نحوه صحیح نشستن و ایستادن به کمک فناوری

http://www.ion.ir/content/modulefile/file/950449.jpg?width=800&height=600&bgcolor=eee
سایت بدون -یک کمپانی بهداشتی سوئدی (Stored)، تی شرت هوشمندی را طراحی و تولید کرده است که با بهره‌گیری از فناوری انعطاف‌پذیری موقعیت، نحوه صحیح نشستن و ایستادن را به کاربر آموزش می‌دهد.
به‌ گزارش ایران آنلاین، بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته از سوی سازمان بهداشت جهانی، دست کم ۴۸ درصد از مردان و ۵۶ درصد از زنان جهان از انقباضات کمری رنج می‌برند. از این میان نیز ۸۰ درصد دردهای مزمن کمر ناشی از نشستن ناصحیح را تجربه کردند. این در حالی است که وضعیت ناصحیح ایستادن و نشستن ضعف گردش خون، میگرن و دردهای گردن را افزایش داده و قدرت تفکر و خلاقیت را از افراد سلب می‌کند. برای حل این مشکل یک کمپانی سوئدی تی شرت هوشمندی را طراحی کرده است که کاربران با کمک آن وضعیت صحیح نشستن و ایستادن را می‌آموزند. این تی‌شرت با بهره‌گیری از فناوری انعطاف‌پذیری موقعیت، وضعیت قرارگیری ستون فقرات را رصد کرده و با ایجاد لرزش در پشت کمر، به‌کاربر هماهنگی در شانه‌ها و ستون فقرات را یادآوری می‌کند. فناوری به‌کار رفته در این سیستم هوشمند، همانند یک پنل منحصر به فرد عمل کرده و کاربر را به ایستادن صحیح و بدون قوز کمک می‌کند.
این سیستم در صورت هرگونه وضعیت ناصحیحی به لرزش درآمده و به‌ کاربر هشدار می‌دهد. کاربران با بهره‌گیری از این فناوری در مدت زمانی کوتاه نحوه صحیح نشستن و ایستادن را آموخته و با تکرار این وضعیت بسیاری از دردهای مزمن کمر و پشت ستون فقرات خود را درمان می‌کنند. این تی شرت از مواد الاستیک با مقاومت بسیار بالا و در دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده است. این سیستم در چهار اندازه متفاوت برای زنان و مردان تهیه شده است. در حال حاضر این تی شرت در سایت کیک استارتر با قیمتی برابر ۴۸ دلار پیش فروش می‌شود. پیش‌بینی شده است این فناوری تا فوریه سال ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی عرضه شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *