افتخار تازه برای سرآلکس فرگوسن/ سه گانه تازه

سایت بدون – سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای پیشین باشگاه منچستریونایتد پنجشنبه شب در شهر لیورپول یک سه‌گانه ارزشمند دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد، البته این بار نه در فوتبال بلکه در رشته اسب‌دوانی. اسب‌های تحت تملک این پیرمرد ۷۹ ساله اسکاتلندی، سه مسابقه نخست تورنمنت اسب‌دوانی «گرند نشنال اینتری» را فتح کردند.

با اینکه این افتخارات هیچ ربطی به فوتبال نداشتند، فرگوسن رنگ و بوی فوتبالی به آن بخشید و به شیوه‌ای که طعنه‌ای هم به لیورپولی‌ها – رقیب دیرینه منچستریونایتد – زده باشد گفت کسب این پیروزی‌ها از آنجایی که در مرسی‌ساید برای او رقم خورده، آنها را شیرین‌تر کرده است (مرسی‌ساید منطقه‌ای از انگلیس است که لیورپول در آن واقع شده است). فرگوسن اولین افتخارش را با پیروزی اسب «پروتکتورات» در مسابقه مانیفستو نویس استیپ‌چیس کسب کرد.

دومین پیروزی را اسب دیگر او به نام «مونمیرال» در مسابقه «جوونیال هاردل» کسب کرد و «کلان دس» هم سومین اسبی بود که مسابقه بتوی باول را برد. هر سه مسابقه جزو مسابقات گرند وان هستند که بالاترین سطح از مسابقات اسب‌دوانی در کشور انگلیس محسوب می‌شود. فرگی پس از پیروزی سه اسب تحت تملکش با اشاره‌ای طعنه‌آمیز به ورزشگاه آنفیلد لیورپول، گفت: «این موفقیت فوق‌العاده‌ای است.

قهرمانی در مرسی‌ساید همه آنهایی که اینجا هستند را خوشحال خواهد کرد. این بهترین روزی است که من در تمام دوران فعالیتم در این مسابقات از ۲۰ سال پیش یا بیشتر تا کنون داشته‌ام.» فرگوسن در پاسخ به این سؤال که آیا هرگز به سوارکارانش هم توصیه‌ای کرده است، گفت: «من هرگز در امور به اسب‌ها دخالت نمی‌کنم. این وظیفه تمرین دهنده آنهاست. خودم هم دوست نداشتم که هیچ کسی در کارم دخالت کند.»

این بهترین سه‌گانه قهرمانی فرگوسن پس از سه‌گانه‌اش با منچستریونایتد در سال ۱۹۹۹ برای فتح لیگ برتر، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا بود و بابت پیروزی سه اسبش جایزه‌ای هنگفت به مبلغ ۱۶۹ هزار پوند کسب کرد.  

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *