سومین قسمت هم کمدی ویل اسمیت هنوز پربیننده و موفق است /«پسرهای بد» محبوب تماشاگران!

سایت بدون – شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد که ماجراجویی‌های دو پلیس بدشانس مجموعه کمدی -اکشن «پسرهای بد»، ۱۷ سال بعد از اکران عمومی دومین قسمت آن بتواند با استقبال بالای تماشاگران سینما روبه‌رو شود. اما این اتفاق رخ داد و سومین قسمت فیلم که با نام «پسرهای بد برای زندگی» روی پرده سینماها رفت، توانست جمعیت زیادی را جذب خود کند. تماشاگران سینما در حالی در سه روز اول نمایش عمومی این کمدی -اکشن جنایتکارانه ۶۸ میلیون دلار صرف تماشای آن کردند که کار قبلی ویل اسمیت «مرد فصل جوزا» شکست سخت تجاری در جدول گیشه نمایش خورده بود. این افتتاحیه موفق و بالا حکایت از آن می‌کند که مردم فیلم‌ها را نه به دلیل حضور این یا آن ستاره در نقش اصلی که به‌خاطر داستان زیبا و پرداخت خوب آن داستان مورد توجه قرار می‌دهند. پسرهای بد تازه در شرایطی در ایام تعطیلات اکران عمومی شد که باید با رقیب سرسختی همچون نسخه تازه «دکتر دولیتل» رقابت می‌کرد. بسیاری این پرسش را مطرح می‌کردند که کدام‌یک از این دو فیلم موفق به صدرنشینی در جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی
خواهند شد؟
به نوشته نشریه ورایتی، افتتاحیه پایین
 ۳۰ میلیون دلاری دکتر دولیتل مثل بمبی بود که بر سر تهیه‌کنندگانش در شرکت برادران وارنر نازل شد!
دکتر دولیتل با هزینه کلان تولید ۲۰۰ میلیون دلاری خود لقب یک فیلم شکست خورده را گرفت و راه را برای صدرنشینی «پسرهای بد۳» فراهم کرد. تحلیلگران اقتصادی سینما هم هفته قبل پیش‌بینی افتتاحیه‌ای حدود ۷۰ میلیون دلاری برای پسرهای بد جدید می‌کردند. با توجه به هزینه تولید ۹۰ میلیون دلاری این کمدی -اکشن، می‌توان از حالا از آن به عنوان فیلمی موفق و پرفروش اسم برد. شرکت سونی شاهد فروش ۴۰ میلیون دلاری فیلمش در ۳۹ کشور دیگر دنیا هم بوده است.
پیش‌بینی درست کارشناسان
اهل فن در حالی پیش‌بینی فروش کلی ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیونی برای فیلم در جدول گیشه نمایش آمریکای شمالی می‌کنند، که ۲۵ سال از ساخت و اکران عمومی قسمت اول این مجموعه فیلم می‌گذرد. در ۱۶ سال گذشته، چند بار بحث تولید قسمت سوم فیلم مطرح شد. اما هر بار به دلیلی، این کار به تعویق افتاد. مهم‌ترین دلیل، نبود فیلمنامه‌ای جذاب بود. ویل اسمیت چند بار فیلمنامه‌هایی را که در این رابطه به دستش داده بودند، رد کرد و گفت در آنها بازی نخواهد کرد. او تاکید کرده بود که فیلمنامه‌ای جذاب باید او و مارتین لاورنس را وارد یک ماجراجویی جذاب و مردم‌پسند تازه و بدیع کنند. در داستان قسمت تازه، این دو بازیگر در نقش مایک لاوری و مارکوس برنت لباس پلیس‌های شهر میامی را به تن می‌کنند تا پرده از راز قتل‌هایی شبیه به هم بردارند، که شهر را به وحشت انداخته است. قاتل ناشناس در حال کشتن آدم‌هایی است که در رابطه با یک پرونده قدیمی هستند.
طرح‌های بی‌سرانجام
مایکل بی، کارگردان دو قسمت قبلی بلافاصله بعد از موفقیت مالی و انتقادی دومین قسمت، طرح‌هایی برای قسمت سوم داد. اما مدیران شرکت سونی که توانایی پرداخت هزینه‌های کلان تولید این طرح‌های گران‌قیمت را نداشتند، زیر بار همکاری با او نرفتند. مدیران سونی در طول این سال‌ها به دنبال فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان متعددی رفتند، تا بتوانند کلید فیلمبرداری قسمت سوم را بزنند. اما هیچ‌یک از این فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان، چیز بکر و بدرد بخوری ارائه نکردند. با گذشت زمان، مشخص شد باید تغییراتی در حال و هوای این مجموعه فیلم ایجاد کرد تا تماشاگران امروزی با آن کنار بیایند. به همین دلیل، چند شخصیت تازه به داستان و ماجراها افزوده شده است.
فیلمنامه بکر و جذاب
مایکل بی به‌عنوان مدیر تولید با قسمت تازه همکاری کرد و دو هنرمند عرب‌تبار بلژیکی عادل العربی و بلال فلاح به عنوان کارگردانان آن انتخاب شدند. شایعات حکایت از آن می‌کرد که ویل اسمیت بالاترین دستمزد خود را برای بازی در فیلم طلب کرده است. کسی نمی‌داند توافق بین او و مدیران شرکت سونی چه بوده و او به درخواست خود رسیده است یا نه! تهیه‌کنندگان فیلم برای جذب تماشاگران لاتینی‌تبار، بخشی از داستان فیلم را به شهر مکزیک بردند و چند بازیگر لاتین‌‌تبار را در کنار دو بازیگر اصلی آن قرار دادند. اکثر منتقدان سینمایی نقدهایی مثبت برای فیلم نوشته‌اند و گفته‌اند قسمت تازه توانسته اعتبار دو قسمت قبلی را حفظ و به اصطلاح آبروداری کند! آنها سهم مهمی از این موفقیت را به دو کارگردان آن داده‌اند. منتقدان بر این عقیده‌اند که سومین قسمت فیلم، به دوباره‌نویسی قواعد گونه کمدی اکشن پرداخته است.
قسمت اول فیلم در سال ۲۰۰۵ اکران عمومی شد و در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، ۱۴۲میلیون دلار فروش کرد. فروش کلی جهانی دومین قسمت این کمدی اکشن در سال ۲۰۰۳، حدود ۲۷۴میلیون دلار شد. این دو قسمت به ترتیب با هزینه‌های تولید ۱۹ و ۱۳۰ میلیون دلاری ساخته شده‌اند.
ادامه ماجراجویی
با آن‌که قبل از این گفته شده بود سومین قسمت «پسرهای بد» پایان بخش ماجراجویی در پلیس بی‌دست و پای آن است، اما حالا معلوم شده قسمت‌های بعدی آن هم در راه است! شرکت سونی رسما خبر تولید چهارمین قسمت این کمدی اکشن ماجراجویانه را اعلام کرد. مدیران سونی می‌گویند دو پلیس نگون‌بخت شهر میامی، هنوز داستان‌های زیادی برای تعریف کردن دارند.
کریس برمنر این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه قسمت چهارم است. ویل اسمیت و مارتین لاورنس در کنار بازی در دو نقش اصلی فیلم، دوباره از تهیه‌کنندگان آن هم خواهند بود. اطلاعی از داستان این قسمت در دست نیست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «مثل قرقی»

سایت بدون – قرقی یکی از کوچک ترین پرندگان شکاری است این پرنده که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *