دشمنان ستون فقرات خودتان را بشناسید

https://bodyfull.ir/wp-content/uploads/2018/04/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D9%81%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg

سایت بدون -برخی مشکلات ستون فقرات ناشی از فعالیت‌های عادی و روزمره‌ای هستند که فشار نامطلوبی به ستون مهره‌ها وارد می‌کنند. این مشکلات فقط به بزرگسالان محدود نمی‌شود، بلکه کودکان را نیز تحت تاثیر قرارمی‌دهد. موارد زیر برخی از این فعالیت‌ها هستند:

حمل کیسههای سنگین

کولهپشتی و کیفهای دستی پر از وسایل یا کیسههای خرید سنگین که در یک سمت بدن حمل میشوند توزیع وزن بدن را به هم میریزد و باعث خم شدن ستون مهرهها به یک طرف میشود. تکرار این شرایط میتواند باعث درد گردن و آسیب به ستون فقرات شود. بهتر است وزن قابل حمل به صورت مساوی به دو طرف بدن تقسیم شود.

پوشیدن کفشهای پاشنه بلند

راه رفتن با این نوع پاشنهها یا ایستادن روی آنها باعث میشود ماهیچههای پشت و باسن منقبض شوند و شما به جلو خم شوید. این شرایط به تغییرات در دیسکهای ستون فقرات، ایجاد فشار شدید بر آنها و کمردرد منجر میشود.

کارکردن با گوشی

خم کردن سر برای بازی، نوشتن متن یا تماشای ویدئو در ابزارهای الکترونیکی به مدت طولانی به ستون مهرهها فشار وارد میکند. براساس مطالعهای که درSurgical Technology Journal منتشر شد هربار خم کردن سر روی یک ابزار الکترونیکی برابر با گذاشتن بیش از ۲۷ کیلوگرم وزن روی گردن است. این شرایط در طول زمان به انحنای غیرطبیعی ستون مهرهها، دژنراسیون دیسک و آسیب بافتی در ستون فقرات منجر میشود.

خوابیدن روی شکم

در این حالت، فشار زیادی که به گردن و ستون مهرهها وارد میشود میتواند به درد گردن، پشت و مفاصل منجر شود.

بلندکردن نادرست اجسام

خم شدن به جلو هنگام بلند کردن اجسام از زمین باعث صاف شدن کوژی ستون فقرات و انحنای معکوس آن شده و فشار زیادی به دیسکهای مهرهای وارد میکند. هنگام بلندکردن اجسام سنگین بهتر است کمر را صاف و سر را بالا نگه دارید و برای بلند کردن جسم از عضلات پاها استفاده شود.

منبع: tiphero.com

یاسمین مشرف

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره کاشت و نگهداری گل زنبق بدانیم/ مظهر بهار

سایت بدون – زنبق یکی از زیباترین گل‌هاست که در تزئینات و گل‌آرایی‌ها به فراوانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *