کشتی رئال مادرید بالاخره به آرامش رسید/خودنمایی ناخدا زین الدین





سایت بدون -هواداران رئال‌مادرید شاید احساس مشابهی نداشته باشند اما زین‌الدین زیدان باید پرانرژی و امیدوار واندا متروپولیتانو را ترک کرده باشد بعد از مسابقه‌ای که تیمش به نمایش گذاشت و البته هشداری که در مورد ادن آزار به‌وجود آمد.
سفیدها در زمین اتلتیکومادرید بدون گل مساوی کردند در دیداری که خسته‌کننده و پربرخورد بود اما باعث شد رئال بعد از هفت هفته در صدر جدول لالیگا قرار بگیرد. برای تیمی که بیشتر از دو فصل قبل را زیر سایه رقیب همیشگی‌اش، بارسلونا، سپری کرده این شروع خوبی محسوب می‌شود.
به علاوه برای تیمی که در نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان اروپا با سه گل برابر پاری‌سن‌ژرمن شکست خورده، حالا باور و خوش‌بینی به‌وجود آمده که می‌تواند هرگونه ترس و نگرانی از بروز بحران را از بین ببرد.
پیروزی یک بر صفر در زمین سویا، برد ۲ بر صفر مقابل اوساسونا و این تساوی برابر رقیب همشهری کشتی رئال را به آرامش رسانده. رئال فصل را بد شروع کرد، بخشی از آن به‌دلیل باخت سنگین ۷ بر ۳ مقابل اتلتیکو در یک دیدار دوستانه در نیوجرسی بود اما این بازی با آن مسابقه تفاوت زیادی داشت.
این سومین کلین‌شیت پیاپی رئال بود در حالی که در پنج مسابقه رسمی قبلی نتوانسته بودند دروازه خود را بسته نگه دارند. شاید از همه مهم‌تر اینکه در هیچ مقطعی از بازی، رئال‌مادرید کنترل خودش را از دست نداد. خیلی وقت‌ها بود که در حد رئال‌مادرید بازی نمی‌کردند اما در طول مسابقه با خصوصیتی بازی کردند که زیدان دوست دارد نام «شور و حرارت» رویش بگذارد.
در نیمه دوم حتی یک بازی فیزیکی برابر اتلتیکو ارائه کردند و حتی بهتر از تیم دیگو سیمئونه بودند که با درخشش یان اوبلاک در برابر ضربه سر کریم بنزما خوش‌شانسی آورد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. البته در رئال‌مادرید اینکه به اندازه حریف باشی و برابرش کم نیاوری، کافی نیست.
این تیم باید برای رسیدن به موفقیت سرعت بگیرد و برای این هدف نیاز دارد آزار همان بازیکن در اوجی باشد که در چلسی بود، همان بازی‌هایی که باعث شد رئال‌مادرید پول هنگفتی برایش بدهد تا سال‌ها خیالش راحت باشد.
رئال یکصد میلیون یورو برای این بازیکن بلژیکی پرداخت کرده و هنوز -هرچند خیلی برای قضاوت زود است- چیزی بابت این خرید گرانقیمت عایدش نشده است. مادرید به‌دنبال ستاره‌ای بود که بتواند تیم را به جایگاه اصلی‌اش به‌عنوان سلطان اروپا برگرداند و آزار توانایی لازم برای تبدیل شدن به چنین ستاره‌ای را دارد. متأسفانه او در تابستانی به رئال‌مادرید آمد که چند کیلو اضافه‌وزن پیدا کرده بود و در آستانه شروع فصل با مصدومیتی مواجه شد که کارش را سخت‌تر کرد.
این مهاجم هنوز برای رئال‌مادرید گل نزده و اگر راستش را بخواهید هنوز یک بازی قابل قبول به‌عنوان ستاره تیم از او ندیده‌ایم. در واندا متروپولیتانو در اندازه یک دربی بازی نکرد، گاهی به توپ ضربه‌ای زد اما نه‌چندان تأثیرگذار که بتوان معدود حرکات مهمی از او را به یاد آورد. حتی گرت بیل بیشتر در بازی مؤثر بود و این برای کسانی که این ولزی را در چند سال اخیر مدنظر داشته‌اند، کمی تعجب‌آور بود.
بیل با وجود رابطه شکننده و تیره‌اش با زیدان، در مسیر صحیح قدم برمی‌دارد. به‌محض اینکه آزار شرایط ایده‌آل را پیدا کند و بتواند به بادبان کشتی رئال باد بیندازد، توانایی‌های تیم آشکارتر می‌شود و باید دید در سه جام معتبر تا کجا پیش
می‌روند.
از هر طرف دیگر که حساب کنیم، تیم زیدان در حال پیشرفت است.

ریک شارما
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «تر و تمیز»

سایت بدون – تر شدن یعنی خیس شدن وقتی آب به چیزی بخورد باعث می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *