کشف یک باشگاه ورزشی مختلط در فرشته تهران(عکس)

یک باشگاه ورزشی مختلط در حوالی خیابان فرشته تهران پس از دریافت گزارش مردمی به دستور مرجع قضایی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران پلمب و متصدیان آن بازداشت شدند

گروه جامعه: دیروز خبری منتشر شد که در نوع خود عجیب بود. پلمب یک باشگاه ورزشی در خیابان فرشته‏ی تهران. البته پلمب یک باشگاه شاید به خودی خود در نگاه اول چندان هم عجیب نباشد، اما این اتفاق وقتی جنجالی شد که مشخص شد این باشگاه به دلیل مختلط بودن به دستور مراجع قضایی و توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران پلمب شده است. ظهر دیروز دادسرای ارشاد تهران در اینباره اعلام کرد: «باشگاه ورزشی مختلط در حوالی خیابان فرشته تهران پس از دریافت گزارش مردمی در بستر سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی تهران (ارشاد) و درخواست پیگیری ویژه به دستور مرجع قضایی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران پلمب و متصدیان آن بازداشت شدند». بلافاصله هم عکس‏ها و تصاویر این باشگاه منتشر شد. از عکس‏ها و فیلم‏های منتشر‌شده، معلوم شد که در این باشگاه، علاوه‌بر تدریس خصوصی و نیمه‏خصوصی رشته‏های ورزشی همچون کیک‏بوکسینگ، جوجیتسو و تیاریکس، خدمات دیگری هم ارائه می‏شود؛ کارهایی مانند تزریق ژل و بوتاکس، البته به صورت غیرقانونی.

نحوه‏ی آشنایی؟ اینستاگرام

این باشگاه، در واقع یک منزل مسکونی بود و مسئولان باشگاه تمرین‏های اعضایشان را در شبکه‏های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام به اشتراک می‏گذاشتند. البته که این پست‏ها کامنت‏های تعجب‌آوری هم به همراه داشت؛ «زن و مرد مختلطه؟»، «اینجا ایرانه؟»، «چقدر عجیب، چطوری ممکنه زنا و مردا تو این مملکت توی یه باشگاه و همزمان با هم ورزش کنن؟» 

به هرحال انتشار ویدئوهای تمرین در شبکه‏های اجتماعی منجر به این می‏شد که خیلی‏ها با این باشگاه آشنا شده و برای فعالیت در آن ثبت نام کنند. نحوه‏ی آشنایی و خیلی از سوال و جواب‏ها هم در چت اینستاگرام بود. با توجه به مختلط بودن باشگاه، خیلی‏ها برایشان سوال بود که چه لباسی برای تمرین انتخاب کنند و تا چه اندازه لباس تمرینی‏شان باید پوشیده باشد! که البته جواب این بود: «فرقی نمی‏کنه، هر طور خودتون راحتید».

اعترافات

در روزهای گذشته، ماجرای پخش اعترافات تلویزیونی متهمان بسیار پربحث شده است. اما در کلیپی که دیروز دادسرای ارشاد منتشر کرد، چند اعتراف وجود داشت. 

باشگاه که پلمب شد، بعضی از مسئولان و اعضای باشگاه هم بازداشت شدند و بلافاصله فیلم اعترافات آنها منتشر شد. چند نفر از آنها با چهره‏ی شطرنجی در مقابل دوربین نشستند و گفتند که نحوه‏ی آشناییشان با این باشگاه، از طریق اینستاگرام بوده است.

در میان معترفان دختر جوانی بود که از مسئولان باشگاه بود: «من اینجا شریکم، تازه تصمیم گرفتیم این باشگاه رو راه‏اندازی کنیم». بازجو از دیگری که مرد جوانی است، می‏پرسد: «پیشنهاد همکاری از جانب شما بوده؟» او می‏گوید: «من دنبال یک کلاس بودم، به چند نفر از دوستانم هم سپردم، گفتند کلاسی هست که طبقه‏ی پایینش را می‏دهند به آقایون». او در اعترافاتش به نحوه‏ی قراردادشان هم اشاره می‏کند: «ما برای یک ماه، سه میلیون و پانصد هزار تومان قرارداد بسته بودیم. در واقع برای ۱۲ جلسه در ماه». البته او در پست‏هایی که در اینستاگرام منتشر کرده، نحوه‏ی کارش با اعضای زن باشگاه را نمایش داده و در اینباره به بازجو می‏گوید: «این فیلم برای خیلی قبل بود، شاید این اتفاق فقط یکبار افتاد و آن هم برای یک دختر کوچک بود». یکی دیگر از بازداشت‌شده‏ها در‌مورد شهریه‏ای که به این باشگاه پرداخت کرده می‏گوید: «شهریه را هر ماه کارت به کارت می‏کردم. ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان، برای فانکشنال». می‏گوید تازه با این باشگاه آشنا شده: «اعتماد کردم، فکر نمی‏کردم مشکلی وجود داشته باشد».

 دیگری از ورزش‏هایی که در آنجا انجام می‏دادند می‏گوید: «تی‏آرایکس، باراسل، فانکشنال». همینطور می‏گوید که تبلیغاتشان از طریق پخش کردن تراکت و همینطور فعالیت در اینستاگرام انجام می‏شده است. در این باشگاه تزریق ژل و بوتاکس هم انجام می‏دادند؛ یکی از مسئولان زن باشگاه که بازداشت شده می‏گوید: «مسئولیت این کار با خانم… بود که تنها یک هفته است به باشگاه آمده‏اند. می‏خواستند این کار را در باشگاه انجام دهند، گویا مدرک پزشکی هم داشتند، چون مبلغ کلینیک‏ها برای همکاری برای این مدل کارها زیاد بوده، به خاطر همین خواستند بیایند با ما کار کنند. قرار بود با همدیگر به صورت درصدی کار کنیم». او در‌مورد اینکه خانواده‏اش در جریان کار او بوده‏اند یا نه می‏گوید: «خانواده‏ام در‌مورد اینکه چه کاری انجام می‏دادم، اطلاع داشتند اما در مورد اینکه آقا به باشگاه رفت و آمد می‏کرد چیزی نمی‏دانستند. اگر خانواده‏ام الان این مسئله را بدانند، با این موضوع مشکل دارند». یکی از اعضای دختر باشگاه هم می‏گوید که از کارهای پزشکی در باشگاه انجام می‏شده، بی‏اطلاع بوده است: «به اتاقی که تزریق ژل انجام می‏شده سرکشی نکرده بودم و با این موضوعات آشنا نبودم». 

ماجراهای مشابه

البته این اولین‌‌بار نیست که چنین اتفاق‏هایی می‏افتد. منظور انجام اقداماتی است که به صورت معمول در عرف انتظارش نمی‏رود. همین یک ماه پیش بود که موضوع توقف یک تور مختلط رسانه‏ای شد. توری که در کویری در اطراف زاهدان برگزار شده بود و در خبرها آمد که از خط قرمزها عبور کرده است! مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان در اینباره گفته بود: «انتشار تصاویری از این تور باعث جریحه‏دار شدن افکار عمومی شده و در این خصوص با نهادهای بالادستی مکاتبه شده و مسلما آن آژانس، دیگر اجازه فعالیت را در این استان نخواهد یافت. حفظ شئونات اسلامی خط قرمز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان است و در این خصوص با هیچ کس مماشات نمی‏کنیم». البته او چند روز بعد در گفت‏وگو با ایسنا تاکید کرد: «هیچ ممنوعیت و حتی محدودیتی برای اجرای تور در این استان گذاشته نشده است. این شرایط فقط برای یک آژانس گردشگری از تهران، برقرار شده است. این آژانس گردشگری طبق روال مرسوم برای اجرای تور در استان سیستان و بلوچستان با معاونت گردشگری و اداره کل هماهنگ بود و مجوزهای لازم و مربوط را نیز داشت اما براساس مستندات و عکس‏های دریافت شده از این تور که همزمان با تعطیلات اخیر در ایام شهادت برگزار شد، برخی مقررات و ضوابط اخلاقی و عرفی در آن رعایت نشده بود که واکنش‏های عمومی را در این استان به دنبال داشت. ما پیگیر علت این اتفاق هستیم اما تا کنون آژانس مجری، پاسخ مناسبی نداده است. در‌نتیجه تمام فعالیت‏های بعدی این آژانس گردشگری در استان سیستان و بلوچستان متوقف خواهد شد تا اقدامات قانونی، هم‏راستا با تخلف صورت گرفته، انجام شود».

پلمب چند خانه مجردی 

یک ماه پیش هم شهردار منطقه ۱۳ از پلمب چندین خانه مجردی با حکم قضائی در محدوده بافت فرسوده ناحیه یک این منطقه خبر داد: «طرح پلمب خانه‏های مجردی پاتوق معتادان به دستور سرپرست دادسرای ناحیه هشت و با همکاری عوامل انتظامی و مشارکت شهرداری ناحیه یک اجرایی شد. مالکان این خانه‏ها، فضاهای داخلی این منازل را در ازای مبلغی به افرادی نظیر معتادان، مجرمان و… اجاره می‏دادند؛ به طوری که با ایجاد چندین اتاق مجزا، چندین نفر در هر اتاق سکونت داشته و در این فضاها اقدامات مجرمانه انجام می‏دادند. به دستور سرپرست دادسرای ناحیه هشت و با همکاری عوامل انتظامی و مشارکت شهرداری ناحیه یک، نسبت به پلمب خانه مجردی و دستگیری اراذل و اوباش و معتادان در بافت فرسوده منطقه اقدام شد». چند روز پیش از آن هم ۳۵ خانه‏ی مجردی دیگر در محدوده‏ی میدان امام حسین پلمب شده بود. این خانه‏ها مجوز سکنی‌گزینی نداشتند و به پاتوق اراذل و اوباش و اکثر سارقان و کیف قاپان تبدیل شده بودند، برای همین به مالکان آنها اخطار دادند، اما آنها به این اخطارهای قانونی بی‏توجهی کردند و در نهایت خانه‏ها پلمب شدند. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‏باره گفت: «۶۳ منزل در این طرح در محدوده میدان امام حسین (ع) شناسایی شده است. امروز ۳۷ منزل با حکم قضایی پلمب شد و اجرای این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت». او در مورد افراد حاضر در این خانه‏ها گفت: «مالکان این خانه‏ها، فضاهای داخلی این منازل را در ازای شبی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به افرادی نظیر معتادان، مجرمان و… اجاره می‏دادند؛ به طوری که در یک خانه ۲۰ تا ۳۰ اتاق مجزا ایجاد کرده بودند و در هر اتاق نیز بین ۵ تا ۱۰ نفر حضور داشتند و در این فضاها اقدام به مالخری، مصرف موادمخدر، قاچاق و انجام دیگر اقدامات مجرمانه کرده بودند. این طرح در سه نقطه از محله میدان امام حسین به اجرا درآمد، طبق برآوردهای ما بیش از ۲۰۰۰ نفر در این خانه‏ها ساکن هستند».

 البته همان موقع‏ها حرف و حدیث‏های اجاره‏ی خانه‏ یک روزه و یک شبه در تهران هم مطرح بود و معاون دادستان تهران در شرق پایتخت در اینباره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «درباره اجاره خانه یک روزه و شبانه در پایتخت با هماهنگی نیروی انتظامی پایتخت اجرای طرح مشترکی را در دستور کار خود داریم تا با متولیان اجاره‌دهنده خانه‏های اجاره‏ای شبانه برخورد شود».

مجازات چیست؟

چند‭ ‬وقت‭ ‬پیش‭ ‬وزارت‭ ‬دادگستری،‭ ‬لایحه‭ ‬پیشنهادی‭ ‬قوه‭ ‬قضائیه‭ ‬با‭ ‬عنوان‭ ‬اصیانت،‭ ‬کرامت‭ ‬و‭ ‬تأمین‭ ‬امنیت‭ ‬بانوان‭ ‬در‭ ‬برابر‭ ‬خشونتب‭ ‬را‭ ‬بهتهیئت‭ ‬دولت‭ ‬ارائه‭ ‬داد‭. ‬در‭ ‬این‭ ‬لایحه،‭ ‬حفظ‭ ‬کرامت‭ ‬و‭ ‬امنیت‭ ‬روح‭ ‬و‭ ‬جسم‭ ‬بانوان‭ ‬در‭ ‬گرو‭ ‬حفظ‭ ‬نظام‭ ‬خانواده‭ ‬مد‭ ‬نظر‭ ‬بوده‭ ‬و‭ ‬تلاش‭ ‬شده‭ ‬که‭ ‬قوانین‭ ‬و‭ ‬مقررات‭ ‬بهتگونه‏ای‭ ‬باشد‭ ‬تا‭ ‬مداخلات‭ ‬پیشگیرانه‭ ‬و‭ ‬کیفری،‭ ‬ضمن‭ ‬صیانت،‭ ‬کرامت‭ ‬و‭ ‬تأمین‭ ‬امنیت‭ ‬بانوان‭ ‬در‭ ‬برابر‭ ‬خشونت،‭ ‬منجر‭ ‬بهتحفظ‭ ‬و‭ ‬ارتقا‭ ‬نظام‭ ‬خانواده‭ ‬شود‭.‬

یکی‭ ‬از‭ ‬ماده‏های‭ ‬مورد‭ ‬تاکید‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬لایحه،‭ ‬ماده‏ی‭ ‬۴۹‭ ‬آن‭ ‬است‭. ‬در‭ ‬این‭ ‬ماده‭ ‬آمده‭: ‬اهرکس‭ ‬از‭ ‬طریق‭ ‬سامانه‏های‭ ‬مخابراتی‭ ‬یا‭ ‬فضای‭ ‬مجازی‭ ‬و‭ ‬مانند‭ ‬آنها‭ ‬بانوان‭ ‬را‭ ‬بهتصورت‭ ‬عمومی‭ ‬بهتمهمانی‏های‭ ‬مختلط،‭ ‬یا‭ ‬سایر‭ ‬اماکن‭ ‬و‭ ‬مراکز‭ ‬فساد‭ ‬یا‭ ‬فحشا‭ ‬دعوت‭ ‬کند،‭ ‬بهتمیانگین‭ ‬حداقل‭ ‬و‭ ‬حداکثر‭ ‬تا‭ ‬حداکثر‭ ‬مجازات‭ ‬مقرر‭ ‬برای‭ ‬تاسیس‭ ‬یا‭ ‬اداره‭ ‬مراکز‭ ‬فساد‭ ‬یا‭ ‬فحشا‭ ‬محکوم‭ ‬خواهد‭ ‬شدب‭.‬

براساس‭ ‬قانون‭ ‬مجازات‭ ‬اسلامی‭ ‬تاسیس‭ ‬و‭ ‬دایر‭ ‬کردن‭ ‬مراکز‭ ‬فساد‭ ‬و‭ ‬فحشا‭ ‬جرم‭ ‬است‭. ‬دایر‭ ‬کردن‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬جرم،‭ ‬معنایی‭ ‬اعم‭ ‬از‭ ‬تاسیس‭ ‬و‭ ‬اداره‭ ‬دارد‭. ‬مرکز‭ ‬فساد‭ ‬و‭ ‬فحشا‭ ‬محلی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬فساد‭ ‬و‭ ‬فحشا‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬صورت‭ ‬می‏گیرد‭. ‬براساس‭ ‬ماده‭ ‬۶۳۹‭ ‬قانون‭ ‬مجازات‭ ‬اسلامی‭ ‬این‭ ‬جرم‭ ‬اگر‭ ‬اثبات‭ ‬شود،‭ ‬۱‭ ‬تا‭ ‬۱۰‭ ‬سال‭ ‬حبس‭ ‬دارد‭. ‬احتمالا‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬کسانی‭ ‬که‭ ‬بهتچنین‭ ‬فعالیت‏هایی‭ ‬اقدام‭ ‬می‎کنند،‭ ‬از‭ ‬ابعاد‭ ‬حقوقی‭ ‬و‭ ‬قانونی‭ ‬آن‭ ‬مطلع‭ ‬نیستند‭.‬

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «مثل قرقی»

سایت بدون – قرقی یکی از کوچک ترین پرندگان شکاری است این پرنده که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *