از لوتون تاون، تیم تازه‌وارد لیگ برتر چه می‌دانید؟/ تیم کلاه دوزان


سایت بدون – امروز عصر یک بازی جالب در ورزشگاه آمکس انگلیس انجام می‌شود که شاید در نگاه اول توجه‌های زیادی را به خودش جلب نکند اما از لحاظی می‌توان آن را تاریخی قلمداد کرد. برایتون از ساعت ۱۷:۳۰ امروز میزبان لوتون تاون خواهد بود. میزبان تیمی که برای اولین بار است که پا به لیگ برتر گذاشته. آخرین بار آنها در فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۱ در سطح اول فوتبال انگلیس بودند یعنی درست سالی که از فصل بعد لیگ برتر استارت خورد. حالا بعد از ۳۱ سال دوری، لوتون به سطح اول آمده و برای اولین بار قرار است در لیگ برتر به میدان برود. اما ما از این تیم چه می‌دانیم؟
 
لوتون کجاست؟
لوتون تاون همانطور که اسمش بر می‌آید متعلق به یک شهرستان کوچک است. شهرستانی که تا یک قرن پیش دهکده‌ای کوچک بود و در شمال غرب لندن قرار گرفته. این شهر منطقه‌ای کارگرنشین است ولی یکی از فرودگاه‌های لندن را در خود جای داده. فرودگاهی که مربوط به هواپیما‌های کوچک و جت‌های شخصی‌ است. پولدارهای زیادی برای سفر با هواپیمای خود به این شهر می‌آیند و در جت‌های لوکس‌شان جای می‌گیرند.
 
لقب‌شان چیست؟
لقب لوتون «کلاه‌دوزان» است. شهرستان لوتون از قدیم به صنعت کلاه‌سازی‌ و تجارت کلاه‌فروشی‌اش معروف بوده. آنها کلاه‌های جور واجوری را تولید می‌کردند و حالا تیم فوتبال شهرشان را با این نام صدا می‌زنند. بد نیست بدانید کلاه یکی از مهم‌ترین المان‌های هویت بصری باشگاه و لوگوی لوتون را هم تشکیل داده.
 
سرمربی‌شان کیست؟
راب ادواردز ۴۰ ساله لوتون را در اولین ماجراجویی لیگ برتری‌اش هدایت می‌کند. او تنها سه فصل است که سرمربیگری در رده بزرگسالان و تیم‌های کشوری را تجربه می‌کند و حالا چنین شانس بزرگی در خانه‌اش را زده است. لوتون فصل پیش با قرار گرفتن در رده سوم چمپیونشیب وارد پلی‌آف صعود شد و در نهایت با رسیدن به فینال و شکست کاونتری سیتی در ضربات پنالتی، مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کرد. بد نیست بدانید آنها ۲ فصل پیش هم به پلی‌آف رسیدند ولی موفق به عبور از مرحله نیمه نهایی نشدند. در آن زمان ناتان جونز هدایت تیم را برعهده داشت. جونز در واقع معمار اصلی لوتون است. او فصل پیش هم با این تیم رقابت‌ها را شروع کرد ولی بعد از چندماه با رسیدن پیشنهاد از سوی ساوتهمپتون لیگ برتری قراردادش را با لوتون فسخ کرد و به تیم جدید نقل مکان کرد. چند ماه بعد ساوتهمپتون با جونز سقوط کرد و حالا لوتون با جانشین او به لیگ برتر آمده است!
 
لوتون چه سبکی بازی می‌کند؟
تیم لوتون به نوعی وامدار سبک سنتی انگلیس است. آنها نسبت به هر تیم دیگری در لیگ‌های سراسری فوتبال انگلیس (چه لیگ برتر، چه چمپیونشیپ و چه لیگ یک و دو) سانترهای بیشتری انجام داده‌اند. لوتون به طور متوسط به ازای هر ۲۲ پاس زمینی، یک سانتر می‌کند. این در حالی است که منچستریونایتد به ازای هر ۵۳ پاس یک بار دست به سانتر زدن می‌کند. جالب اینجاست که لوتون برای فصل جدید رایان ژیلز، وینگ‌بک ولورهمپتون که سال گذشته به صورت قرضی در میدلزبورو بازی می‌کرد را هم خریده است؛ بازیکنی که فصل پیش از هر فوتبالیست دیگری در انگلیس بیشتر سانتر کرد!
آنها با داشتن مهاجمین سرزن احتمالاً از هر تیم دیگری در این فصل بیشتر روی توپ‌های هوایی و سانترهای پی در پی حساب کرده‌اند.
 
ورزشگاه‌شان کجاست؟
شاید جالب‌ترین نکته در مورد این تیم تازه‌وارد ورزشگاه خانگی‌اش باشد. کنیل‌ورث رود؛ ورزشگاه ۱۰ هزار‌نفری‌ای که در بین خانه‌های مسکونی محاصره شده و شما برای ورود از آن باید از کنار تراس خانه‌های مردم عبور کنید. این کوچکترین و انگلیسی‌ترین ورزشگاه تاریخ لیگ برتر خواهد بود که می‌تواند یک جو قدیمی را در ورزشگاه ایجاد کند و هواداران را یاد قدیم بیندازد.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *