رایان گیگز می‌داند چرا دردسر رهایش نمی‌کند /تاج گشاد شاه

سایت بدون – سر الکس فرگوسن در بخشی از کتاب زندگینامه خود به این می‌پردازد که چه چیز باعث شد رایان گیگز از همترازهای خود در منچستریونایتد موسوم به کلاس ۹۲ جلو بیفتد. فرگوسن می‌نویسد: «او بازیکنی ذخیره به حساب می‌آمد اما با این همه کسی بود که همه به دنبالش بودند. او شاه است، مرد است.»

گیگز همه ویژگی‌ها را داشت. بیشتر از گری نویل، برادرش فیل، پل اسکولز، نیکی بات و حتی دیوید بکام. با ۳۴ قهرمانی با منچستریونایتد از جمله ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال بریتانیا است. پسری که در طول ۲۹ سال در تنها باشگاه دوران زندگی‌اش مرد شد، با انجام ۹۶۳ بازی برای یونایتد رکورد سر بابی چارلتون را شکست و حتی به طور موقت جانشین فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد شد قبل از اینکه مربیگری تیم ملی کشورش را به دست بگیرد.

تصور دوران حرفه‌ای پرافتخارتر از او سخت است. گیگز همه چیز داشت، شهرت، ثروت و یک زندگی خانوادگی به ظاهر عالی. او با نامزدش استیسی کوک ازدواج کرد و زندگی خوبی در کنار دو فرزندش، لیبرتی و زک در خانه‌اش در ورسلی داشت تا اینکه اتفاقی افتاد که می‌تواند تصویر خوب او در اذهان را ویران کند. هنوز کاملاً مشخص نیست چه اتفاقی بین گیگز و نامزدش، کیت گرویل رخ داده. او بعد از آنکه توسط پلیس بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد، هرگونه اتهام ضرب و شتم را تکذیب کرده است.

اما این نخستین بار نیست که بعد از نزدیک شدن به پایان دوران حرفه‌ای گیگز، زندگی شخصی این مربی ۴۶ ساله خبرساز می‌شود. در سال ۲۰۱۱ وقتی رسانه‌ها از رابطه او با ایموجن توماس، مدل و بازیگر سریال «برادر بزرگ» پرده برداشتند، تلاش ناموفقی انجام داد تا آنها را از این کار منصرف کند. همان سال فاش شد که او مدت زیادی است با خواهر همسرش، ناتاشا رابطه دارد و حتی به او ۵۰۰ پوند داده تا جنینش را سقط کند چند هفته قبل از آنکه ناتاشا با برادر کوچکتر گیگز، رودری ازدواج کند. استیسی ابتدا با او ماند اما در سال ۲۰۱۶ او را ترک کرد و یک سال بعد از او طلاق گرفت وقتی اخباری منتشر شد درباره اینکه با گارسن‌های رستوران تحت مالکیتش رابطه دارد.

خانه ۳/۵ میلیون پوندی‌شان را در معرض فروش گذاشته‌اند ‌اما گیگز به یک خانه کوچکتر در همان منطقه نقل مکان کرده، خانه‌ای که ابتدا برای مادرش لین خریده بود و در همین خانه بود که اتفاق یکشنبه با نامزد ۳۶ ساله‌اش رخ داد. گفته می‌شود این اتفاق بعد از آن رخ داده که گیگز روز را در «هتل فوتبال»- جایی که نخستین بار کیت را که در روابط عمومی کار می‌کرد، دید- و همچنین هتل استوک اکسچنج سپری کرد؛ او در این دو تجارت با گری نویل شراکت دارد. این دو هم‌تیمی سابق همچنین مالکیت مشترک باشگاه دسته چهارمی سالفوردسیتی را در اختیار دارند که در آن بازیکنان دیگر کلاس ۹۲ نیز حضور دارند. دوران فوتبالی گیگز به عنوان مربی ولز ادامه یافته هر چند حالا وضعیت نامشخصی دارد بعد از آنکه از حضور روی نیمکت تیم در سه بازی بعدی منع شده است. در روزهایی که یونایتد عزادار نابی استایلز است و از ابتلای چارلتون به زوال عقل غمگین شده، این تصور به وجود می‌آید که چرا فوتبالیست‌ها نمی‌توانند زندگی ساده‌تری را در پیش بگیرند.

جالب اینکه فرگوسن مانند یک پدر برای گیگز بود، وقتی تازه به شهرت رسیده بود به شدت از او مواظبت می‌کرد و اجازه نمی‌داد مصاحبه کند. مشهور است که در سال ۱۹۹۲ وقتی این بازیکن جوان در خانه‌اش با هم‌تیمی‌اش لی شارپ پارتی گرفته بود، آن را به هم زد. گیگز در کتاب زندگینامه‌اش «زندگی من، داستان من» نوشته: «راه فراری نبود، مثل یک گاو خشمگین که به مغازه چینی حمله می‌کند، به خانه آمد و همه را تار و مار کرد. صورتش سرخ شده بود.» شاید گیگز در این سال‌ها به راهنمایی بیشتری نیاز داشت با آنکه در اواسط دهه پنجم زندگی آدم پخته‌ای شده است. شاه دوباره خودش را به دردسر انداخته و سلطنتش بیشتر به خطر افتاده.

کریس ویلر

منبع: دیلی میل  

مطلب پیشنهادی

هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *