ایتالیا دوباره به پلی‌آف رفت/بازگشت به جهنم


سایت بدون – چهار ماه بعد از شب رویایی ویمبلی، فاجعه بلفاست رقم خورد همان شهری که اجازه نداد ایتالیا به جام جهانی ۱۹۵۸ برود و یک برگ سیاه دیگر به تاریخ فوتبال آتزوری اضافه شد. جشن‌های تیرماه به خاطره‌ای در دوردست تبدیل شده و قهرمان اروپا برای رفتن به تورنمنت قطر باید از پلی‌آف عبور کند، همان کابوسی که در سال ۲۰۱۷ برایشان به وجود آمد و نتوانستند به جام جهانی روسیه بروند؛ حالا ایتالیا به جهنم بازگشته است.
سوئیس همانطور که انتظار می‌رفت، بلغارستان را شکست داد (۴ بر صفر) اما لا ناتزیوناله نتوانست حتی یک گل به ایرلند شمالی بزند. ایتالیا در پنج بازی آخرش تنها یک برد داشت و شاید کاملاً عادلانه بود این نتیجه، اینکه ایتالیا به پلی‌آف برود هرچند نقش دو پنالتی که ژورژینیو از دست داد، نباید نادیده گرفته شود.
روبرتو مانچینی از بازیکنانش خواسته بود بدون استرس بازی کنند اما از آغاز مشخص بود که توجهی به حرف او ندارند. آتزوری در نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشت اما تنها یک بار در دقیقه ۹ به وسیله جووانی دی لورنزو دروازه بیلی پیکاک فارل را تهدید کرد. تیم یان باراکلاف در این مرحله بازی‌های خانگی خود را مقتدرانه انجام داد، نه شکستی خورده بود نه توپی وارد دروازه‌اش شده بود، ایتالیا هم نتوانست این رکورد را از بین ببرد با آنکه می‌دانست باید با نتیجه سوئیس برابری کند اگر می‌خواهد مستقیم به قطر برود. ایرلند شمالی در این بازی یک تیم منظم نشان داد که جایی برای فرصت‌طلبی ایتالیا باقی نگذاشت.
مانچینی تصمیم گرفت بدون مهاجم نوک بازی کند، بنابراین آندره‌آ بلوتی و جانلوکا اسکاماکا روی نیمکت نشستند و دومینکو براردی، لورنزو اینسینیه و فدریکو کیزا از مربی رأی اعتماد گرفتند. این ایده هیچ گاه متقاعدکننده نبود و همین‌طور ماند حتی وقتی آتزوری تلاش داشت به بازی سرعت ببخشید و به گل برسد. همان لحظات که ایتالیا به دست و پا افتاده بود و تقلا می‌کرد، خبرهای بدی از سوئیس می‌رسید. گل اول را زدند، بعد دومی، سومی و چهارمی. سوئیس گل می‌زد و ایتالیا بیشتر می‌ترسید و نگران می‌شد. مانچینی تاوان نبودن بازیکنانش و نداشتن یک مهاجم نوک قابل اتکا را داد هرچند برای استفاده از آنها که روی نیمکت بودند، زیادی صبر کرد. مانچینی بعد از بازی گفت: «ما به جام جهانی می‌رویم و شاید آن را بردیم.» در حال حاضر فقط خوش‌بینی و امید برای ایتالیا و مانچینی مانده است که باید تا فروردین و بازی‌های پلی‌آف صبر کنند قبل از آن هم در قرعه‌کشی ۵ آذر مسیرشان در این مرحله مشخص می‌شود.
ایتالیا در قرعه‌کشی جزو تیم‌های سیدبندی شده خواهد بود که در سه گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند، دو تیم هر گروه در سیدبندی قرار می‌گیرند به اضافه دو تیم دیگر. دو تیم درجه دو در بازی اول نیمه‌نهایی در خانه تیم سیدبندی شده بازی می‌کنند. برنده این دیدارها در فینال پلی‌آف بازی می‌کنند و سهمیه قطر می‌گیرند. پرتغال، اسکاتلند، روسیه، سوئد، لهستان، ولز و مقدونیه شمالی دیگر تیم‌هایی هستند که تا قبل از بازی‌های شب گذشته از صعود به پلی‌آف مطمئن شده‌اند. پرتغال کریستیانو رونالدو و لهستان روبرت لواندوفسکی شاید خطرناک‌ترین تیم‌هایی باشند که می‌توانند در پلی‌آف با ایتالیا روبه‌رو شوند، کار قهرمان چهار دوره جام جهانی برای حضور در این تورنمنت یک بار دیگر به اما و اگرهای زیادی کشیده شد.
منبع: Blazetrends

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *