آیا کریس رونالدوی توپ طلای ۲۰۱۹ را هم برده است؟

سایت بدون -کریس رونالدو را باید فاتح توپ طلای ۲۰۱۹ دانست و به نظر می‌رسد انتخاب او از سوی مجله «فرانس فوتبال» تقریبا قطعی است. مصاحبه این نشریه فرانسوی با او در آستانه مراسم اهدای توپ طلا و عکس ستاره پرتغالی روی جلد این مجله تقریبا همه را مطمئن کرده که او برای ششمین بار توپ طلا را به خانه خواهد برد و در این زمینه رکورددار می‌شود.  روزنامه ایتالیایی «کوریره دلواسپورت» پس از انتشار این مصاحبه از برتری رونالدو در رقابت با لئو مسی و ویرجیل فن‌دایک برای کسب این جایزه خبر داد. «فرانس فوتبال» در پایان هر سال مراسم ویژه‌ای برای اهدای توپ طلا برگزار می‌کند و این جایزه را با انتخاب خبرنگاران ورزشی از سراسر دنیا به بهترین بازیکن آن سال اهدا می‌کند.

حسرت فن‌دایک

گزارش‌ها از تورین حکایت از دیدار نمایندگان این نشریه با کریس رونالدو دارد. رسانه‌های ایتالیایی از یک شام مشترک بین رونالدو، مدیر ورزشی یووه و نماینده‌های «فرانس فوتبال» در شهر تورین خبر دادند و به نظر می‌رسد در فاصله حدود یک ماه تا مراسم اهدای توپ طلا این دیدار بی‌ارتباط با انتخاب رونالدو نبوده است. مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ قرار است روز دوم دسامبر در پاریس برگزار شود. پیش از این به نظر می‌رسید فن‌دایک، مدافع هلندی لیورپول که به همراه تیمش قهرمان اروپا شده شانس بیشتری از دو ستاره سال‌های اخیر فوتبال دارد اما حالا شرایط کاملا به سود رونالدو تغییر کرده است.رونالدو امسال موفق به فتح سری A و سوپرجام ایتالیا به همراه یوونتوس شد و با تیم ملی پرتغال نیز توانست قهرمان نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا شود. با این حال آمار گلزنی‌اش همانند دوران حضورش در رئال درخشان نبود و در لیگ قهرمانان نیز نتوانست به توفیقی برسد. مسی پیش از این و از سوی فیفا به‌عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد و جایزه The Best را تصاحب کرد اما او هم تنها در لالیگا و سوپرجام اسپانیا به قهرمانی رسیده بود و جایزه کفش طلا را نیز به دست آورد. جالب اینکه در رای‌گیری فیفا، فن‌دایک از طرف روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آرای بیشتری نسبت به مسی و رونالدو کسب کرده بود و ستاره آرژانتینی به لطف آرای کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی توانست به این عنوان برسد. رونالدو هم در بیشتر بخش‌ها در رتبه سوم قرار داشت. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شد توپ طلا به فن‌دایک برسد اما اتفاقات روزهای اخیر از انتخاب رونالدو خبر می‌دهد و مدافع هلندی احتمالا در حسرت این جایزه هم خواهد ماند.

گلزنی مهم‌تر است

رونالدو در بخشی از مصاحبه‌اش با «فرانس فوتبال» می‌گوید اگر قدرت انتخاب داشت تنها برای تیم ملی و بازی‌های یووه در لیگ قهرمانان به میدان می‌رفت: «اگر به من بود تنها در مسابقات مهم تیم‌هایم بازی می‌کردم. مثلا در مسابقات تیم ملی و همچنین در دیدارهای لیگ قهرمانان. در چنین بازی‌هایی فشار بیشتری روی بازیکنان وجود دارد و جو متفاوتی حاکم است.» البته او اذعان می‌کند که در همه بازی‌هایی که حضور دارد با تمام قدرت به میدان می‌رود و برایش تفاوتی ندارد چه تیمی روبه‌رویش ایستاده: «یک فوتبالیست باید حرفه‌ای باشد و هر روز بهترین بازی خود را ارائه کند. باید برای خانواده، باشگاه و کسانی که دستمزدتان را پرداخت می‌کنند افتخار‌آفرینی کنید. البته من برای واکنش‌هایی که عموم مردم دارند اهمیت زیادی قائل نیستم و خیلی به نظرات آنها اهمیت نمی‌دهم.»رونالدو تاکنون ۷۰۱ گل در دوران فوتبالش به ثمر رسانده و در پاسخ به این سوال که کدام‌یک را بیش از همه دوست دارد جواب جالب و جنجالی دارد: «انتخاب یکی از آنها برایم دشوار است اما اگر بخواهم یک مورد را بگویم باید به گلی که در رئال مادرید برابر یووه زدم اشاره کنم. یکی از بهترین ضربات آکروباتیکی که تاکنون به ثمر رسیده است. البته این را به این دلیل که خودم آن را زدم نمی‌گویم. به ارتفاعی که من به توپ ضربه زدم نگاه کنید. بیش از ۲۴۰ سانتی‌متر بود. این فوق‌العاده است.»

او همچنین درباره رکوردهایی که در طول دوران فوتبالش بر جای گذاشته می‌گوید: «گل زدن بعد از برد تیم‌تان مهم‌ترین چیز در فوتبال است. البته این دو به‌هم مرتبط هستند. در ۱۹ یا ۲۰ سالگی فهمیدم که فوتبال را اعداد، افتخارات و رکوردها می‌سازند. فقط نمایش خوب و دریبل زدن نمی‌تواند کافی باشد، اگر می‌خواهید فاتح یک جام شوید باید گل بزنید. در ابتدای فوتبالم سعی می‌کردم دریبل بزنم و تکنیکم را به نمایش بگذارم اما فهمیدم که کافی نیست و باید گل‌های بیشتری بزنم.»رونالدو در ۳۴ سالگی هنوز در اوج است و به نظر می‌رسد تمرینات دشوارش را همچنان ادامه می‌دهد: «هدفم این است که هر چه سنم بالاتر می‌رود جوان‌تر بمانم. چند بازیکن در سن و سال من می‌توانند چنین نقشی در تیمی مثل یوونتوس داشته باشند؟ همه پیر می‌شوند و طبیعتا بدن انسان هم با گذر زمان دچار فرسودگی می‌شود اما می‌خواهم تا جایی که ممکن است جوان بمانم.»

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *