آمار فوق العاده امیر عابدزاده در اسپانیا/ لشگر یک نفره


سایت بدون – حاصل حضور عابدزاده در بازی‌های این فصل پونفرادینا، ۱۴ پیروزی، ۱۱ تساوی و تنها ۵ شکست بوده. آمار فوق‌العاده دیگری که ثابت می‌کند حضور امیر در ترکیب پونفرادینا تا چه حد برای این تیم کارساز بوده است.
امیر اسدی

وقتی در نقل و انتقالات تابستانی پیشنهاد حضور در پونفرادینا و لیگ دو اسپانیا را پذیرفت، می‌دانست کار سخت و طاقت‌فرسایی پیش رو دارد. بعد از چند فصل بازی برای ماریتیمو، حالا باید آماده می‌شد تا مقابل تیم‌هایی بازی کند که جملگی در سال‌های اخیر سابقه حضور در لالیگا را داشته و هر کدام حداقل یک بار موی دماغ بارسلونا، رئال مادرید و سایر بزرگان شده‌اند. امیر اما فارغ از تمام این سختی‌ها چمدان‌هایش را بست، به اسپانیا رفت و خیلی زود به دروازه‌بان اصلی پونفرادینا بدل شد.
حالا اما ۳۸ هفته از مسابقات گذشته، پونفرادینا ۵۴ امتیاز اندوخته و در زمره تیم‌هایی قرار گرفته که بخت صعود به لالیگا- از طریق موفقیت در پلی‌آف- را دارد. پونفرادینا در تمام سال‌های اخیر هرگز حضور در چنین موقعیتی را تجربه نکرده و این فصل با اتکا به توانایی‌ها و درخشش دروازه‌بان ایرانی‌اش چنین نتایجی کسب کرده است. آن هم در سالی که قرار است ۱۰۰ سالگی‌اش را جشن بگیرد.
عملکرد پونفرادینا قابل قبول و رضایت‌بخش بوده. با این حال وقتی هواداران خوشحال‌تر خواهند شد که این تیم بتواند راهی پلی‌آف و سپس لالیگا شود. امیر با ادامه روند کنونی می‌تواند کمک بسیاری برای رسیدن به این هدف باشد. او تا اینجای کار ۳۰ بار در ترکیب پونفرادینا قرار گرفته، ۲۷۰۰ دقیقه در زمین بوده و طبق آمار با ۴/۳ سیو در هر مسابقه، بهترین عملکرد را از این حیث به‌نام خود ثبت کرده است. امیر ۱۰ بار کلین‌شیت کرده و در ۳۳ درصد از بازی‌هایی که درون دروازه ایستاده، قفس توری‌اش را بسته نگه داشته است.
اما آمار و ارقام مثبت برای عابدزاده تمامی ندارد. او از ۱۲۸ شوتی که به سمت دروازه‌اش شلیک شده، ۹۹ تا از آنها را به طور کامل مهار کرده است. یعنی به طور میانگین ۷۷ درصد از آنها را گرفته و دروازه پونفرادینا را از فروریزی نجات داده است. او در طول این ۳۰ بازی، ۳۱ بار دروازه‌اش باز شده و میانگین ۱/۱ گل خورده در هر بازی را به‌نام خود ثبت کرده است. با نگاهی به آمار دروازه‌بان‌هایی که حداقل نیمی از بازی‌ها را به میدان رفته‌اند، می‌توان به این نکته پی برد که امیر از این حیث هم جزو دو سه دروازه‌بان برتر رقابت‌ها بوده.
عابدزاده بهترین فصل فوتبال خود را در طول ۷ سال اخیر پشت سر می‌گذارد. او بیشترین مهار را داشته و تعداد شوت‌ها و خطرهایی که روی دروازه‌اش ایجاد شده، نشان می‌دهد خط دفاع و سایر بازیکنان پونفرادینا تا حدود زیادی نتوانسته‌اند به وظایف خود، صحیح و بی‌نقص عمل کنند. عابدزاده مثل «لشکر تک‌نفره» مقابل مهاجمان حریف ایستاده و تا توانسته ناجی دروازه پونفرادینا شده. عملکردی که از نگاه کارشناسان فوتبال در اسپانیا دور نمانده و تمام آنها بر این عقیده‌اند که او درخشیده و در نخستین فصل حضور در اسپانیا نشان داده قابلیت‌های بسیاری دارد.
حاصل حضور عابدزاده در بازی‌های این فصل پونفرادینا، ۱۴ پیروزی، ۱۱ تساوی و تنها ۵ شکست بوده. آمار فوق‌العاده دیگری که ثابت می‌کند حضور امیر در ترکیب پونفرادینا تا چه حد برای این تیم کارساز بوده است. حالا هواداران پونفرادینا هم منتظر ادامه این روند هستند تا پس از سال‌ها، تیم‌شان را کنار تیم‌هایی ببینند که شانس صعود به لالیگا را دارند.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *