استراماچونی گربه را دم حجله کشت بازگشت به نظم

زهره فلاح زاده

اگر به فصل گذشته استقلال نگاهی بیندازیم و بخواهیم دلایل ناکامی این تیم را بررسی کنیم، نخستین دلیل که خیلی هم توی ذوق می‌زند، بی‌نظمی است؛ همان‌جا که وینفرد شفر، سرمربی وقت آبی‌ها نتوانست با بازیکنان خاطی برخورد قاطعی داشته باشد و هر روز تیم با بی‌انضباطی آنها اسیر حواشی می‌شد، همان‌جا که بازیکنی اگر در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت، کوله‌بارش را می‌بست و اردوی تیم را ترک می‌کرد، همان‌جا که در رختکن و در تمرین، مدام میان بازیکنان درگیری ایجاد می‌شد و شفر توان مقابله و جریمه کردن بازیکنان خاطی را نداشت. اما آندرآ استراماچونی نیامده میخ خود را محکم بر دیوار استقلال کوبید و نشان داد کوچک‌ترین حاشیه‌ای در تیمش ولو در بازی دوستانه از چشمانش دور نمی‌ماند و هر بازیکنی نظم و انضباط را رعایت نکند، خیلی راحت کنار گذاشته می‌شود.
رضا کریمی، آرمین سهرابیان و روح‌الله باقری در بازی دوستانه استقلال مقابل نیروی زمینی درگیری لفظی داشتند و همین امر باعث شد سرمربی ایتالیایی آبی‌ها عذر این ۳ بازیکن را بخواهد و به مدیران باشگاه اعلام کند آنها در تیمش جایی ندارند. نکته جالب آنکه هر ۳ این بازیکنان فصل گذشته حضور پررنگی در ترکیب آبی‌ها نداشتند و برای جلب رضایت استراماچونی باید تلاش بیشتری انجام می‌دادند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه خیلی زود آن هم به دلایل انضباطی کنار گذاشته شدند. در تمرینات ۲ روز گذشته این بازیکنان جایی در تمرین استقلال نداشتند و به نظر می‌آید استراماچونی قصد ندارد آنها را به تیم اضافه کند، مگر آنکه مسؤولان استقلال با رایزنی‌های خود آتش خشمی که جلوی چشمان سرمربی را گرفته، خاموش کنند. البته این رایزنی‌ها نباید مثل فصول ‌گذشته به دخالت‌های بیجا در کار مربی منجر شود تا باز هم حواشی هر ساله این تیم تکرار شود که در نهایت هم مربی جسارت و قدرت لازم را نداشته باشد و هم استقلال با بازیکنان بی‌انضباط خود از قهرمانی دور و دورتر شود. به هر حال مربیانی می‌توانند در تیم‌های بزرگ موفق شوند که نظم را اساس کار خود بدانند. نمونه‌اش برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس که با وجود بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات، ستاره بی‌انضباط خود را کنار گذاشت اما توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورد.
استقلال هم اگر می‌خواهد به قهرمانی برسد، باید گربه را دم حجله بکشد؛ کاری که استراماچونی در وهله اول نشان داد می‌تواند. البته بسیاری از هواداران خواهان حضور بازیکنی همچون روح‌الله باقری هستند اما آنها باید بدانند تا زمانی که نظم و انضباط در تیم حاکم نباشد، قهرمانی هیچ، دوم شدن در لیگ هم نصیب تیم‌شان نخواهد شد. به نظر می‌رسد هواداران باید اجازه دهند یک بار برای همیشه حاشیه‌ها جای‌شان را به اتفاقات خوب بدهند.
استراماچونی نیمکت شلوغ نمی‌خواهد
سرمربی تیم فوتبال استقلال اعتقادی به نیمکت شلوغ ندارد. در حالی که مسؤولان استقلال در تلاش برای تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی و روزبه چشمی هستند و تاکنون نیز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، آندر‌آ استراماچونی روز شنبه ۳ بازیکن تیمش را کنار گذاشت. سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان در حالی روح‌الله باقری، آرمین سهرابیان و رضا کریمی را در اختیار مسؤولان باشگاه قرار داد که استقلال همانند ابتدای فصل گذشته بازیکنان کمی دارد. استراماچونی به مسؤولان استقلال گفته نمی‌خواهد نیمکت شلوغی داشته باشد، با این حال مسؤولان استقلال قصد دارند به استراماچونی بگویند سهرابیان دوپسته است و قابلیت بازی در خط دفاعی را نیز دارد. در خط حمله نیز استراماچونی معتقد است با اضافه شدن شیخ دیاباته و حضور بازیکنانی چون مرتضی تبریزی، مهدی قائدی و محمد بلبلی، نیازی به باقری ندارد. مسؤولان استقلال اما در تلاشند
۲ بازیکن دیگر نیز جذب کنند تا خلأیی در برخی از پست‌ها ایجاد نشود.
اسامی بازیکنان فعلی استقلال به تفکیک پست‌ بازی به شرح زیر است:
دروازه‌بان ها: سیدحسین حسینی و مهدی نوراللهی
مدافعان وسط: سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، میلاد باقری و شاهین طاهرخانی
مدافعان کناری: وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، امیرحسین کارگر و محمدعلی فرامرزی
هافبک‌ها: مسعود ریگی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، علی دشتی، داریوش شجاعیان، رضا آذری، سینا خادم‌پور و سجاد آقایی
مهاجمان: مرتضی تبریزی، مهدی قائدی، محمد بلبلی، شیخ دیاباته و زکریا مرادی

مطلب پیشنهادی

هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *