کتاب جدید دکتر حمیدرضا صدر در راه است


سایت بدون – غراله صدر که این روزها با انتشار مطالب و تصویر پدرش در یک صفحه اینستاگرامی یاد حمیدرضا صدر را زنده نگه می‌دارد، درباره این فعالیت خود به گفت: «قصد دارم با زنده نگه‌ داشتن یاد پدر و انتشار تصاویر و مطالبی درباره او، سختی دوری‌اش را آسان کنم. پدر قرار بود پیج خود را به من بسپارد. به من می‌گفت به نوشتن ادامه بده و هر کاری صلاح دانستی در آن انجام بده. من هم می‌خواستم آن پیج را ادامه دهم اما اینستاگرام اجازه نداد و پیج حالت یادبود پیدا کرد. متأسفانه تعداد زیادی از هواداران او نمی‌دانند چنین صفحه‌ای وجود دارد.»
دختر دکتر صدر که با خبرگزاری برنا مصاحبه کرده در پاسخ به این پرسش که آیا دکتر صدر طرفدار تیم خاصی بود یا بازیکن خاصی او را به وجد می‌آورد؟ گفته: «بابا به هیچ تیمی متعصب نبود. او همیشه در ایران عقاب را دوست داشت و در انگلیس لیدز یونایتد و لیورپول را. اصلاً مهم نبود تیمی که دوست دارد، برنده شود بلکه علاقه داشت تیمی که ضعیف‌تر است، برنده شود. حتی اگر پدر آن تیم را دوست نداشت.
علاقه پدر؟ مسی را به رونالدو ترجیح می‌داد. بین بازیکنان داخلی اما درباره شخص خاصی حرف نمی‌زد. تنها بازیکن ایرانی که می‌شنیدم درباره او صحبت می‌کند، علی دایی بود. بابا همیشه با احترام از او یاد می‌کرد و می‌گفت بسیار با پرنسیب است. دایی برای برنامه‌ریزی خود تلاش کرد تا به آن چیزی که می‌خواهد برسد و به طور کلی همواره از علی دایی تمجید می‌کرد.»
فرزند دکتر صدر درباره کتاب آخر پدرش گفت: «می‌دانستم پدر در حال نوشتن کتاب است و او را بابت نوشتنش تشویق می‌کردیم. او در امریکا کار خاصی نداشت و با توجه به حضور دائمی در منزل ممکن بود دچار افسردگی شدید شود. به همین دلیل نوشتن کمک می‌کرد تا دلمشغولی داشته باشد. می‌دانستم فایل کتاب را کجا ذخیره کرده. روی دسکتاپ با نام D. Diary و منظورش را می‌دانستم که D مخفف Death به معنای مرگ است. یک‌بار فضولی کردم و چند خطش را خواندم. آنقدر حالم بد شد که دیگر جرأت نکردم آن را بخوانم. وقتی کتاب ژانویه ۲۰۲۰ تمام شد، فایل کتاب را برای من ایمیل کرد تا گم نشود. به او می‌گفتیم ادامه بده و بنویس. او می‌گفت تمرکز ندارم و نمی‌توانم بنویسم. اگر دلت خواست خودت بنویس. من دیگر نمی‌نویسم. در واقع به همین دلیل من فصل آخر را نوشتم. یک روز بعد از فوت پدر، خودم شروع به نوشتن کردم تا کتاب قبل از چهلم او چاپ شود. وقت چندانی نبود. اگر زیبایی ادبی در آن بخش وجود ندارد، عدم وجود توانایی و وقت بود. نمی‌توانستم بعد از فوت پدرم بنویسم.»
آیا هواداران دکتر صدر باید منتظر دست‌نوشته‌های جدیدی از او باشند؟ غزاله صدر اینگونه پاسخ داد: «بابا ۳ دفترچه بسیار بزرگ دست‌نوشته دارد درباره فیلم‌های که در ۱۸ تا ۲۰ سالگی نگاه کرده. چیزی شبیه به نقد. تعدادی از این نوشته‌ها در کنار مجموعه‌ای از بهترین نقدهایش در مجله فیلم و مجله هفت هم وجود دارد که در حال انجام کارهای انتشارش به‌عنوان یک مجموعه هستیم.»

مطلب پیشنهادی

چگونه یک دال عدس خوشمزه بپزیم؟/ بوی جنوب در یک کاسه

خورش دال‌عدس برای‌جنوبی‌ها مثل خورش خوشمزه باقالی‌قاتوق برای شمالی‌هاست بااین تفاوت که خورش دال‌عدس معمولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *