کاربرد « دکمه ویندوز» چیست؟

سایت بدون -بسیاری از ما با دستگاه‌های ویندوزی کار می‌کنیم، ولی استفاده از این دستگاه‌ها را به‌صورت بهینه و سریع یاد نگرفته‌ایم. سیستم‌عامل ویندوز ترفندهای مختلفی را در خود پنهان کرده است، این ترفندها همیشه دشوار نیستند و می‌توان به‌سادگی از برخی آنها برای کاربری بهتر استفاده کرد. یکی از دکمه‌هایی که روی دستگاه‌های ویندوزی کمتر استفاده می‌شود، دکمه ویندوز است که به شکل لوگوی این سیستم‌عامل در صفحه‌کلیدهای استاندارد دیده می‌شود. این دکمه به‌تنهایی موجب باز شدن منوی استارت می‌شود، ولی استفاده ترکیبی از آن با دکمه‌های دیگر می‌تواند قابلیت‌های ویژه‌ای را به‌سرعت در دسترس کاربر قرار دهد. در این ترفند، تعدادی از این مسیرهای میانبر را به شما آموزش خواهیم داد.  نکته: به یاد داشته باشید این مسیرهای میانبر برای نسخه‌های مختلف ویندوز قابل دسترس هستند. به همین دلیل از قدیمی‌ترین نسخه‌ها شروع می‌کنیم و به جدیدترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ می‌رسیم. 
 نکته: استفاده از ترفندهای ویندوزهای قدیمی روی نسخه‌های جدید امکان‌پذیر است، ولی قابلیت‌های یک نسخه جدید از این سیستم‌عامل روی نسخه‌های قدیمی قابل استفاده نخواهد بود.

  میا‌نبرهای کلید ویندوز در ویندوز۹۵  به بعد
فشردن کلید ویندوز و D به‌صورت همزمان موجب می‌شود تمام برنامه‌ها به پس‌زمینه انتقال پیدا کنند و بتوان صفحه دسکتاپ را مشاهده کرد، به‌صورت بدیهی تکرار این فرآیند، برنامه‌ها را بازمی‌گرداند.  فشردن کلید ویندوز و E به‌صورت همزمان موجب می‌شود برنامه فایل اکسپلورر روی سیستم شما اجرا شود. فشردن کلیدهای ویندوز و R به‌صورت همزمان موجب می‌شود سیستم کاربردی Run روی دستگاه شما باز شود.

  میانبرهای کلید ویندوز در ویندوز XP به بعد
فشردن کلید ویندوز و L به‌صورت همزمان موجب می‌شود بتوانید دستگاه خود را قفل کرده و برای بازگشایی آن باید رمز ورود را در دستگاه وارد کنید.

  میانبرهای کلید ویندوز در ویندوز ۷ به بعد
فشردن کلید ویندوز و کلید جهت بالا به‌صورت همزمان موجب می‌شود برنامه‌ای که باز است، به اندازه تمام صفحه در بیاید. فشردن کلید ویندوز و پایین به‌صورت همزمان موجب می‌شود برنامه‌ای که باز است، به کوچک‌ترین ابعاد درآمده و به اصطلاح Minimize شود. فشردن کلید ویندوز و چپ به‌صورت همزمان موجب می‌شود برنامه‌ای که در حال حاضر روی سیستم شما باز است، در نیمه سمت چپ صفحه جای بگیرد. فشردن کلید ویندوز و راست به‌صورت همزمان موجب می‌شود شاهد عملکردی مشابه گزینه قبلی باشیم، ولی این‌بار برنامه به سمت راست انتقال خواهد یافت.

  میانبرهای کلید ویندوز در ویندوز ۱۰
فشردن کلید ویندوز و C به‌صورت همزمان موجب می‌شود سیستم کورتانا فراخوانده شود و به دستورات صوتی شما گوش بدهد.
فشردن کلید ویندوز و I به‌صورت همزمان موجب می‌شود بخش تنظیمات دستگاه باز شود.
فشردن کلید ویندوز و tab به‌صورت همزمان موجب می‌شود تمام نرم‌افزارهای باز دستگاه در یک فهرست کوچک نمایش داده شوند تا بتوان برنامه دلخواه را از میان آنها به‌راحتی انتخاب کرد.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *