بارسا به این لیونل مسی نیاز دارد/لبخند دوباره کاپیتان



سایت بدون – حوادث اخیر در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد سال ۲۰۲۱ هم می‌تواند به اندازه سال ۲۰۲۰ سوررئال باشد اما به نظر می‌رسد لالیگا می‌تواند به شرایط عادی برگردد؛ همراه با لیونل مسی واقعی.
برنده هفت جایزه بهترین گلزن لالیگا موسوم به پی‌چی‌چی بعد از پرجنجال‌ترین تابستان تمام دوران حرفه‌ای خود شروع سختی در این فصل داشت، اما او دوباره به صدر جدول گلزنان برگشته است. بعد از دبل چهارشنبه در بیلبائو، در زمین گرانادا هم یک جفت گل زد تا بارسلونای رده سومی به پیروزی ۴ بر صفر و فاصله چهار امتیازی نسبت به اتلتیکومادرید صدرنشین برسد، هرچند تیم دیگو سیمئونه سه بازی کمتر انجام داده است.
اما آنچه برای بارسا بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که لبخند مسی بازگشته. کاپیتان در تابستان اصرار به جدایی از نوکمپ داشت اما فعلاً از شرایطش راضی است و قطعاً از فوتبالش در حال حاضر لذت می‌برد.
البته مسی هیچ‌وقت افت قابل توجهی نداشت و حتی در بدترین بازی‌های بارسلونا بهترین بازیکن تیمش بود، اما بدون شک نیمه اول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ برایش سخت گذشت؛ دقتش کم شده بود و این برای بازیکنی که بیشتر با ظرافت گل می‌زند تا قدرت، کاملاً به چشم می‌آمد.
او اما هرگز از تلاشش کم نگذاشت. در همان دوران افت هم با ضربات متعدد دروازه رقبا را به خطر می‌انداخت، فقط اشکالش این بود که توپ‌های کمتری را به گل تبدیل می‌کرد.
مسی برای اینکه گل بزند و روحیه بگیرد، به ضربات پنالتی متکی بود اما حالا دیگر نیست.
او دو گل در سن‌مامس زد و بعد همین افتخار را در نوئوو لوس کارمنس تکرار کرد تا آمارش را در لالیگا به ۱۱ گل برساند که آمار بدی برای یک بازیکن بی‌علاقه در تیمی به‌هم‌ریخته به حساب نمی‌آید. بارسا هم مقابل گرانادا یک تیم منسجم و بابرنامه به نظر می‌رسید؛ تیمی که گویا بالاخره با مربیگری رونالد کومان خودش را پیدا کرده است.
شوق‌آور برای مربی هلندی اینکه آنتوان گریزمان یکی از بهترین بازی‌های خود را با پیراهن بارسا انجام داد. مهاجم تیم ملی فرانسه در کنار دمبله و مسی خط حمله تیم را تشکیل می‌داد. او گل اول و سوم را زد و گل دوم را برای مسی ساخت. اگر موتور او روشن شود و ثبات داشته باشد، بارسا به این باور می‌رسد که توانایی عبور از دو تیم بالای سرش، اتلتیکو و رئال‌مادرید را دارد.
البته مسی مثل همیشه تعیین‌کننده است. شرایط ذهنی او برای موفقیت بارسا در نیمه دوم فصل کلیدی است و گل دوم او در این بازی -یک ایستگاهی هوشمندانه به گوشه دروازه میزبان در حالی که دیوار دفاعی را عالی چیده بودند- نشانه خوبی بود. مسی با ۴۸ گل از این ضربات در قرن بیست‌و‌یکم بی‌همتاست.
کومان کمی بعد از یک ساعت بازی مسی را بیرون کشید و مارتین برایت وایت را به‌جای او فرستاد. او بعد از این بازی ابراز امیدواری کرد برنده شش توپ طلا که تا پایان این فصل قرارداد دارد، در تیم بماند: «بارسلونا به مسی نیاز دارد. ما برای اینکه کارهای بزرگ انجام دهیم و برای جام‌های مهم شانس داشته باشیم، به او نیاز داریم.»
آنهایی که با بدبینی کار را دنبال می‌کنند شاید بگویند عجیب نیست که فوق‌ستاره شماره ۱۰ توان گلزنی خود را بازیافته، چون برای مذاکره با باشگاه‌های دیگر و فراهم شدن زمینه بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال آزاد شده است.
شاید او همین حالا تصمیمش را درباره آینده گرفته. شاید آن باری که روی دوشش احساس می‌کرد، از او برداشته شده. یا شاید به‌خاطر نتایج مثبت اخیر و پیدا شدن استعدادهای جوانی مثل پدری، به این نتیجه رسیده که بارسلونا بالاخره راه خود را در مسیر درست پیدا کرده است.
حقیقت هرچه باشد او قطعاً دوباره از فوتبالش لذت می‌برد و این خبر خوبی برای آبی‌اناری‌پوشان و خبر بدی است برای آنها که می‌خواهند نگذارند برای پنجمین‌بار پیاپی پی‌چی‌چی را ببرد!
بارسا بعد از سه برد پیاپی خارج از خانه که برای نخستین‌بار در این فصل اتفاق می‌افتد، شرایط روحی خوبی به دست آورده و خود را برای سوپرجام اسپانیا آماده می‌کند. برای دومین سال این جام با شکلی جدید برگزار می‌شود به این نحو که بارسلونا به‌عنوان نایب‌قهرمان فصل قبل چهارشنبه با یکی از دو فینالیست جام حذفی اسپانیا، رئال‌سوسیداد بازی می‌کند و پنجشنبه رئال‌مادرید، قهرمان لالیگا با اتلتیک‌بیلبائو روبه‌رو می‌شود و تیم‌های برنده یکشنبه آینده در سویل مقابل هم قرار می‌گیرند. هنوز تکلیف قهرمانی جام حذفی فصل قبل روشن نشده و سوسیداد و بیلبائو اول اردیبهشت سال آینده با هم بازی می‌کنند. سوپرجام قرار بود در عربستان برگزار شود که به‌خاطر شرایط خاص فعلی در اسپانیا به انجام می‌رسد.
منبع: گل

مطلب پیشنهادی

نقشه ‌سیاه‌ برای فرار از بدهی ۲۰۰ میلیونی

مردی که متهم است برای فرار از بدهی ۲۰۰ میلیونی، همکارش را آزار داده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *