بایرن بیشتر از حد تصور به زحمت افتاد /قهرمانی بدون شباهت به قهرمان

نویسنده :دیویس فن‌اوپدورپ


بایرن مونیخ در کورس قهرمانی بوندس‌لیگا با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به بوروسیا دورتموند رده دومی پیشتاز است و فاصله زیادی تا کسب هفتمین قهرمانی متوالی‌اش ندارد اما بازی‌های این تیم حداقل در حال حاضر شباهتی به بازی‌های یک تیم قهرمان ندارد و این در حالی است که باواریایی‌ها هنوز دو بازی سخت دیگر مقابل لایپزیگ و آینتراخت فرانکفورت دارند.
مجموعاً ۳۲ هفته از این فصل بوندس‌لیگا سپری شده و هنوز مشخص نیست بایرن مونیخ چگونه تیمی است. گاهی اوقات آنها تیم مسلط میدان هستند، همان تیمی که ۶ بار متوالی قهرمان لیگ شده است و به راحتی از چپ و راست، رقبایش را ویران می‌کند. گاهی دیگر اما آنها طوری بازی می‌کنند که انگار هیچ برنامه و هدفی ندارند و بازی‌های‌شان مقابل نورنبرگ، آگزبورگ و فورتونا دوسلدورف که در آنها امتیاز از دست دادند از این قبیل بوده است. برد ۳ بر یک بایرن مقابل هانوفر در این هفته، تیمی که با کمترین امتیاز قعرنشین جدول بود، آخرین نمونه برای اثبات عدم ثبات شخصیت باواریایی‌ها در این فصل بود. بعد از یک شروع سست، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها با تمام قوا شروع به حمله کرد. روبرت لواندوفسکی و لئون گورتسکا هر دو گلزنی کردند و بایرن مونیخ به تنهایی در نیمه اول ۱۲ شوت زد در حالی که حریفش تنها یک بار این کار را انجام داد. با این حال، نتیجه پایانی (برد ۳ بر یک) برای بایرن خوشایند بود. یوناتاس بازیکنی که بین دو نیمه در ترکیب هانوفر قرار گرفت، با ورودش یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و بلافاصله پس از آن در عرض ۴ دقیقه دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. با وجود برتری عددی، بیش از نیم ساعت طول کشید تا بایرن مونیخ از این برتری برای زدن گل بعدی‌اش استفاده کند. حتی در آن زمان هم زننده گل هافبک ۳۶ ساله تیم، فرانک ریبری بود که این گل را زد؛ بله او هنوز هم دارد برای این تیم بازی می‌کند.
با توجه به تساوی یک بر یک هفته پیش بایرن مونیخ مقابل نورنبرگ که یک فرصت ایده‌آل برای افزایش فاصله با دورتموند را بر باد داد، نیکو کواچ قطعاً از اینکه تیمش این هفته ۳ امتیاز را گرفت، راضی است اما آیا این بایرن مونیخ برای تست‌های سخت‌تر آماده است؟ بایرن اگرچه بازی را برد اما نمی‌تواند از عملکردش در بازی‌های اخیر راضی باشد. از بایرن مونیخ انتظار می‌رفت رقبایی مانند نورنبرگ و هانوفر را به آسانی ببرد و بازی‌های پایانی‌اش در این فصل مقابل لایپزیگ و فرانکفورت تشریفاتی و در حکم فرصتی برای ارتقای سطح عملکرد بازیکنان کم تجربه‌تر برای فصل آینده باشد. انتظار می‌رفت بایرن در این مقطع فاصله قابل توجهی با دورتموند داشته باشد اما به نظر می‌رسد این تیم خیلی بیشتر از آنچه هوادارانش تصور می‌کردند برای حفظ جایگاهش در صدر جدول به زحمت افتاده است.
 

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *