف‌ها و ادعاها برخورد شود.
۱۰ امتیاز فاصله قهرمانی‌تان را تضمین کرده؟
۹ هفته دیگر باقی مانده است و از الان چیزی معلوم نیست. بازیکنان ما هم خوب می‌دانند که با تمرکز بالاتر قوی‌تر و بهتر کار می‌کنند. بازیکنان ما هم اصلاً بی‌انگیزه نمی‌شوند و کار تیم را تمام شده ندانسته و تیم را از حالا قهرمان نمی‌دانند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *