پیامدهای تحقیر یووه در لندن/بازگشت بی‌ثمر آلگری

مشکلات یوونتوس تنها به خط حمله خلاصه نمی‌شود و آنها با وجود در اختیار داشتن نفراتی چون دلیخت و بونوجی در خط دفاعی هنوز در این پست دچار مشکل هستند. بی‌شک غیبت کیلینی مصدوم در دیدار سه‌شنبه‌شب نقش مهمی در شکست سنگین این تیم داشت.

سایت بدون – شکست تحقیرآمیز یوونتوس در استمفورد بریج ممکن است باعث شود در پایان دور گروهی این تیم در رده دوم جدول گروه قرار گرفته و رقبای دشوارتری در دور بعدی داشته باشد، برای یوونتوس که با یک تساوی هم می‌توانست صدرنشینی خود را حفظ کند و در دیدار روز پایانی برابر مالمو سوئد به‌دنبال یک برد راحت باشد، حالا شرایط پس از شکست ۴ بر صفر در لندن بسیار سخت شده است. این در شرایطی است که زنیت روسیه در بازی آخر خود انگیزه و شانس چندانی برابر مدافع عنوان قهرمانی ندارد و به ‌این‌ ترتیب یوونتوس که فصل را بسیار بد شروع کرده بود شاید در مرحله حذفی خیلی زود با لیگ قهرمانان وداع کند.

انتقادها از نمایش یووه

بیانکونری با مکس آلگری روند خوبی را در پیش گرفته بود و اگرچه در لیگ قهرمانان نتوانسته بود به موفقیتی برسد اما در لیگ ایتالیا بدون رقیب و یکی پس از دیگری جام‌های قهرمانی را درو می‌کرد. مدیران باشگاه اما تصمیم گرفتند به‌جای آلگری سراغ مائوریتسیو ساری بروند تا شاید به کمک او بتوانند به آرزوی چندین‌ساله خود برای قهرمانی در اروپا برسند. ساری اما پس از تنها یک‌فصل و درحالی‌که شرایط خوبی در این تیم نداشت از سمتش کنار رفت تا آندره‌آ پیرلو که تجربه زیادی در مربیگری نداشت هدایت تیم را برعهده بگیرد. حضور پیرلو در تورین شرایط را به‌مراتب بدتر کرد؛ چراکه تیم نه‌تنها در اروپا به توفیقی نرسید، بلکه پس از ۹ قهرمانی پیاپی در لیگ، حتی در فتح اسکودتو هم ناکام بود و قافیه را به اینترمیلان باختند. در این شرایط سران باشگاه دوباره سراغ آلگری رفتند تا شاید این مربی که پس از ترک بیانکونری بدون تیم مانده بود، بتواند اوضاع را سروسامان بدهد. او که تنها یک‌سال پس از پیوستن کریس رونالدو، این باشگاه را ترک کرده بود دوباره به یووه برگشت اما این بار ستاره پرتغالی بود که تصمیم به ترک تورین گرفت و به منچستریونایتد برگشت.

الگری که به‌نظر می‌رسید رابطه چندان خوبی به رونالدو ندارد، تلاش کرد تیمش را بدون او بسازد اما شروع کارش در این تیم با بحران عجیبی همراه بود. دو تساوی و دو شکست در ۴ بازی ابتدایی سبب شد تیم به رده شانزدهم سقوط کند و هواداران به‌شدت از عملکرد تیم ابراز نارضایی کردند. یووه هر ۴ بازی بعدی را برد اما دوباره با توقف برابر اینتر و دو شکست مقابل ساسولو و ورونا کار برای آلگری و شاگردانش سخت شد. آنها اگرچه در دو بازی اخیر خود عملکرد به‌مراتب بهتری داشتند اما شکست سه‌شنبه‌شب در لیگ قهرمانان که بدترین باخت آنها در تاریخ حضورشان در این تورنمنت بود، باعث شد رسانه‌های ایتالیایی به‌شدت از روند این تیم و عملکرد آلگری انتقاد کنند. آنها این بازی را شرم‌آور غیرقابل‌تماشا خواندند و معتقد بودند یوونتوس در انگلیس توسط حریف محاصره ‌شده بود و کاری از دست آنها برنمی‌آمد. توتواسپورت معتقد است که توماس توخل در این بازی درس فوتبال به حریف داد و آنها را خرد کرد. کوریره دلواسپورت هم به‌شدت از این نمایش یووه که یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال ایتالیا است انتقاد کرد و با تیتر «یووه کوچک» به این باخت عجیب واکنش نشان داد. این روزنامه در گزارش خود آورده است با وجود این شکست تحقیرآمیز ماسیمیلیانو آلگری تلاش کرد به‌نوعی از بار سنگینی آن کم کند و در پایان بازی در جملاتی جالب گفت که تیم با وجود این ناکامی به هدف خود دست یافته که رسیدن به دور بعدی مسابقات است. گاتزتا دلواسپورت هم با اشاره به اینکه یووه در این دیدار زهر لازم را نداشت از تلاش این باشگاه برای به‌خدمت گرفتن دوسان ولاهوویچ، ستاره گلزن فیورنتینا در ژانویه خبر داد.

مشکل در خط حمله

خط حمله یووه پس از جدایی رونالدو دچار مشکل شده و مصدومیت‌های پیاپی پائولو دیبالا و افت آلوارو موراتا سبب شده آلگری به فکر تقویت تیمش در این پست باشد. ولاهوویچ مدت‌هاست در لیست خرید باشگاه قرار دارد و حتی در تابستان نیز تا آستانه پوشیدن پیراهن این تیم پیش رفت اما درنهایت این انتقال رخ نداد. حالا بیانکونری حاضر است برای خرید او در ژانویه پیشنهادی ۵۰ میلیون یورویی ارائه دهد تا شاید در نیم‌فصل دوم وضعیت بهتری در رقابت‌های لیگ پیدا کند. البته فیورنتینا برای این مهاجم ۲۱ ساله صرب ۷۰ میلیون یورو می‌خواهد و با توجه به اینکه منچسترسیتی، آرسنال و تاتنهام هم شرایط این ملی‌پوش صرب را زیرنظر دارند، شاید یووه مجبور شود رقم بیشتر برای خرید او پرداخت کند. ولاهوویچ فصل پیش ۲۱ گل در ۳۷ مسابقه برای فیورنتینا زد و امسال نیز تا این برهه از فصل ۱۰ گل برای تیمش به‌ثمر رسانده و در اوج آمادگی قرار دارد.

البته مشکلات یوونتوس تنها به خط حمله خلاصه نمی‌شود و آنها با وجود در اختیار داشتن نفراتی چون دلیخت و بونوجی در خط دفاعی هنوز در این پست دچار مشکل هستند. بی‌شک غیبت کیلینی مصدوم در دیدار سه‌شنبه‌شب نقش مهمی در شکست سنگین این تیم داشت. بونوچی درباره این دیدار به اسکای‌اسپورتز ایتالیا گفت: «شکست سنگینی را تجربه کردیم و باید از آن درس بگیریم. درمقابل چنین رقبایی باید با تمام توان بازی کنید؛ چراکه کوچک‌ترین لغزشی باعث می‌شود به‌شدت تنبیه شوید. در نیمه‌دوم تلاش کردیم به بازی برگردیم اما تمرکز کافی را نداشتیم و همین باعث شد گل‌های بعدی را دریافت کنیم. باید در ادامه به‌دنبال رفع نقاط ضعف خود باشیم و تلاش کنیم عملکرد بهتری در مسابقات داشته باشیم، البته خوشبختانه توانستیم به دور حذفی برسیم و در این اولین و مهم‌ترین هدف ما از ابتدای حضور در این گروه بود.»

شزنی، گلر یووه که در این بازی ۴ بار دروازه‌اش باز شد، معتقد است این شکست یک تراژدی برای تیمش بود و یووه درطول بازی نتوانست به‌خوبی با حریفش مصافی پایاپای داشته باشد: «در این بازی به‌خوبی فاصله دو تیم را دیدیم و به‌نظر من آنها بهترین تیم کنونی اروپا هستند. چلسی فصل پیش قهرمان این مسابقات شد و امسال نیز عملکرد خوبی ارائه کرده است. این ناکامی برای ما واقعا دردناک بود.»

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/قطب شمال؛قصه آشنای عشق و خیانت

سریال جدید نمایش خانگی با بازی فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی چگونه آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *