گران‌ترین طلاق‌های ورزش جهان/ از مایکل جردن تا مایک تایسون

سایت بدون – طلاق گرفتن همیشه دردسرهای خودش را داشته اما اگر یک ورزشکار موفق و پولدار باشید، دردسرهای‌تان بیشتر می‌شود. در طول سالیان اخیر خبرهای زیادی درباره جدایی ستاره‌های ورزش دنیا مانند مایکل جردن، تایگر وودز و مایک تایسون را شنیدیم و حتماً مطلع هم شده‌اید که آنها بابت طلاق دادن همسران‌شان مجبور به پرداخت چه غرامت‌هایی شدند. اما کدام ستاره ورزشی دنیا بیشتر از همه به‌خاطر طلاق دادن همسرش متحمل ضرر مالی شد؟ نشریه سان انگلیس نگاهی انداخته به پرهزینه‌ترین طلاق‌های تاریخ ورزش دنیا.

۱- شکیل و شانی اونیل – ۱۶هزار پوند در ماه
گفته می‌شود ستاره سابق بسکتبال NBA با توافق با همسر سابقش که ۹ سال با او زندگی کرد، توانسته از دارایی‌هایش محافظت کند، بنابراین وقتی شانی اونیل به دادگاه رفت و با ادعای بی‌وفایی همسرش دادخواست طلاق داد، شکیل مجبور نشد نیمی از دارایی‌اش که آن زمان ۲۵۰میلیون پوند بود را به او بدهد. البته شکیل در بیوگرافی‌اش فاش کرد که او و همسر سابقش یک توافق پرهزینه کرده‌اند. او در کتابش نوشت هنوز دارد ماهانه ۸هزار پوند به‌عنوان نفقه و ۸هزار پوند دیگر برای تأمین مخارج ۴ فرزندش به شانی می‌پردازد.

۲- نیک و والری فالدو، ۵/۷میلیون پوند
می‌گویند «تا سه نشه بازی نشه»، اما درمورد اسطوره گلف بریتانیا این اصطلاح صدق نمی‌کرد. او سومین همسر خود والری را پس از ۵ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۰۶ طلاق داد. این طلاق برای قهرمان سه دوره مسابقات مسترز گلف در حدود ۵/۷میلیون پوند هزینه داشت. این اتفاق بعد از آن رخ داد که نیک، والری را «آن یکی» خطاب کرد. گفته می‌شود نیک فالدو اکنون ۳۵میلیون پوند دارایی دارد.

۳- مایک تایسون و رابین گیونز، ۸میلیون پوند
رابطه این دو نفر گردابی بود که از همان اول محکوم به شکست بود. تنها هشت ماه بعد از آنکه گیونز مادرش را برای اولین‌بار به ملاقات با مایک آهنی برد، آنها زن و شوهر شدند. هرچند یک سال بعد گیونز ادعا کرد که مایک او را تهدید به کشتن کرده و لس‌آنجلس تایمز هم نوشت رفتار مایک تایسون با همسرش خشونت‌آمیز بوده است. دادگاه هم قهرمان سابق بوکس جهان را به پرداخت ۸میلیون پوند به همسرش محکوم کرد.

۴- هالک و لیندا هوگان، ۱۱میلیون پوند
هالک هوگان ستاره سابق کشتی‌کج با نام واقعی تری بولئا سال ۱۹۸۳ با لیندا کلاریج ازدواج کرد. با این حال بعد از آنکه این زن ادعا کرد همسرش به او خیانت کرده و با دوست فرزند دخترشان رابطه داشته، آنها در سال ۲۰۰۹ طلاق گرفتند. پروسه طلاق خیلی طولانی بود و در نهایت کلاریج توانست ۷۰درصد دارایی‌های‌شان که آن موقع ۷میلیون پوند ارزش داشت را از آن خود کند. او همچنین ۴۰درصد از مالکیت شرکت‌های همسرش به‌علاوه ۲میلیون پوند از املاک او را گرفت.

۵- الکس رودریگس و سینتیا اسکورتیس، ۱۴میلیون پوند
الکس رودریگس، اسطوره بیسبال آمریکا که این روزها با یکی از خوانند‌های معروف این کشور رابطه دارد، سال ۲۰۰۲ ازدواج کرد. همسرش زنی بود که اولین‌بار در یک باشگاه بدنسازی در میامی او را دید. حاصل زنگی مشترک آنها دو فرزند بود. سال ۲۰۰۸ اما اسکورتیس درخواست طلاق کرد و دلیل آن را هم بی‌توجهی همسرش به او و فرزندان و داشتن روابط خلاف عرف و خارج از چارچوب خانواده اعلام کرد. جزئیات توافق حقوقی آنها مشخص نیست اما سینتیا پس از طلاق‌شان صاحب یک عمارت ۱۰میلیون پوندی در کورال گیبلز شد و بخش دیگری از دارایی‌های مشترک حاصل ۵ سال زندگی‌اش در کنار رودریگس را صاحب شد.

۶- لانس و کریستین آرمسترانگ ۱۵میلیون پوند
اسطوره رسواشده دوچرخه‌سواری دنیا زمانی ۱۰۵میلیون پوند درآمد داشت، البته این قبل از نزاع‌های حقوقی او برای دفاع از خودش در برابر متهم شدنش به دوپینگ بود. طلاق هم بخش دیگری از ثروت قهرمان سابق توردوفرانس را بر باد داد. او سال ۱۹۹۷ با کریستین، خبرنگاری که در یک نشست خبری توجهش را جلب کرد آشنا شد و یک سال بعد با او ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند بود اما سال ۲۰۰۳ فاش شد که آرمسترانگ با یک خواننده وارد رابطه شده و به این ترتیب او از همسرش جدا شد. طبق چیزی که در شرح حال آرمسترانگ ذکر شده، این طلاق برای او حدود ۱۵میلیون پوند هزینه داشت.

۷- تایگر وودز و الین نوردگرن، ۸۰میلیون پوند
جدایی اسطوره آمریکایی گلف از همسرش، یکی از معروف‌ترین طلاق‌‌ها و در عین ‌حال بزرگترین رسوایی‌های تاریخ ورزش بود. وودز اعتبار و وجهه‌ مثبتش را بعد از چندبار متهم شدن به خیانت از دست داد. همه چیز هم زمانی شروع شد که تایگر با کادیلاک اسکالاد خود به یک شیر فشار قوی آتش‌نشانی زد. گفته می‌شود همسرش وقتی متوجه شده وودز دارد به یک زن دیگر پیامک می‌دهد، او را در بیرون از خانه تعقیب کرده و متوجه رابطه او شده است. این جدایی برای وودز ۸۰میلیون پوند هزینه داشت.

۸- گرگ نورمن و لورا آندراسی ۸۳میلیون پوند
گرگ نورمن، افسانه گلف را خیلی‌ها به خاطر باخت معروفش در سال ۱۹۹۶ می‌شناسند. البته طلاق دادن همسری که ۲۲ سال با او زندگی کرد هم کمتر از آن سر و صدا نکرد. او بابت آن جدایی در سال ۲۰۰۷ مجبور شد ۸۳میلیون پوند به لورا آندراسی بپردازد. این طلاق اما او را از ازدواج مجدد منصرف نکرد. نورمن سال ۲۰۰۸ با کریس اورت، اسطوره تنیس ازدواج کرد اما یک سال بعد از او هم جدا شد.

۹ – مایکل جردن و خوانیتا جردن ۱۳۴میلیون پوند
اسطوره تیم بسکتبال شیکاگوبولز آمریکا سال ۱۹۸۹ در یک رستوران در لاس‌وگاس با خوانیتا آشنا شد اما ۱۷ سال بعد او را به‌خاطر عدم تفاهم طلاق داد. البته خوانیتا سال ۲۰۰۲ درخواست طلاق داده بود هرچند آن زمان طرفین تلاش کردند رابطه‌شان را ترمیم کنند که این اتفاق در نهایت رخ نداد و جردن مجبور شد ۱۳۴میلیون پوند به همسر سابقش بپردازد.

۱۰- رومن و ایرینا آبراموویچ، بالغ بر یک‌میلیارد پوند
گفته می‌شود رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی رکورددار پرداخت غرامت بابت طلاق است. این میلیاردر روس سال ۲۰۰۷ از ایرینا که حاصل زندگی با او ۵ فرزند بود به‌صورت توافقی جدا شد اما بابت این جدایی مجبور شد بین یک تا ۲میلیارد پوند از ثروت ۱۱میلیارد پوندی‌اش را به او بدهد.

مطلب پیشنهادی

هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *