چراغ سبز استراماچونی برای بازگشت به آسیا /مقصد استقلال است یا تیم‌های عربی؟

سایت بدون – آندره‌آ استراماچونی به تازگی مصاحبه‌ای انجام داده که نشان از تمایلش به بازگشت دارد.
آیا در باشگاه استقلال قرار است اتفاقاتی رخ دهد؟ استراماچونی تجربه حضورش در استقلال را اینگونه بیان کرده است: «رفتن به آن طرف دنیا برای مربیگری تصمیم سخت و حتی می‌توانم بگویم شجاعانه‌ای بود که در زمانی گرفته شد که شرایط مناسب در ایتالیا برایم فراهم نبود.
 بازی در چنین استادیومی، با تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد و حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه بزرگی بود.
ما متأسفانه به دلیل برخی شرایط محیطی کارمان را با دشواری‌های زیادی شروع کردیم که حالا دیگر صحبت کردن درباره آنها بی‌مورد است.
ولی بعد ما به صدر جدول راه یافتیم و من از نظر فوتبالی از کاری که در ایران انجام دادم و دستاوردی که داشتم راضی‌ام. فوتبال در آن بخش از دنیا رشد سریعی دارد. در ایران شیفتگی به فوتبال در اوج است. من گاهی که استادیوم‌های نیمه‌خالی خودمان را می‌بینم غمگین می‌شوم. من متولد ۱۹۷۶ هستم و در رم بزرگ شده‌ام، زمانی که استادیوم المپیکو همیشه پر از تماشاچی بود. ولی حالا اغلب شاهد چنین اتفاقی نیستیم.»
 استراماچونی از فرصت‌های تازه‌اش در قاره آسیا رونمایی کرده است. استراماچونی چنین گفته: «در حال حاضر به دلیل آنکه در ایران نتایج مثبتی به دست آوردم در آسیا مورد توجه قرار گرفته‌ام و این فرصت‌های جدیدی برایم به وجود آورده.
البته شکی نیست که هدف اولم کار در یک لیگ سطح بالا مثل سری آ است. ولی من جوانم و وقتی شرایط مناسب در اینجا برایم فراهم نباشد برای بررسی پیشنهادها و فرصت‌های دیگر تردید به دل راه نخواهم داد. باید صبر کنیم و ببینیم. فعلاً زمان خوبی است تا همه شرایط را بسنجم و به آینده‌ام فکر کنم. آنچه مهم است پیشرفت و حرکت رو به جلو است.»
اظهارات استراماچونی درباره ایجاد فرصت‌های جدید در فوتبال آسیا سبب شده تا احتمال بازگشت او به باشگاه استقلال نیز قوت بگیرد. در همین راستا علی فتح‌الله‌زاده نیز اظهاراتی داشت اما مدیرعامل استقلال بنای کارش را حمایت از فرهاد مجیدی عنوان کرده است.
با توجه به اینکه فتح‌الله‌زاده همواره کارهای بزرگی در نقل وانتقالات انجام می‌دهد هیچ بعید نیست که در آینده سراغ استراماچونی برود.
البته رفتن به سراغ این مربی ایتالیایی منوط به ادامه روند ضعیف استقلال است که با توجه به رابطه خوبی که میان فتح‌الله‌زاده و مجیدی وجود دارد بعید است که استقلال با همین وضعیت ادامه دهد و مدیر جدید باشگاه استقلال تلاش خواهد کرد تا این مجموعه با فرهاد مجیدی به موفقیت برسد اما بدون شک اگر نتیجه دیگری حاصل شود هرگز نباید پروژه بازگشت به استراماچونی را از ذهن دور کرد به این دلیل که فتح‌الله‌زاده هدفی جز قهرمانی استقلال در فصل آینده ندارد و هیچ بعید نیست در صورت ناتوانی مجیدی سراغ این مربی ایتالیایی را بگیرد.
این مهم را هم باید توجه داشت که بازگشت استراماچونی موانع بزرگی همچون تیم‌های عربی را هم سد راه خود می‌بیند و این قبیل باشگاه‌ها قابلیت اغوای سرمربی استقلال را با ارائه پیشنهاد‌های نجومی دارند.
 به هرحال زمان مشخص می‌کند که استقلال با فرهاد مجیدی ادامه خواهد داد یا اینکه فتح‌الله‌زاده یک بازگشت به عقب شیرین را رقم خواهد زد و استراماچونی را روی نیمکت این باشگاه خواهد نشاند.
 همه چیز اکنون در دست فرهاد مجیدی است و او است که آینده استقلال را مشخص می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *