بیرانوند دروازه‌بان ۷۲ میلیاردی فوتبال ایران!

 سایت بدون – علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم پرسپولیس تا یازدهم تیر در جمع سرخ‌ها حضور دارد و سپس باید به آنتورپ بلژیک برود و آماده بازی برای این تیم در فینال جام حذفی بلژیک شود. قرارداد بیرانوند با تیم بلژیکی ۳ به علاوه یک سال است که طبق این بند او باید ۳ سال در این تیم حضور داشته باشد. حضور او در این تیم در سال چهارم به توافق طرفین بستگی دارد. از لحاظ مالی نیز، قرارداد بیرو با آنتورپ برای سال اول‌۹۰۰ هزار دلار است که این رقم در سال دوم به یک میلیون و سپس برای سال آخر به یک میلیون و‌۲۰۰‌ هزار دلار می‌رسد. البته این رقم پایه است و مدیران باشگاه آنتورپ پاداش‌های مختلفی نیز برای بیرانوند در نظر گرفته‌اند که موجب شده‌ دروازه‌بان تیم سرخ‌پوش به بلژیک برود. مجموع دریافتی بیرانوند در سال از آنتورپ منهای آپشن‌ها و پاداش‌ها ۳ میلیون و‌۱۰۰ هزار دلار است که با یورو ۱۹‌ هزار تومانی در بازار آزاد ارز، حدود‌۶۰ میلیارد تومان می‌شود! علاوه بر این باشگاه آنتورپ موظف است‌۷۰۰ هزار دلار هم بابت رضایت‌نامه این بازیکن به باشگاه پرسپولیس بپردازد که البته ۱۵۰ هزار دلار آن را پس از توافق و امضای قرارداد پرداخت کرده که با قیمت ۱۷ هزار تومانی دلار در بازار ارز حدود ۱۲میلیارد است. به این ترتیب قیمت واقعی بیرانوند ۷۲ میلیارد است که ۱۲ میلیارد آن بابت رضایت‌نامه به باشگاه پرسپولیس پرداخت خواهد شد. با این ارقام و اعداد، بیرانوند گران‌ترین دروازه‌بان ایرانی محسوب می‌شود و شاید تا سال‌ها دروازه‌بانی نتواند رکورد نقل‌وانتقالات او را بشکند، چرا‌که انتقال گلر ایرانی به تیم‌های خارجی اتفاق نادری است.

البته اگر همه‌چیز به روال عادی طی می‌شد انتقال بیرانوند به آنتورپ تا امروز انجام شده بود اما به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی اکثر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و ورزشی دنیا و لیگ‌های اروپایی و ایران این پروسه با تاخیر همراه شد و حالا جدایی بیرو از پرسپولیس به دغدغه بزرگ سرخ‌ها تبدیل شده است. مرد شماره یک تیم ملی پیش‌تر در قراردادی که با باشگاه آنتورپ امضا‌کرده، متعهد شده بود که از ۱۱تیر در اردوی این این حاضر شود و باشگاه بلژیکی هم در تماس‌هایی که اخیرا با علیرضا بیرانوند داشته، تاکید کرده که در تاریخ عنوان شده باید در اردوی تیم حاضر شود تا برای بازی نهایی جام حذفی که ۷ مرداد برگزار خواهد شد، آماده شود. از سویی بازی‌های لیگ برتر در ایران به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و بازی‌های عقب افتاده قرار است از ۸ تیر آغاز شود و به نظر می‌رسد دست‌کم تا اواسط مرداد ماه ادامه داشته باشد.

حال این سوال پیش می‌آید که چاره کار چیست و بیرانوند کدام تیم را در باقی‌مانده راه باید انتخاب کند؟ این پرسش قبلا از سوی فدراسیون‌های ملی در جلسات آنلاین فیفا طرح شد‌ که فیفا عنوان کرد فصل باید جایگزین زمان در قراردادهای جاری شود. به این صورت که بازیکنی که قراردادش با باشگاهش در این فصل رو به پایان است، ابتدا باید اجازه دهد بازی‌های این فصل به پایان برسد و بعد راهی تیم جدید شود و نمی‌‌تواند روی زمانی که پیش‌تر در قراردادش قید کرده بود، حساب کند. بر این اساس علیرضا بیرانوند می‌تواند تیم پرسپولیس را در بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر همراهی کند. اما مسئله دوم حضور علیرضا در بلژیک برای انجام تست‌های پزشکی است. بیرانوند بر‌اساس آنچه که پیش‌تر اعلام کرده بود در روزهای پایانی هفته جاری راهی بلژیک خواهد شد تا در تست پزشکی باشگاه شرکت کند و این نگرانی وجود دارد که این بازیکن به مدت ۱۴‌روز قرنطینه شود. در این صورت او عملا شانس همراهی تیم پرسپولیس را در بازی‌های باقی مانده لیگ برتر از دست خواهد داد. چرا‌که بعد از قرنطینه هم باید چند روزی سرگرم پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی و معارفه در باشگاه شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه با استفاده از گوگل انگلیسی یاد بگیریم

سایت بدون – بخش جستجوی گوگل با قابلیت جدیدی به نام مجهز شد که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *